To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - jazda na N

EddyPL - 22 Luty 2008, 21:00
Temat postu: jazda na N
Mój merc ma automatyczną skrzynie biegów, tata jak nim jedzie to sobie z góry bierze luz, kurcze nie znam się na automatach i boje się, że to może być niezdrowe dla silnika... może ktoś kto jest bardziej zaawansowany technicznie mi udzieli odpowiedzi :)
DarekGA - 22 Luty 2008, 21:06

Dla silnika przełącznie skrzyni na N będzie obojętne. Natomiast sam też jestem ciekaw czy ma to szkodliwy wpływ na skrzynię.
robertjaworski - 22 Luty 2008, 21:11

nie jest to zbyt zdrowe dla skrzyni, to tak jakby holowac samochod, a jak wiadomo automatow holowac nie mozna
Łukasz - 22 Luty 2008, 21:12

Z tego co słyszałem nie powinno się przełączać na N w czasie jazdy . Mój Kolega zrobił jeszcze lepiej, chciał przyszpanować (zapiszczeć) swoją W123 coupe i na N wkręcił silnik na wysokie obroty i wrzucił D to już było za dużo dla skrzyni i po prostu się rozsypała.
Jarek_W - 22 Luty 2008, 21:42

!Łukasz! napisał/a:
Z tego co słyszałem nie powinno się przełączać na N w czasie jazdy . .


I dobrze słyszałeś. D lub blokady są do jazdy do przodu, R do tyłu, N jak się chce przepchać lub z zachowaniem odpowiednich zasad przecholować auto, a P to wiadomo jak parking
I tak się powinno używać lewarki. Nie jest właściwe przełączanie na N podczas jazdy.

Pzdr.

TAQ - 22 Luty 2008, 22:00

moze pytanie bedzie głupie :P ale jak przelaczyc bieg w czasie jazdy :P z nie potrzeba do tego wcisnietego hamulca? o_O
Łukasz - 22 Luty 2008, 22:01

Dzięki z potwierdzenie ,poza tym wrzucanie luzu przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania i zjeździe z górki jest nie ekonomiczne (szczególnie w manualu ) lepiej dojechać na biegu , przepustnica jest wtedy zamknięta (nie trzymasz gazu) a i dysza biegu jałowego nie podaje paliwa silnik jest napędzany bezwładnością auta a tym samym nic nie pali działa wtedy jak sprężarka powietrza. :D Jak ktoś ma stycznosć z komputerem pokładowym w aucie który pokazuje spalanie chwilowe to niech to przetestuje komputer pokazuje wtedy 0,0l/100km ( mnie w vectrze b ten styl jazdy oczywiście delikatna jazda pozwolił obniżyć spalanie do 8,6l/100km w mieście ) :D

[ Dodano: 22 Luty 2008, 22:02 ]
TAQ napisał/a:
moze pytanie bedzie głupie :P ale jak przelaczyc bieg w czasie jazdy :P z nie potrzeba do tego wcisnietego hamulca? o_O

hamulec potrzebny jest na początku poza tym jak lecisz 100km/h to wciśniesz hamulec i przełączysz zanim auto stanie.

jjankiello - 22 Luty 2008, 22:38

Instrukcja obsługi aut MB z ASB dopuszcza włączanie N na krótko celem np. odzyskania kontroli nad autem podczas jazdy po śliskiej nawierzchni. O innych przypadkach nie wspomina, poza holowaniem, które może odbywać się tylko do 50km i z prędkością nie większą niż 50km/h.
TAQ napisał/a:
...jak przelaczyc bieg w czasie jazdy :P z nie potrzeba do tego wcisnietego hamulca? o_O
O ile nie zmieniasz z D na P lub R (oddzielone dla bezpieczeństwa przez N) to nie potrzeba... pozostałe przełożenia możesz zmieniać w miarę potrzeby, ale z zachowaniem prędkości i dopuszczalnych obrotów na tychże.
!Łukasz! napisał/a:
lepiej dojechać na biegu , przepustnica jest wtedy zamknięta (nie trzymasz gazu) a i dysza biegu jałowego nie podaje paliwa silnik jest napędzany bezwładnością auta a tym samym nic nie pali działa wtedy jak sprężarka powietrza. :D Jak ktoś ma stycznosć z komputerem pokładowym w aucie który pokazuje spalanie chwilowe to niech to przetestuje komputer pokazuje wtedy 0,0l/100km
Owszem, ale w autach z elektronicznym sterowaniem dawki paliwa. W gaźnikowcach i przy wtrysku mechanicznym (w tym też diesle) zawsze w położeniu jałowym pedału przyspieszenia pewna ilość paliwa jest spalana i nie osiągnie się wyniku 0,0/100 :idea:
Łukasz - 22 Luty 2008, 22:59

jjankiello napisał/a:
Owszem, ale w autach z elektronicznym sterowaniem dawki paliwa. W gaźnikowcach i przy wtrysku mechanicznym (w tym też diesle) zawsze w położeniu jałowym pedału przyspieszenia pewna ilość paliwa jest spalana i nie osiągnie się wyniku 0,0/100

