To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Hamowanie silnikiem

btx - 11 Maj 2008, 15:01
Temat postu: Hamowanie silnikiem
witam,
mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ?

Daniel - 11 Maj 2008, 16:42

skoro jednostka sterujaca odcina doplyw paliwa, to pewnie nic nie pali ;)
giet - 11 Maj 2008, 17:32

btx napisał/a:
mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ?


Tak, to prawda.

infosoft - 12 Maj 2008, 14:45

to skąd ma wtedy wyższe obroty niż gdy puści się go na luzie ? przecież w czasie obracania wałem słychać, że jednak spala paliwo, a gdyby odciął to samo powietrze by nie dawało takiego efektu ... no w 12 cylindrowych jednostkach wiadomo, że w pewnych okolicznościach oszczędnościowo odcina połowę cylindrów, więc może tu również odcina część, ale ... czy rzeczywiście ?
mrrocky - 12 Maj 2008, 15:00

Toczac sie do swiatel wylaczcie silnik kluczykiem bedac na biegu :) zdaje sie ze sila hamowania bedzie duzo wieksza niz toczac sie na biegu z wlaczonym silnikiem.
Borat - 12 Maj 2008, 15:03

Komp odcina doplyw paliwa. Silnik obraca sie dzieki momentowi przechodzacemu z kol, na wal. Jakbys mial funkcje wyswietlania spalania chwilowego to bys zobaczyl piekne 0 l/100km .
Daniel - 12 Maj 2008, 15:11

mrrocky napisał/a:
Toczac sie do swiatel wylaczcie silnik kluczykiem bedac na biegu :) zdaje sie ze sila hamowania bedzie duzo wieksza niz toczac sie na biegu z wlaczonym silnikiem.


taka sytuacja miala miejsce w samochodach starej konstrukcji - np. Fiat 125p

oczywiscie, ze przy silnikach diesla "konwencjonalnych" (w123, w202 200D) wylaczenie stacyjki przelozy sie na zwiekszenie momentu hamujacego - te pompy wtryskowe podaja paliwo caly czas

dopiero w silnikach cdi komputer calkowicie odcina paliwo podczas hamowania silnikiem

nie wiem jak jest w przypadku pompy lukas-a

konradkar - 12 Maj 2008, 15:16

dokladnie tak samo jak cdi

jak chcecie to zrobcie maly test :

przy 90km/h i 4 biegu zdejmijcie noge z gazu, wsluchajcie sie wtedy w dzwiek silnika, wyczujcie wartosc momentu hamujacego, nastepnie wylaczcie zaplon (w lewo o raz bo inaczej jak wyjmiecie kluczyk zablokuje sie kierownica) hamulce i kierownica keci sie tak samo i zobaczcie sami czy jest jakas roznica ( u mnie nie ma zadnej)

Daniel - 12 Maj 2008, 15:18

infosoft napisał/a:
to skąd ma wtedy wyższe obroty niż gdy puści się go na luzie ? przecież w czasie obracania wałem słychać, że jednak spala paliwo, a gdyby odciął to samo powietrze by nie dawało takiego efektu ... no w 12 cylindrowych jednostkach wiadomo, że w pewnych okolicznościach oszczędnościowo odcina połowę cylindrów, więc może tu również odcina część, ale ... czy rzeczywiście ?


po kolei:

- wyzsze obroty biora sie z tego, ze silnik jest polaczony z kolami za pomoca ukladu napedowego - dopiero rozlaczenie sprzegla lub "wrzucenie" luzu powoduje, ze obroty silnika spadaja
- byc moze slychac, ze spala paliwo :) ale przy malych dawkach paliwa nie ma wielkiej roznicy pomiedzy paliwem a samym powietrzem, chyba ze masz ustawiony zbyt pozny zaplon ;)
- przy wielocylibdrowych silnikach (pow. 8 cyl.) odcina sie czesc cylindrow nawet podczas jazdy z niewielkimi obciazeniami - natomiast podczas hamowania silnkiem zawsze sa odcinane od paliwa wszystkie cylindry - inaczej nie mialo by to sensu

