Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Bierze Olej
thepaniq - 29 Grudzień 2019, 16:30
Cytat: | Jak najbardziej normalne. Nic nie szukaj. Jeździć, obserwować. |
auto przez x lat jeździło nie biorąc oleju, po czym nagle zaczyna to robić, a Ty twierdzisz, ze to normalne?
polofix - 29 Grudzień 2019, 17:02
Po 8 tysiącach km dolał 1/2 litra, to dużo? Sądzisz, że silnik trzeba remontować?
asziatko - 29 Grudzień 2019, 19:15
W naszych MB to różnie bywa / jest.
Napiszę na swoim przykładzie. Raz jest tak że od wymiany do wymiany nic (albo znikomą ilość oleju ubędzie), a raz jest tak że od wymiany do wymiany jest tak że ubędzie oleju połowę z bagnetu.
Cały czas leje ten sam olej, a od czego to zależy to już nie wiem. Osobiście nigdy nie dolewałem żadnych uszlachetniaczy do oleju, ups, przepraszam dwukrotnie był dolany preparat ograniczający zużycie oleju OIL TREATMENT.
Później już tego zaniechałem, a przyznam że nie wiedziałem że jest takich specyfik jak pisze Kolega polofix o nazwie Stop Leak Oil K2.
thepaniq - 29 Grudzień 2019, 20:06
polofix napisał/a: | Po 8 tysiącach km dolał 1/2 litra, to dużo? Sądzisz, że silnik trzeba remontować? |
nie, ale nie uwazam ze to jest normalne sadze, ze wypadałoby zainteresować sie przyczyna, a potem zdecydować co z tym zrobic, bo jesli wcześniej takiej potrzeby dolewania nie było, to znaczy ze gdzies pojawiła sie mniejsza lub większa niesprawność
polofix - 29 Grudzień 2019, 20:36
Niesprawność w tym silniku, to najprawdopodobniej twarde uszczelniacze zaworowe. Do tego jest pocenie z uszczelniacza wału korbowego. Żadnych zagęstników niech nie leje, bo to zguba. Tworzenie się nagarów, plus gęstszy olej = większe opory podczas rozruchów zimą.
Tak jak pisałem, żeby nie bawić się w rozbierania itp. dolać środka, który powoduje, że uszczelnienia robią się elastyczne.
Mam obecnie m.in. W163 z silnikiem 4,3 i bierze mi dobre 1/2l oleju na 1000km. Nic z tym nie robię, bo norma do tego silnika jest 1l a gdzieś wyczytałem, że 1,2l. Kompresja 12 na każdym tłoku, ale idealnie równa na każdym.
W203 z M111 od wymiany do wymiany [15tys] robię dolewkę ok 1-2l. Kompresja po 12,5, na każdym równiutko.
W M111 est jeszcze sprawa dolnej odmy. Można by ją sprawdzić czy jest drożna. Ale jeśli by nie była to by palił o wiele więcej oleju.
Greg_G - 30 Grudzień 2019, 14:29
polofix, Czy ten specyfik teraz musisz zalewać co każdą zmianę oleju?
polofix - 30 Grudzień 2019, 15:49
Greg_G napisał/a: | polofix, Czy ten specyfik teraz musisz zalewać co każdą zmianę oleju? |
Tego też nie mogę się dowiedzieć. Nie pisze w instrukcji.
perzu126 - 25 Styczeń 2020, 09:02
O jakich Wy nagarach piszecie? Wlasnie zdjąłem miskę olejową w C klasie i po niemal 0,5mln km czysto i czysty smok. A któryś rok śmigam na Orlenie 10W40
polofix - 25 Styczeń 2020, 21:25
Perzu, temat o braniu olei ma 13 stron i 12 lat, a o nagarach w ostatnich latach nie pisaliśmy.
bart1527 - 27 Styczeń 2020, 07:34
polofix napisał/a: | Tworzenie się nagarów, plus gęstszy olej = większe opory podczas rozruchów zimą. |
perzu126 - 27 Styczeń 2020, 08:43
Dokładnie to bart1527
Krivan1 - 4 Lipiec 2020, 20:33
Witam.
Ostatnio zauważyłem po wymianie oleju że mój Mietek bierze olej. Co prawda ostatnio robi bardzo dużo kilometrów a mianowicie w 1.5 miesiąca zrobił 7 tys kilometrów. Aktualnie zapaliła mi się lampa alladyna ale zaraz znikła. 93 rocznik aktualnie 409 tys przebiegu 1.8. Nie kopci w żaden sposób. Ma gaz. Z tego co wyliczyłem 5l/7tys km. Czy to normalne czy nie za bardzo? Pozdrawiam.
GrzechuWWA - 4 Lipiec 2020, 23:58
Krivan1, dobrze rozumiem, ze spalił Ci 5 litrow oleju n 7k km? Troche za dużo moim zdaniem
Krivan1 - 5 Lipiec 2020, 08:29
GrzechuWWA napisał/a: | Krivan1, dobrze rozumiem, ze spalił Ci 5 litrow oleju n 7k km? Troche za dużo moim zdaniem |
Tak, dobrze zrozumiałeś. No ale według kolegów z tego co czytałem to spalanie jets 1l/1k km więc myślę że 0.7 l/1k km to nie jest taki zły wynik. Wyciek jest jak zawsze z uszczelniacza wału. Ale tylko się poci.
polofix - 5 Lipiec 2020, 09:39
Grzechuwwa, trochę dużo jak na 1,8, ale moje m113 bierze tyle co twój, absolutnie nic się nie dzieje, po prostu takie ma zużycie. kompresja w porządku, idealnie równa na każdym cylindrze. Zmierz kompresję, wszystko będzie wiadomo.
|
|
|