No bardzo możliwe tu był wtrysk elektroniczny :D

Marcin13736 - 22 Luty 2008, 23:30

robertjaworski napisał/a:
jak wiadomo automatow holowac nie mozna
:roll:
No musze kolegę zadziwić. Dopuszcza się holowanie samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Nawet bez ograniczeń. Wystarczy podnieść do góry na wózek oś napędową :lol:

Gerri - 22 Luty 2008, 23:49

robertjaworski napisał/a:
nie jest to zbyt zdrowe dla skrzyni, to tak jakby holowac samochod, a jak wiadomo automatow holowac nie mozna


CAŁKOWITA NIEZNAJOMOŚĆ TEMATU.

Po pierwsze: można. Dla RÓŻNYCH modeli są RÓŻNE warunki. Jest to w instrukcji obsługi pojazdu (którą mało kto czyta)

Po drugie: są ograniczenia w holowaniu, gdyż jeżeli silnik jest unieruchomiony, to NIE DZIAŁA POMPA OLEJU W SKRZYNI co może spowodować uszkodzenie skrzyni. Jeżeli silnik pracuje - to pompa działa.

Po trzecie:

jjankiello napisał/a:
poza holowaniem, które może odbywać się tylko do 50km i z prędkością nie większą niż 50km/h


NIE OBSŁUGUJCIE KILKUDZIESIĘCIU RÓŻNYCH MODELI SKRZYŃ JEDNĄ INSTRUKCJĄ!!!

Niektóre skrzynie tolerują dłuższe holowanie, inne krótsze, (są takie, które nie dopuszczają prawie wcale) a są również takie (starsze modele) które miały dodatkową pompę napędzaną od wału napędowego i można było je holować znacznie dłużej niż pozostałe. Były również takie, (w starszych modelach :mb: ) które można było uruchamiać na zaciąg (wg instrukcji obsługi)

INSTRUKCJA OBSŁUGI POJAZDU Panowie!!!!

EddyPL - 23 Luty 2008, 01:44

No właśnie się z nim kłóciłem, że to niezdrowe... no ale.... on ma prawko 30 lat... więc się nie może mylić. Rano sobe z nim pogadam czy chce jeździć dalej moim Mercem czy chodzić na nóżkach :)


A właśnie. Jeśli chodzi o naprawe automatycznych skrzyń, słyszałem, że trudno znaleźć kogoś kto się na tym zna. Wiecie gdzie mogę wrazie czego udać się po pomoc? słyszałem tylko o pewnym mechaniku ze śląska który się zna na rzeczy, jednak nie mam dokładnych namiarów.

DarekGA - 23 Luty 2008, 11:02

Gerri napisał/a:
Po drugie: są ograniczenia w holowaniu, gdyż jeżeli silnik jest unieruchomiony, to NIE DZIAŁA POMPA OLEJU W SKRZYNI co może spowodować jej uszkodzenie. Jeżeli silnik pracuje - to pompa działa.

Rozpatrujemy tu jednak przypadek holowania, silnik wtedy nie pracuje i też nie pracuje pompa oleju w ASB. Pytanie natomiast było czy można podczas jazdy przestawić ASB w pozycję N. Silnik wtedy pracuje, pracuje też pompa oleju w ASB. W takim wypadku chyba ASB nie powinna odnieść uszczerbku na zdrowiu?
Pomijam fakt, że nie jest uzasadnione przestawianie na N podczas jazdy, bo co się przez to osiąga? Mniejsze zużycie paliwa? Chyba nie, bo puszczenie gazu spowoduje odcięcie paliwa lub jego minimalne dawkowanie. A posiadanie w samochodzie ASB chyba jest po to, aby właśnie nie wachlować dzwignią zmiany biegów i nie szukać wątpliwych oszczędności paliwa przestawiając ASB na N np. podczas zjazdu z górki. Większe oszczędności chyba będą jak zadbamy o prawidłowe ciśnienie w oponach :)

robertjaworski - 23 Luty 2008, 13:01

na trasie numer 7 przed samym lublinem jest warsztat ktory zajmuje sie naprawami automatow
comza - 23 Luty 2008, 13:05

Nie widzę zasadności używania N podczas normalnej jazdy.
Ciekawe co niby można tym osiągnąć i czy to "osiągnięcie" idzie jakoś udowodnić...
Szansa na jakąś awarię przy takiej zabawie bankowo istnieje. To tylko kwestia czasu (a potem kasy) :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group