To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wymiana łożyska piasty

janucha78 - 18 Sierpień 2009, 20:52

Marcin Pop. napisał/a:
musisz przecież wiedzieć jakie są numery tych łożysk, jak chcesz kupić je w sklepie z łożyskami.
Jak podasz numer mercedesa łożyska w takim sklepie- to nikt nie będzie wiedział o jaki numer łożyska chodzi. Musisz powiedzieć konkretnie o jaki numer ci chodzi :|

Tylko z tego co mi wiadomo to kazdy producent ma inny nr katalogowy tego samego łozyska.Ja poszedłem do sklepu z czesciami i kupiłem pod konkretny model i z tego co pamietam było to Meyle.

Marcin Pop. - 18 Sierpień 2009, 21:05

janucha78 napisał/a:
Tylko z tego co mi wiadomo to kazdy producent ma inny nr katalogowy tego samego łozyska.Ja poszedłem do sklepu z czesciami i kupiłem pod konkretny model i z tego co pamietam było to Meyle.


to daj ich numery

janucha78 - 18 Sierpień 2009, 21:18

Niestety nie jestem w Polsce i nie mam nr.Znalazłem cos w katalogu meyle i wychodzi ze to ten nr
Front axle 014 033 0100
Height 1
17,0 mm
Height 2
17,0 mm
Outer Ø 1
45,25 mm
Outer Ø 2
60,0 mm
Inner Ø 1
22,0 mm
Inner Ø 2
35,0 mm
For bearing only
refer to:
014 098 0030
014 098 0032
202 330 00 51
210 330 00 51
C-Class (W202)
03.1993 - 05.2000
C-Class T-Model (S202)
06.1996 - 03.2001
E-Class (W210)
06.1995 - 03.2002
except: E 280 4-matic (210.081),
E 320 4-matic (210.082), E 36 AMG,
E 430 4-matic (210.083),
E 55 AMG 4-matic (210.083)
E-Class T-Model (S210)
06.1996 - 03.2003
except: E 280 T 4-matic (210.281),
E 320 T 4-matic (210.282),
E 430 T 4-matic (210.283),
E 55 T AMG 4-matic (210.283)
SLK (R170)
04.1996 - 04.2004
CLK (C208)
06.1997 - 07.2002
except: 5.4
CLK Cabrio (A208)
03.1998 - 03.2002

Stacho81 - 18 Sierpień 2009, 21:20

Każdy lepszy sklep z łożyskami bądź hurtownia powinna mieć katalog...
Podasz markę, model, rok prod., poj. silnika i bez problemu powinni znaleźć...
Tak bynajmniej ja kupowałem...
Pozdrawiam

Marcin Pop. - 18 Sierpień 2009, 21:40

janucha78, to co podałeś to wymiary geometryczne. Ale i tak dzięki :) :wink:
janucha78 - 18 Sierpień 2009, 21:54

Zle to troszke skopiowałem z katalogu . Nr 014 033 0100
Jestem troszke na bakier z jezykami i dlatego to tak wpisałem.

searlon - 21 Sierpień 2009, 10:20

Mam do wymiany prawe tylne łożysko. Czy ktoś z was już to robił i czy to jest duży problem. Generalnie staram się robić wszystko samemu w mojej celinie ale obawiam się, że z tylną osią będę potrzebował jaki specjalnych narzędzi. Jakie są wasze doświadczenia?
Stacho81 - 21 Sierpień 2009, 14:14

Jestem świeżo po wymianie po obydwu stronach, robił mi to mechanik (koszt za stronę 70 pln) i powiem Ci tak trochę roboty jest, ze specjalnych narzędzi jedynie prasa by się przydała no i nasadka na nakrętkę półosi...
Jeżeli masz jakieś pojęcie o mechanice powinieneś dać sobie radę, ale trochę czasu i nerwów pewnie stracisz ;)
jak masz jeszcze jakieś pyt daj znać na PW postaram się pomóc

Pozdrawiam

searlon - 21 Sierpień 2009, 16:50

Zastanawiam sie czy muszę demontować całą piastę, a co za tym idzie odkręcać wahacz i drążki , czy łożysko idzie wydobyć bez takich cyrków. No i jeszcze jedno czy musze odkrecic półos od dyfra i wyjać całkiem?
Stacho81 - 21 Sierpień 2009, 20:02

Nie kolego, nie wyciągasz. wahaczy ani żadnych łączników i nie musisz odkręcać półosi od mostu :D natomiast całą piastę musisz wyjąć :mrgreen:
Trzy albo cztery śruby musisz odkręcić i wyjąć co są przy piaście ale co najciekawsze musisz zdjąć siedzisko tylnej kanapy i wypiąć zaczep linki hamulca ręcznego i wysunąć z kabiny (piasta wyjdzie razem z linką - mniej kombinowania niż wypinanie linki przy samej piaście :wink: )
aaa... jeszcze jak masz czujnik ABSu przy kole to z bagażnika musisz wypiąć z kostki i też wysunąć na zewnątrz, sam czujnik może nie dać się odkręcić tak łatwo...
Powodzonka :D

mbsly - 23 Sierpień 2009, 13:39

Stacho81 napisał/a:
natomiast całą piastę musisz wyjąć

no i to jest jeden ze sposobow na wymiane lozyska tylnej piasty.
znacznie mniej praco i czasochlonnym sposobem jest odkrecenie i wyjecie polosi,ale po wyjeciu polosi do wydobycia lozyska potrzebny jest sciagacz...

adamd - 12 Wrzesień 2012, 15:43

Odświeżam, mam pytanie: czy łożysko po jakimś czasie się układa i trzeba je ponownie dociągać ? Pytam, bo wymieniałem łożysko w przedniej piaście na wiosnę i teraz jakby znowu był luz.
muczacz - 24 Wrzesień 2012, 17:21

przednie może się ułożyć możesz je za jakiś czas sprawdzić, natomiast tylne jest skręcane na maxa i tam nie ma być już żadnego luzu
Greg_G - 24 Wrzesień 2012, 17:39

adamd, Tak możesz je dokręcić ' z wyczuciem' . Moje po niecałych 2 latach też dostało luzu, ale dokręciłem dopiero tydzień temu, na szczęście było w porządku, wystarczyło dokręcić.
kołczu - 13 Październik 2012, 13:06

To i ja się zabiorę za wymianę łożyska. Może ktoś pamięta jaki zestaw narzędzi będzie potrzebny, rozmiary klucza itd? Nie chce pod czas wymiany latać kilka razy do Castoramy po narzędzia. Chodzi o łożyska w przednich kołach.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group