To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - awaria automat CDI tip tronic

devil.zomo - 4 Maj 2008, 15:37
Temat postu: awaria automat CDI tip tronic
Wiatam. Szukam pomocy ,padła mi skrzynia biegów tiptronic. Objawiło się to tym że po uruchomieniu silnika nie moge zalączyć biegu D ani każdego innego. Prawdopodobnie poszedł jakiś sterownik skrzyni, jakaś płytka która znajduje sie przy lewarku zmiany biegów, czy faktycznie to to nie jestem w 100 % pewien tak mi powiedzial mechanik. Kasuje blłą na komp serwisowym , moge go odpalić i wbić biegi normanie jeździć ale niestety tylko do czasu wyłączenia zapłonu potem na nowo te same problemy i mozna tak wkólko, tak jakby nie trzymał pamięci. Gdzie moge coś takiego dostać i czy faktycznie to chodzi o tem sterownik.
Proszę o porade i pomoc.

uve - 4 Maj 2008, 17:01

Mysle, ze najlepiej bedzie jak udasz sie do zakladu ASB gdzie znaja sie na rzeczy, a najlepiej na skrzyniach :mb: Moze znajdziesz jakis kontakt na:
http://www.forum.automat.pl/forum/
Daj znac co tam sie stalo jak bedzie po wszystkim, przyda sie dla potomnych :wink:

devil.zomo - 4 Maj 2008, 17:30

Witam. Masz racje ale tu gdzie mieszkam nie ma takiego zakladu, a samochód jest nie nachodzie więc szukam jakiegoś rozwiązania wmiarę taniego. Jak uporam się z problemem to oczywiście dam znać.
sewan - 5 Maj 2008, 08:40
Temat postu: Re: awaria automat CDI tip tronic
devil.zomo napisał/a:
Wiatam

Ja też wiatam.
devil.zomo napisał/a:
Proszę o porade i pomoc.

Prosisz o coś, co byłoby ci dane, gdybyś się bardziej postarał, ale chyba ci jednak nie zależy. :?
devil.zomo napisał/a:
nie moge zalączyć biegu D ani każdego innego

Co to znaczy nie mogę? Nie możesz wrzucić lewarka na żadną pozycję czy skrzynia nie załącza biegu na odpowiedniej pozycji lewarka? Nie możesz zrzucić z P (nie puszcza blokada)? Działa na R? Co z N?
devil.zomo napisał/a:
Kasuje blłą na komp serwisowym

Jaki błąd, jeśli łaska???? :|
devil.zomo napisał/a:
Gdzie moge coś takiego dostać i czy faktycznie to chodzi o tem sterownik

Co chcesz dostać? Skąd mamy wiedzieć, czy chodzi o sterownik, skoro twój opis usterki jest taki jakbyś zadzwonił do lekarza i poprosił o szczegółową diagnozę mówiąc "boli mnie brzuch".
Nowoczesna ASB to najbardziej skomplikowany twór mechaniczno-hydrauliczno-elektroniczny w historii motoryzacji i do jej zdiagnozowania potrzeba jak największej ilości opisanych szczegółów.....

devil.zomo - 5 Maj 2008, 16:03

Witam i przepraszam że tak może haotycznie napisałem i bez szczegulów ale nie jestem mechanikiem i kompletnie się na tym nie znam. Pisałem to co widziałem i co powiedział mi mechanik.
Jeszcze raz spróbuję:
Nie mogę z pozycji P przelaczyć lewarkiem na żadną inną pozycję po odpaleniu silnika, na wyświetlaczu nie pojawia się żadna literka tym przy wyświetlaczu zegarka (mam tiptronica).
Jedyna możliwość jeżdzenia to w trybie awaryjnym po wlożeniu jakiegś pręta przy lewarku zmiany biegów lecz wtedy tylko na 2 biegu i na wstecznym.
Mechanik po podłaczeniu pod komputer dignistyczny pokazał mi że pokazuje bląd na sterowniku skrzyni biegów, kasuje go i jest wszystko ok do pierwszego zgaszenia zapłonu, usterka ponownie się pojawia.
Jakbym mógł jeszcze coś z szczegulów podać to proszę pytać.
Usterke miałem w trasie, dojechalem tylko do domu no i znowu lipa, samochód stoi a umnie w mieście nie super fachowców którzy by mi na miejscu pomogli musze samochód gdzieś prowdzić, chyba że ktoś mi podpowie i przekarze mechanikowi tu na miejscu jakieś wskazówki.

[ Dodano: 5 Maj 2008, 16:06 ]
Lewarek zmiany biegów jest cały czas w pozycji P tak jakby był zablokowany. Usterka na komp diagnostycznym nie wiem jaka jest mech powiedział że usterka sterownika skrzyni biegów.

sewan - 6 Maj 2008, 08:59

1. Dowiedz się koniecznie jaki błąd się wyświetla na kompie (typ, rodzaj, opis). Sterownik to pojęcie zbyt ogólne - jest sterownik/komputer skrzyni, jest płyta sterowania (6 elektrozaworów i kupa różnych czujników), jest też osobny sterownik w selekcjonerze.
2. Nawet gdy lewarek jest w pozycji P na wyświetlaczu nic się nie wyświetla??
3. Jesteś pewny, że nie można ręcznie wymusić zmiany biegu, jak już skrzynia pracuje na D? Czy wtedy na wyświetlaczu nadal się nic nie wyświetla?
Z dotychczasowego opisu stawiałbym na selekcjoner (np. nie wylałeś czegoś na niego ostatnio....?)

devil.zomo - 6 Maj 2008, 18:32

Witam z tego co mi mechanik powiedział, to chodzi o ten sterownik który znajduje się przy lewarku zmiany biegów (dzwoniłem do niego) to jakaś płytka elektroniczna. Na D wogle nie można praesunąć lewarka. Jak będe coś więcej wiedzial to napisze. Apropos wylania czegoś to raczej nie choć nie gwarantuje na 100 % bo jeszcze jest jeden użytkownik samochodu (żona)

[ Dodano: 24 Czerwiec 2008, 21:08 ]
Witam. Samochód naprawiony awaria usunieta. Wymieniłem serownik (taka płytka elektroniczna która znajduje się pod lewarkiem skrzyni biegów i wszystko ok działa jak należy) kosztowała mnie ta przyjemnośc 400 zł używana, wstawiłem od MB Okularnika pasuje idealnie. Tak że już po problemie. Tak dla informacji to nowa kosztuje około 600-700 EURO.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group