Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - dzwonienie CDI podczas jazdy na luzie
zetef - 9 Maj 2008, 17:37 Temat postu: dzwonienie CDI podczas jazdy na luzie Podczas jazdy, ale tylko jak silnik osiągnie optymalną temperature, podczas wciśnięcia sprzęgła lub jazdy na luzie słysze delikatne dzwonienie z okolic konsoli środkowe. (trudno zlokalizować dokładnie gdzie) Automatycznie przestaje dzwonić gdy odpuszczam spowrotem sprzęgło. Jeżeli jade normalnie na biegu to wszystko w porządku.
Dzieje się to tylko powyżej 40-50 km/h, Jeżeli jade wolniej to tego nie słychać. Im jadę szybciej tym szybciej i trochę głośniej dzwoni.
Co to może być? czy jakiś element układu wydechowego...?
zmichal - 9 Maj 2008, 21:01
Wydaje mi się, że dzwoni Ci wał napędowy. Ja mam tak samo - metaliczne odgłosy podczas zmiany biegów. Sprawdzałęm kręcąc ręką wałem i faktycznie dzwoni - tylko nie wiem czy na wejściu wału do skrzyni, czy na wejściu do dyfra
Borat - 10 Maj 2008, 14:43
Sprawdzcie łączniki elastyczne + podpore wału (w w201 to byla najczestsza przyczyna takich dzwieków). Moze byc jeszcze tak, ze w moscie jest juz duzy luz, lub poszly "poduszki" mostu.
zetef - 10 Maj 2008, 19:08
zmichal napisał/a: | Wydaje mi się, że dzwoni Ci wał napędowy. Ja mam tak samo - metaliczne odgłosy podczas zmiany biegów. Sprawdzałęm kręcąc ręką wałem i faktycznie dzwoni - tylko nie wiem czy na wejściu wału do skrzyni, czy na wejściu do dyfra |
To nie jest podczas zmiany biegów, tylko podczas jazdy na luzie. Dlaczego ten dzwięk jest tylko powyżej 50km/h? Jest to bardzo ciche delikatne dzwonienie ( dosłownie jak taki mały dzwoneczek...)
Czy nie jest tak że jak jest coś nie tak z wałem to słychać go na wysokich obrotach podczas przyspieszania, lub prze np ,,ruszaniu z piskiem"?
volcanoadam - 10 Maj 2008, 20:25
Mnie zawsze uczono by nie jezdzic na luzie
Borat - 10 Maj 2008, 21:06
zetef napisał/a: | To nie jest podczas zmiany biegów, tylko podczas jazdy na luzie. Dlaczego ten dzwięk jest tylko powyżej 50km/h? Jest to bardzo ciche delikatne dzwonienie ( dosłownie jak taki mały dzwoneczek...) |
Ale jak jedziesz na luzie to wal jest odciazony i moze swobodnie sie obracac. Ja bym posprawdzal najpierw pod spodem co sie tam dzieje
Cytat: | Mnie zawsze uczono by nie jezdzic na luzie |
Fakt, ale mimo tego "dzwoneczkow" nie powinno byc...
zetef - 11 Maj 2008, 11:58
Borat napisał/a: | Sprawdzcie łączniki elastyczne + podpore wału (w w201 to byla najczestsza przyczyna takich dzwieków). Moze byc jeszcze tak, ze w moscie jest juz duzy luz, lub poszly "poduszki" mostu. |
Jeżeli byłoby to walnięte to jaki to może być koszt?
I czy można z tym jeszcze jakiś czas jeździć czy najlepiej od razu wymienić?
Borat - 11 Maj 2008, 18:04
zetef napisał/a: | Jeżeli byłoby to walnięte to jaki to może być koszt? |
zalezy co sie popsulo; na pewno wszystko na raz sie nie popsulo wiec musisz zejsc w podziemia i obadac. Podpora wału to koszt ok 150-200 zl, łączniki zaleznie od firmy od 100-200 zl.
Cytat: | I czy można z tym jeszcze jakiś czas jeździć czy najlepiej od razu wymienić? |
Mozna z tym jezdzic, ale wymienic trzeba bo jak jedno jest uszkodzone to rozwali sie drugie szybciej.
|
|
|