To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Problem przy jeździe po koleinach

mbmastermx - 26 Maj 2012, 10:30

Greg_G, te tylne przedniego wahacza dolnego nazywają się pływające.
mlody23 - 25 Czerwiec 2012, 11:19

witam Panowie,
mam taki problem, mianowicie na muldach mi auto myszkuje. tzn muszcze ciagle delikatnie ruszac kierownica aby auto trzymalo tor jazdy. w zawieszeniu nie ma luzow, byla zerwana guma od wahacza, ale to juz calkiem nie dalo sie jechac. teraz tak jak mowie delikatnie myszkuje, opony z przodu mam 205 z tylu 215 felgi szerokosc 7,5 cala ET 35. ostatno jechalem do ustki i byla tragedia, cala droga moja, ale jak wracalem do domu bylem zaladowany troche, jakies 300kg kamienia w bagazniku, auto wygladalo jak by chcialo startowac, ale po muldach jazda byla przyjemnoscia, nic go nie wozilo. co to moze byc?? z gory dziekuje za pomoc.

Camel- - 28 Czerwiec 2012, 12:39

mlody23, mam podobny problem. Zależy jak mocno Tobą nosi. Ale jeśli dociążenie tyłu ma wpływ na jazdę, to najprawodpodobniej masz jakiś luz z tyłu.
Zawiecha oryginalna czy obniżona ? Bo auto to rozumiem Classic.

mlody23 - 28 Czerwiec 2012, 12:44

tak tak, auto to Classic, ale powiem tak, bylem w serwisie i tam mi przetrzepali cale auto tak naprawde konkretnie, bo wygralem w konkursie przeglad calkowity u nich, 3 godziny tam bylem. i z przodu mialem do wymiany tuleje, a z tylu wszystko mam dobrze. ale jak zmienilem na przodzie opony z 215 na 205 jest lepiej, dzis jade zmienic kolejne opony, na przod pojda 195 a na tyl 205. zobaczymy co sie bedzie dzialo. Ostatnio jechalem z kumplem ma bmw e46 i tez latal po calej drodze, a auto ma w stanie salonowym, ( jest maniakiem bmw) ale on ma opony 235 na obu osiach. troche mnie to uspokoilo. ale jest to dosc denerwujace. ;-(
jjankiello - 28 Czerwiec 2012, 15:26

Za szerokie opony mogą taki efekt powodować w koleinach...
Do Classica zdaje się przewidziano opony 195 na obu osiach :)

Poza tym elementy odpowiedzialne za zbieżność przodu i tyłu (w tym przypadku obstawiam tył) nie muszą mieć widocznego wzrokowo zużycia - wystarczy, że będą zmęczone/wypracowane i nie będą trzymać prawidłowej sztywności i powstanie efekt myszkowania...
Za solidność pracowników ASO nie dam sobie obciąć nawet paznokcia :mrgreen:

Camel- - 30 Czerwiec 2012, 12:36

A z ciekawości - jakie masz opony? Bo to też ma wpływ na jazdę po koleinach. I nie mówię o rozmiarze. :)
mlody23 - 30 Czerwiec 2012, 15:50

opony to z przodu 205/55/16 tyl 215/55/16, ale w poniedzialek zmieniam na przod 195/55/16 i tyl na 205/55/16
Pioterek - 30 Czerwiec 2012, 17:59

mlody23, felgi masz takiej samej szerokości, a z szerokością opony szalejesz? Po co?
Greg_G - 31 Sierpień 2012, 20:46
Temat postu: Re: Problem przy jeździe po koleinach
Geniek napisał/a:

mam następujący problem. Podczas jazdy po koleinach - nierównościach dosyć mocno chce mi skręcać kierownicą.

Pomimo tego że powymieniałem sporo gratów :
drążek,
Wspornik
amorek skrętu,
Amorki przód,
Tuleje wahaczy dolnych komplet,
-tył
poduszki tylnej belki (przednie),
tulejki pływające,
tulejki w drążkach reakcyjnych.

