To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Zmiana Oleju z 10W na 15W

witek - 11 Maj 2008, 21:31
Temat postu: Zmiana Oleju z 10W na 15W
Witam mam takie pytanie: Czy mogę zmienić olej bez żadnych problemów z Mobile 1 10W40 Super S na Castrol 15W40 GTX..Silnik bierze trochę oleju trochę ucieknie.. i mam nadzieje że to pomoże(przynajmniej żeby nie zużywał)? Pozdrawiam
Daniel - 11 Maj 2008, 21:44

nie bedzie zadnych problemow - tym bardziej, ze pewnie silnik juz pare tysiecy kilometrow ma za soba :)

moze sprobuj uzyc olejow dla silnikow o duzych przebiegach - kilka firm olejowych ma takie produkty w swojej ofercie

witek - 12 Maj 2008, 06:44

zapomniałem właśnie o najważniejszym...Silnik 2.2 Diesel , na liczniku 240tysiecy ale chyba tylko na liczniku:)
dj_bovorta - 13 Maj 2008, 11:38

Oj kolego ja nie polecam lać minerała , miałem minerała w swoim c180 przy przebiegu co najmniej 380tys i zmieniłem na półsyntetyk moim zdaniem minerała to sie leje do poloneza fiata dużego a nie do mercedesa , hondy itp samochodów moje zdanie jest takie że silnik lepiej wyjdzie na tym jak sobie od czasu do czasu wezmie oleju niż męczenie go na minerale a jeśli będzie brał za dużo już to trzeba myśleć o remoncie silnika a nie zmianie na minerał bo minerał bardziej zaszkodzi niż rzadszy półsyntetyk
Adaśko - 13 Maj 2008, 11:41

Ja uszczelniłbym przecieki i zalałbym CASTROL-em 10w40 MAGNATEC
dj_bovorta - 13 Maj 2008, 11:45

a z tańszych polecam mobila1 S :lol: sam na takim pomykam i przy 380tys 0 spalania oleju 8)
witek - 13 Maj 2008, 15:56

Witam ponownie:) tak sie zastanawiam i niewiem co teraz zalać mam...i taka prośba z mojej strony, Czy użytkownicy z silnikami 2.2Diesel mogli by sie wypowiedzieć jaki olej używają?

[ Dodano: 13 Maj 2008, 16:00 ]
Aha...nie wiem czy to prawda ale w sklepie jak kupowałem olej do samochodu kolegi VW 1.9 Diesel to sprzedawca dał 15W40 i powiedział że to półsyntetyk... kolega wyżej napisał że 15 to mineralny wiec wole sie upewnić:)

Camel- - 13 Maj 2008, 18:59

15W, 10W nic nie znaczy jeśli chodzi o rodzaj oleju. 10W tez może być mineralem, tak samo 15W i 5W półsyntetykiem.
Borat - 13 Maj 2008, 19:03

dj_bovorta napisał/a:
i zmieniłem na półsyntetyk moim zdaniem minerała to sie leje do poloneza fiata dużego a nie do mercedesa ,


Porównaj kolego kluczowe parametry dobrego mineralnego oleju z parametrami zwyklego polsyntetyka, prawie niczym sie nie rozni. Olej polsyntetyczny to olej mineralny z domieszka 10-30% syntetyka. Wolalbym dobry minerał niż pospolity syntetyk...
Dobierajac olej patrzymy na jego parametry, a nie na to "co ludzie mówia".

silverhammer12 - 13 Maj 2008, 21:14

egzakly!

Borat dobrze gada piwa mu dac :)
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne)

Daniel - 13 Maj 2008, 21:36

silverhammer12 napisał/a:
egzakly!

Borat dobrze gada piwa mu dac :)
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne)


nie odkryles tym wielkiej prawdy :)

o olejach to pewnie to z 1000 postow bylo napisane, a za kazdym razem te same pytania sie powtarzaja....

zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral

i jeszcze jedno - do mocno wybieganych silnikow polecam shell rimula - to jest olej o specyfikacji dla silnikow ciezarowek, doskonale sie nadaje do "przelatanych" osobowek :) (do nieprzelatanych tez, oczywiscie!!)

[ Dodano: 13 Maj 2008, 21:37 ]
silverhammer12 napisał/a:
egzakly!

Borat dobrze gada piwa mu dac :)
A prawda jest taka ze kiepski polsyntetyk jest gorszy od wysokiej klasy minerala (wystarczy porownac tabele specyfikacyjne)


nie odkryles tym wielkiej prawdy :)

o olejach to pewnie to z 1000 postow bylo napisane, a za kazdym razem te same pytania sie powtarzaja....

zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral

i jeszcze jedno - do mocno wybieganych silnikow polecam shell rimula - to jest olej o specyfikacji dla silnikow ciezarowek, doskonale sie nadaje do "przelatanych" osobowek :) (do nieprzelatanych tez, oczywiscie!!)

G. - 13 Maj 2008, 21:55

Cytat:
zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral


Jeśli silnik jest w porządku, czemu nie ma sensu? Pytam bo sam zastanawiam się nad zmianą półsyntetyka 10W40 na (pół)syntetyk 5W40.

Daniel - 13 Maj 2008, 21:58

Gomezio napisał/a:
Cytat:
zawsze uwazalem, ze przy poteznych przebiegach stosowanie polsyntetyka nie ma sensu.... i wtedy lepiej jest zalac porzadny mineral


Jeśli silnik jest w porządku, czemu nie ma sensu? Pytam bo sam zastanawiam się nad zmianą półsyntetyka 10W40 na (pół)syntetyk 5W40.


ok, wyrazilem sie niescisle - mialem na mysli spore wyeksploatowanie silnika na granicy jego przebiegu do remontu kapitalnego

oczywiscie spory przebieg nie musi oznaczac zuzytego silnika - zwlaszcza w MB :)

witek - 19 Maj 2008, 15:41

I Kupiłem Olej Mobile 1 15W40 i przy okazji filtr paliwa i do tego 2 oringi i mam pytanie: Jeden większy to wiem gdzie założyć trzeba:) Tylko z tym mniejszym to już nie bardzo:) jak ktoś ma rysunek albo może wytłumaczyć łopatologicznie gdzie go zakładać to będę wdzięczny.Oraz z Jakim momentem trzeba dokręcić owy filtr. Pozdrawiam
Adaśko - 19 Maj 2008, 15:50

Przy filtrze oleju powinieneś mieć jeden oring i jedną podkładkę miedzianą, oring pod zakrętkę filtra, a podkładkę pod śrubę spustową. Filtr oleju dokręcam zawsze ręką bez użycia jakichkolwiek kluczy, tylko posmaruj ten oring olejem silnikowym namoczonym palcem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group