To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wymiana łożyska piasty

staszko - 15 Maj 2008, 10:06
Temat postu: Wymiana łożyska piasty
Witam. Ostatnio zauważyłem jadąc w cztery osoby że na zakrętach coś buczy .Jak jadę sam to trzeba się wsłuchać żeby to usłyszeć . Przy skręcie w lewo buczy, w prawo nie .Myślę że to łożysko piasty z prawej strony przód (po zajęciu miejsca pasażera z prawej strony bardziej da się to wyczuć) .Chcę to sam wymienić bo mam dostęp do prasy. Czy ktoś może mi doradzić jak się za to zabrać żeby nie poodkręcać zbędnych rzeczy. Dodam jeszcze że jak jadę sam i dość wolno wjadę w jakieś zagłębienie prawą stroną to też to słychać .
ATLAS - 15 Maj 2008, 10:13

kiedyś wymieniałem łożysko i przypatrywałem się mechanikowi który to robił....powiem szczerze, że sam bym się za to nie zabierał...ale mechanikiem nie jestem :)
aloha1970 - 15 Maj 2008, 18:30

kolego jeśli tego nie robiłeś ,a nawet nie widziałeś jak wymieniają łożysko to jedz do warsztatu .Ja wczoraj wymieniłem w warsztacie w Warszawie (130 zł.) prawe przednie łożysko.
ADAMS - 15 Maj 2008, 20:13

Dlaczego?? Ja wymienialem i jest ok. a tez robilem to pierwszy raz przy mercedesie bardzo prosta robota tylko trzeba pamietac zeby odpowiednio dokrecic lozysko nie na maxa!! I prasa nie jest potrzebna bo to lozyska storzkowe Pozdrawiam
lojek - 15 Maj 2008, 22:05

Ja też wymieniałem i nigdy bym nie zapłacił 130 zł za taka robote dla wprawnej ręki to 30 min pracy
staszko - 16 Maj 2008, 08:16

Panowie - myślałem o jakimś manualu np. zdjąć koło ,odkręcić dwie śruby na zacisku i zdjąć zacisk, zdjąć dekielek ....itp.
A swoją drogą to ciekawe że nie trzeba prasy ,czyli rolki łożyska obracają się dotykając piasty ?

Daniel - 16 Maj 2008, 15:57

staszko napisał/a:
Panowie - myślałem o jakimś manualu np. zdjąć koło ,odkręcić dwie śruby na zacisku i zdjąć zacisk, zdjąć dekielek ....itp.
A swoją drogą to ciekawe że nie trzeba prasy ,czyli rolki łożyska obracają się dotykając piasty ?


staszko.... wałeczki w łożysku nigdy nie dotykają piasty, tylko pracuja pomiędzy pierścieniem zewn. i wewn.

nie wszystkie łożyska są mocowane ciasno

staszko - 17 Maj 2008, 09:46

Dlatego mnie to dziwi że nie trzeba prasy którą to wprasowuje się pierścień zewnętrzny łożyska do piasty. Ale skoro nie trzeba i zajmuje to 30 min to w pon. sobie wymienie .
Daniel - 17 Maj 2008, 14:23

ja myśle, że zajmie to 60 min :)
Borat - 17 Maj 2008, 14:58

łożysko nie ma az tak ciasnego pasowania, zeby trzeba bylo uzywac prasy. Wystarcza np tulejki o odpowiedniej srednicy do nabicia nowego lozyska.
staszko - 4 Czerwiec 2008, 10:46

No i miałem się zabrać za to łożysko i okazuje się że na piastę przychodzą dwa łożyska . Ciekawe czy tak łatwo się je wymienia jak pisze "lojek" .
Borat - 4 Czerwiec 2008, 11:34

Zeby wymienic wszytkie lozyska musisz zdjac piaste. rysunek pogladowy
patryk84 - 4 Czerwiec 2008, 14:16

w bardzo szybkim skrócie:
1. zdejmujesz koło :)
2. odkrecasz i zdjemujesz zaciski (dwie śróbki z tyłu)
3. zbijasz młotkiem taki kapturek na środku (nie wiem jak to sie nazywa)
4. jak go dejmiesz jest taka śruba ze śrubką dociskową na sobie, odkręcasz ją a następnie odkręcasz śrubę.
5.wyjmujesz piaste w której w środku są łózyska.
6, wybijasz stare łożyska młotkiem.
7, nabijasz nowe łożyska (możesz np. położyć nowe łozysko a na nim stare i w nie uderzac młotkiem ALE Z WYCZUCIEM!!! )
8. gdy zrobisz tak już ze wszytskimi smarujesz wszystko smarem.
9. jak sręcasz to zainm nabijesz "kapturek" załuż koło i zobacz czy nie ma luzów na kole.
10a. jak nie ma odkręć koło, załóż :kapturek", przykręć koło i ciesz się jazdą z nowym łozyskiem :D
10b. jak są liuzy to zdejmujesz koło i dokręcasz mocniej wszystko.

Wciskarka jest przydatna bo nie trzeba pukać młotkiem na szystkie strony zeby prosto ustawić łożysko. Ogólnie prosta robota, napewno dasz sobie rade.

Daniel - 4 Czerwiec 2008, 15:27

patryk84 napisał/a:
w bardzo szybkim skrócie:
1. zdejmujesz koło :)
2. odkrecasz i zdjemujesz zaciski (dwie śróbki z tyłu)
3. zbijasz młotkiem taki kapturek na środku (nie wiem jak to sie nazywa)
4. jak go dejmiesz jest taka śruba ze śrubką dociskową na sobie, odkręcasz ją a następnie odkręcasz śrubę.
5.wyjmujesz piaste w której w środku są łózyska.
6, wybijasz stare łożyska młotkiem.
7, nabijasz nowe łożyska (możesz np. położyć nowe łozysko a na nim stare i w nie uderzac młotkiem ALE Z WYCZUCIEM!!! )
8. gdy zrobisz tak już ze wszytskimi smarujesz wszystko smarem.
9. jak sręcasz to zainm nabijesz "kapturek" załuż koło i zobacz czy nie ma luzów na kole.
10a. jak nie ma odkręć koło, załóż :kapturek", przykręć koło i ciesz się jazdą z nowym łozyskiem :D
10b. jak są liuzy to zdejmujesz koło i dokręcasz mocniej wszystko.

Wciskarka jest przydatna bo nie trzeba pukać młotkiem na szystkie strony zeby prosto ustawić łożysko. Ogólnie prosta robota, napewno dasz sobie rade.


prawidłwy luz (najprościej) dokręcić (z wyczuciem!!!!) do "końca" a potem odpuścić 0.25 obrotu

oczywiście, to jest nie do końca dokładny sposób - do regulacji łożysk potrzeba trochę wyczucia (doświadczenia) ja bym nie radził robić tego osobie, która wczesniej nie zetknęla się z tym problemem

smochy_bronx - 10 Czerwiec 2008, 22:45

a jak najłwtwiej sprawdzić które łozysko jest do wymiany?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group