... to dalej mam taki objaw jak kolega powyżej-
Ma ktoś jakiś pomysł ?bo mi ręce opadają :( - Wiem, że tak nie powinno być, bo po prostu tak kiedyś nie było. Opony standardowe. Nic nie stuka.

perzu126 - 1 Wrzesień 2012, 09:25

U mnie tez delikatnie rusza kierownica na dziurach czy koleinach. Ale nie tak, żeby wyrywało kierownice z dłoni. Może to ma większe połączenie z katem WSZ?
Greg_G - 1 Wrzesień 2012, 10:51

To jest taki objaw, jak zakładasz nowy drążek bez ustawiania zbieżności i jedziesz- czuć na kołach i kierownicy, że coś nie tak- i mam taki objaw jak jadę przez nierówności ale na mniejszą skale. Kierownicy nie WYRYWA- ale puszczając ją widzę jak sobie swobodnie skręca, oczywiście zaraz wraca do pozycji początkowej (może to amorek tak powoduje).... H.E.L.P :mb:
Camel- - 1 Wrzesień 2012, 14:08

Nie jeździ się nie trzymając kierownicy, może tu jest problem?
Poprawnie zachowywująca się C-klasa to taka, gdzie można trzymać jedną ręką kierownicę "na wprost", a jadąc po koleinach wymaga bardzo minimalnej korekty. Jak w każdym aucie. ;) Przy koleinach rzędu wysokości "pół koła" może zdarzyć się, że chce wyrwać kierownicę i trzeba mocniej skontrować. Ale tak jest w każdym aucie ;)
Nie pamiętam czy mi wysyłałeś lub wrzucałeś w temat wydruk z geometrii. Jeśli nie, to po proszę :)

Greg_G - 1 Wrzesień 2012, 16:01

Problemem nie jest chwilowe nie trzymanie kierownicy- Puściłem ją dla testu, czuje poprostu jak sobie koła skręcają lewo-prawo na koleinach. to bardzo wolno jadąc, jedyneczką nawet...
Wydruk robiony przed wymianą tuleji na whaczach dolnych :


Po wymianie, niestety nie wiem czy ona jest 100% prawidłowy ponieważ wracałem kilkakrotnie na poprawki bo kierownica była krzywo. Widziałem, że już się wkurzają. Nie dali mi już potem wydruku jedynie pamiętam, że zbieżność LP lub PP nie była prawidłowa, ale całkowita była - i ten sku%@$%# powiedział, że liczy się całkowita- Nie docierało do niego, jak mówiłem, że wcześniej obie strony mieściły się w widełkach- Eh- już tam nie pojadę.

Tak czy siak, przed wymianą czy po, kierownica zachowuje się tak samo :(

Camel- - 4 Wrzesień 2012, 13:26

Poniekąd liczy się całkowita, bo jak auto jedzie na wprost, a kierownica stoi jakoś tam, to całkowita zawsze zostaje taka sama. Problemem pokazuje się nieliniowość przełożenia przekładni względem środka, co może powodować inny skręt kół w prawo i w lewo względem jazdy na wprost. Dlatego ważne jest ustawienie przekładni na wprost (najczęściej to samo co kierownica na wprost) a potem regulacja drążków kierowniczych.
25 minut różnicy między WSZ, trochę duża różnica, ale mieści się w tolerancji.
Teraz mi jeszcze powiedz jaka jest róznica wysokości zawieszenia osi przód i tył? Równo? Przód niżej? Przód wyżej? Interesuje mnie szczelina między krawędzią błotnika a oponą/kołem.

Greg_G - 4 Wrzesień 2012, 16:56

Nie mam jak zmierzyć tej szczeliny, bo samochód nie stoi teraz na równym- Wydaje mi się że są Równe, z minimalnym wskazaniem na wyższy tył przy pustym bagażniku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group