Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - wymiana końcówek drążków
Lukas - 25 Wrzesień 2006, 11:41 Temat postu: wymiana końcówek drążków Witam
Mam zamiar dziś zmienić końcówki drązków. Na co zwrócić uwagę i jak się do tego zabrać?
Chyba nie jest to zbyt skomplikowane
Pozdrawiam
colucci - 25 Wrzesień 2006, 14:11
Skomplikowane to to nie jest ale po wymianie czeka cie wizyta na zbieznosci.
Lukas - 25 Wrzesień 2006, 14:59
colucci napisał/a: | po wymianie czeka cie wizyta na zbieznosci.
|
Właśnie dlatego chce zrobić to przed ustawianiem, żeby 2x nie jeżdzić
lojek - 7 Styczeń 2007, 13:20
Lukas, Jak sobie poradziłeś z wymianą i jaki koszt mam do wymiany końcówkę lewą zewnętrzna i dwie takie kuliste i tu pojawia się problem bo nigdy takich nie wymieniałem czy mogą być problemy? Czy lepiej zdemontować całość z drążkiem środkowym i dopioero wtedy całość rozkręcić ? Proszę o porady.
tomcat - 7 Styczeń 2007, 13:55
lojek napisał/a: | mam do wymiany końcówkę lewą zewnętrzna i dwie takie kuliste |
Niestety to jest cały drążek i wymienne są tylko kńcówki drążków.Sam to wymieniałem w wakacje i przydał by ci sie jakis ściągacz. Koszt to jakies 300zł za komplet razem zkońcówkami w zależności od firmy, ja mam Febiego.
żółw - 3 Luty 2011, 10:11 Temat postu: wymiana końcówki drążka kierowniczego witam
mam pytanie - czy po wymianie końcówki drążka kierowniczego trzeba robić zbieżność kół ?
szukałem tu ale tematu nie znalazłem
dzikidaniel - 3 Luty 2011, 10:15
Należy by mieć pewność. Jeśli jesteś na tyle zdolny zrobić to bez przestawienia możesz olać...
caliber - 3 Luty 2011, 11:01
żeby nie ustawiać zbieżności ponownie , trzeba by liczyć ilość obrotów przy wykrecaniu końcówki drążka , a potem nową w krecić przy tej samej ilości obrotów
polofix - 3 Luty 2011, 11:36
z mojego doświadczenia to zawsze trzeba ustawiac. żebyś nie wiem jak pomierzył to i tak trzeba będzie jak sie koaże, pół obrotu przekrecić regulacja. a pół obrotu to juz jest ponad 1mm na zbieżności.
dzikidaniel - 3 Luty 2011, 11:58
Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót?
żółw - 3 Luty 2011, 12:53
ok,potrzebowałem impulsu i go od Was dostałem dla spokojności oddam celinkę w ręce fachowca który też między innymi zrobi zbieżność.Wielkie dzięki guys
polofix - 3 Luty 2011, 13:28
dzikidaniel napisał/a: | Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót? |
tak.ale zobacz gdzie jest ta regulacja!!!! jak by była na koncu promienia koła to agadza sie 1 obrót -1,25mm pół obrotu to 0,62. ale regulacja jest gdzieś w połowie promienia [pomiędzy osią a końcem koła] czyli jeden obrót na gwincie 1,25 daje nam około 2,5mm różnicy! przyjmijmy że mierzymy od końca felgi to daje nam te 2mm , awiec pół obrotu da nam jakiś 1mm oczywiście mierząc na feldze!
dzikidaniel - 3 Luty 2011, 14:04
Zbieżność nie liczy się w mm tylko w stopniach (czy żadko procentach), wiec co ma piernik do wiaraka?
polofix - 3 Luty 2011, 15:50
zbieżność mierzy sie w milimetrach,a kąt pochylenia w stopniach.
Marcin Pop. - 3 Luty 2011, 17:41
dzikidaniel napisał/a: | Jeśli jesteś na tyle zdolny zrobić to bez przestawienia możesz olać... |
dzikidaniel napisał/a: | Jak pół obrotu to 1mm jak skok na końcówke to 1.25mm na obrót? |
na pewno nie ustawisz dobrze. Różne końcówki różnych producentów mają różne długości - tam gdzie gwint Także teoria 10obrotów wykręciłem i 10obrotów wkręcę - bierze w łeb
|
|
|