[ Dodano: 12 Maj 2008, 15:21 ]
konradkar napisał/a:
dokladnie tak samo jak cdi

jak chcecie to zrobcie maly test :

przy 90km/h i 4 biegu zdejmijcie noge z gazu, wsluchajcie sie wtedy w dzwiek silnika, wyczujcie wartosc momentu hamujacego, nastepnie wylaczcie zaplon (w lewo o raz bo inaczej jak wyjmiecie kluczyk zablokuje sie kierownica) hamulce i kierownica keci sie tak samo i zobaczcie sami czy jest jakas roznica ( u mnie nie ma zadnej)


JA BYM NA TWOIM MIEJSCU NIE POLECAL TAKICH EKSPERYMENTOW - JESZCZE SIE KILKU POZABIJA NA DRODZE

mrrocky - 12 Maj 2008, 15:24

Borat napisał/a:
Jakbys mial funkcje wyswietlania spalania chwilowego to bys zobaczyl piekne 0 l/100km .
W Renault Megane '99 1,6 16V benzyna mialem wyswietlacz spalania chwilowego, podczas hamowania silnikiem pokazywal 0,0.
infosoft - 12 Maj 2008, 16:12

ja na "dobiegu" do świateł wrzucam luz i wtedy toczy się bez jakichkolwiek oporów, ale jak miałbym dojechać na silniku /bez dodawania gazu, ale na włączonym biegu=hamowanie silnikiem/ to bym miał opory i to znaczne /podobno wtedy nie spala paliwa/, i w końcu musiałbym wcisnąć pedał gazu i bilans chyba z pewnością byłby niekorzystny dla takiego rozwiązania; ale jak zjeżdżam z góry /garaż mam pod ziemią/ to równo na pierwszym biegu i wtedy nie spala benzyny /podobno =zero/
Adaśko - 12 Maj 2008, 16:20

Odcięcie jest od pewnych obrotów silnika, bodajże ok 1600 obrotów, poniżej tej wartości paliwo normalnie otrzymuje jak na wolnych obrotach.
carlos - 12 Maj 2008, 17:09

btx napisał/a:
witam,
mam pytanie ile pali samochod jesli dojezdza sie nim na biegu, to prawda, ze ECU odcina calkowicie doplyw paliwa ?


Proponuje dokładnie przeczytać instrukcję obsługi jest o tym wzmianka. Tak, komp odcina dopływa paliwa przy hamowaniu silnikiem

Sycylek - 12 Maj 2008, 23:44

W moim W202 220D '93 gdy powiedzmy dojeżdzam do skrzyżowania na 3 bądź 4 biegu i nie wciskam sprzęgła ani nie daje biegu jałowego - poprostu hamuje silnikiem to gdy auto zaczyna zmniejszać prędkość to silnik wydaje taki charakterystyczny turkot, a gdy wrzuce sprzęgło albo bieg jałowy to już tego turkotu nie ma. Czy to normalne? Czy silnik nie powinien wydawać żadnego turkotu gdy zdejmie sie noge z gazu i dojeżdza do skrzyżowania na 3 lub 4 biegu ?
Daniel - 13 Maj 2008, 07:34

infosoft napisał/a:
ja na "dobiegu" do świateł wrzucam luz i wtedy toczy się bez jakichkolwiek oporów, ale jak miałbym dojechać na silniku /bez dodawania gazu, ale na włączonym biegu=hamowanie silnikiem/ to bym miał opory i to znaczne /podobno wtedy nie spala paliwa/, i w końcu musiałbym wcisnąć pedał gazu i bilans chyba z pewnością byłby niekorzystny dla takiego rozwiązania; ale jak zjeżdżam z góry /garaż mam pod ziemią/ to równo na pierwszym biegu i wtedy nie spala benzyny /podobno =zero/


gdybys chociaz troche skoncentrowal sie i poczytal uwaznie poprzednie posty, to bys od razu wiedzial, ze piszesz glupoty



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group