Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - jazda na N
robertjaworski - 23 Luty 2008, 18:19
pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen
Jarek_W - 23 Luty 2008, 19:51
robertjaworski napisał/a: | pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen |
O ludzie kochani - nie czytasz ? Podczas jazdy do przodu można przełączać pomiędzy D a odpowiednim numerem blokady z uwzględnienem aby nie przekroczyć na danym numerze blokady max. obrotów silnika. I można to przełączać bez żadnego bulu i obawy, oraz nie należy wciskać hamulca przy takim manewrze.
Blokady biegów są powszechnie używane np. przy jeździe z przyczepą w górach.
comza - 23 Luty 2008, 23:28
Blokada biegów jest ptrzebna i pomaga wydłużyć życie ASB, ale wyrzucanie na N to już inna inszość... To jest poprostu szukanie sobie kłopotów i kosztów.
Gerri - 24 Luty 2008, 00:02
comza napisał/a: | Blokada biegów jest ptrzebna i pomaga wydłużyć życie ASB, |
Blokada biegów służy pomocą PRZY PROWADZENIU POJAZDU a nie ma nic wspólnego z wydłużaniem życia ASB. Jeżeli blokujesz przełączanie przy przyspieszaniu - to chcesz lepiej wykorzystać moc silnika. Jeżeli blokujesz biegi przy zjeździe z góry (zwalnianie silnikiem) - to skrzynia również przenosi większe obciążenie niż w sytuacji gdyby zjazd następował na biegu bezpośrednim. Żadna z opisanych sytuacji nie ma związku z wydłużaniem życia ASB; jest wręcz odwrotnie - więc pomyśl, co piszesz
comza napisał/a: | ale wyrzucanie na N to już inna inszość... To jest poprostu szukanie sobie kłopotów i kosztów. |
Może konkretniej
Mnie też przełączanie na "N" wydaje się poronionym pomysłem - nie wydaje mi się jednak, żeby groziły za to jakieś specjalne konsekwencje; te skrzynie z założenia są projektowane jako "idiotoodporne"
comza - 24 Luty 2008, 00:53
Konkretniej - jak autko nie jest zadbane może przy okazji wrzucania N silnik zgasnąć.
Zniknie wspomaganie fajery i hamulca... może być ciekawy koniec zabawy.
A co do ręcznego przełączania biegów - ono po to jest żeby czasem móc ręcznie lepiej dostosować pracę ASB
do warunkow jazdy niż robi to elektronika ASB.
A skoro takie rozwiązanie zostało uznane za niezbędne, to raczej celem poprawienia warunków pracy ASB
lub ogólnie trakcji autka, niż ich pogarszania. O ile jedno z drugim idzie wogóle pogodzić.
Nie jestem mechanikiem, takie wnioski mam jeżdżąc już jakiś czas z ASB
Najbardziej ciekawi mnie argumentacja kogoś kto na N wyrzuca w czasie jazdy.
Co jego zdaniem wtedy się osiąga. Jaki jest cel takiej zabawy?
Sebastianp - 24 Luty 2008, 00:59
Za chwilę ktoś tu napiszę pracę magisterską na temat jazdy z ASB w pozycji N.
Nie lepiej zadać pytanie "po co ?"
Nie rozumiem po co miałbym przełączać dźwignię w pozycję N.
Po to się ma ASB by zamiast gałki biegów trzymać udo koleżanki
Przełączanie w pozycję N przy normalnej jeździe nie ma żadnego sensu
i uzasadnienia. Więc nie ma się co doktoryzować.
Zbędne jest nawet przełączanie w pozycję N na postoju np na czerwonych światłach.
Jedno jedynie co mnie zastanawia to co się stanie z ASB gdy stoimy
na P lub D z hamulcem i ktoś nam przywali w tył.
oliva - 24 Luty 2008, 01:06
Sebastianp napisał/a: | Jedno jedynie co mnie zastanawia to co się stanie z ASB gdy stoimy
na P lub D z hamulcem i ktoś nam przywali w tył. |
Wtedy na koszt jego OC ją naprawimy lub wymienimy na nową
comza - 24 Luty 2008, 11:42
oliva napisał/a: |
Wtedy na koszt jego OC ją naprawimy lub wymienimy na nową |
I to bezgotówkowo, w ASO
Camel- - 24 Luty 2008, 12:28
Nooo jak to jaka jest argumentacja wrzucenia na N? Na postuju oszczędzamy paliwo!
robertjaworski - 24 Luty 2008, 13:42
dla wszystkich pseudoznawcow, ktorzy sa przekonani ze przelaczanie w pozycje N nie ma wplywu na zywotnosc skrzyni. Jest to materiał ze strony www.automat.pl
....Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.
A tu jesli ktos chce podaje liknk do calego artykulu :
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5
Sebastianp - 24 Luty 2008, 13:51
Camel-, Cytat: | Nooo jak to jaka jest argumentacja wrzucenia na N? Na postuju oszczędzamy paliwo! |
Jak oszczędzasz paliwo ?
Stoisz przecież, silnik ma te same obroty czy masz bieg i trzymasz hamulec (skrzynie wysprzęglona) Czy masz N.
Jedyna różnica w tym że na biegu z hamulcem jest niewiele większy opór dla pracy silnika.
Jeśli to powoduje u ciebie "oszczędność" to proponuję również w tym momencie wyłączać klimatyzację. Zawsze kieliszek benzyny zaoszczędzony
robertjaworski - 24 Luty 2008, 14:09
Jarek_W napisał/a: | robertjaworski napisał/a: | pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen |
O ludzie kochani - nie czytasz ? Podczas jazdy do przodu można przełączać pomiędzy D a odpowiednim numerem blokady z uwzględnienem aby nie przekroczyć na danym numerze blokady max. obrotów silnika. I można to przełączać bez żadnego bulu i obawy, oraz nie należy wciskać hamulca przy takim manewrze.
Blokady biegów są powszechnie używane np. przy jeździe z przyczepą w górach. |
Czytam, ale tez potrafie wyciagac wnioski, i nie probuje przekonywac do tego czego nie jestem pewien, jesli nie ma sie pewnosci lepiej innych do tego slepo nie przekonywac. Aha i mam nadzieje ze jeli kolega ma ASB to ma sie ona dobrze
Jarek_W - 25 Luty 2008, 10:14
robertjaworski napisał/a: | Czytam, ale tez potrafie wyciagac wnioski, |
Nie wątpię, ja też staram się oceniać wypowiedzi, rady, doświadczenia innych kolegów
robertjaworski napisał/a: | nie probuje przekonywac do tego czego nie jestem pewien, jesli nie ma sie pewnosci lepiej innych do tego slepo nie przekonywac. |
Święta racja - lepiej nie mówić głupot
robertjaworski napisał/a: | Aha i mam nadzieje ze jeli kolega ma ASB to ma sie ona dobrze |
Mam dwa MB z ASB. W 124 przejechałem prawie 100 kkm bez żadnych niespodzianek a tam bardzo często blokuję 3 bieg i ręcznie przełączam na 4.
W 210 jako że skrzynka jest "inteligentniej" sterowana do przodu praktycznie wystarcza pozycja D, acz wszakże nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził czy wszystkie blokady działają prawidłowo.
Pzdr.
pstrag - 25 Luty 2008, 10:27
co tu duzo pisac jazda na N nie jest wskazana bo moze skrzynia pasc !!
|
|
|