Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Normy oleju wg MB
G. - 16 Maj 2008, 15:42
Daniel napisał/a: | a tam.... z olejami do silnikow jest tak samo jak z lpg.... mozna by pisac godzinami, a i tak z tego nic nie wynika.... |
Jak ktoś podzieli się ze mną skanem książki serwisowej do 250TD z końca lat 90-tych ubiegłego stulecia, to ja już więcej nic nie napiszę na temat oleju
Daniel - 16 Maj 2008, 15:49
Gomezio napisał/a: | Daniel napisał/a: | a tam.... z olejami do silnikow jest tak samo jak z lpg.... mozna by pisac godzinami, a i tak z tego nic nie wynika.... |
Jak ktoś podzieli się ze mną skanem książki serwisowej do 250TD z końca lat 90-tych ubiegłego stulecia, to ja już więcej nic nie napiszę na temat oleju |
wez telefon do reki i podzwon po ASO w Polsce
w koncu powinni wiedziec co lac
G. - 16 Maj 2008, 22:46
Daniel napisał/a: | wez telefon do reki i podzwon po ASO w Polsce
w koncu powinni wiedziec co lac |
Z ASO to jak ze stacją meteorologiczną i indianami, co trzy lata chrust zbierali, bo zima miała być ostra. "Lejemy taki a nie inny olej, bo tak na forach piszą"
Wolałbym skan.. przynajmniej miałbym pewność
[ Dodano: 18 Maj 2008, 21:32 ]
No to jak.. nikt nie ma Książki Serwisowej?
topol - 21 Maj 2008, 11:33
Daniel napisał/a: | jedno jest pewne: silniki cdi sa calkowicie odporne na niekorzystne dzialanie olejow syntetycznych, czyli nie ma efektu "rozszczelnienia" |
To nie oleje mają niekorzystne działanie tylko ujawniają prawdę o stanie silnika poprzez wymycie nagarów....
madzara31 - 21 Maj 2008, 12:05
CDI na pierwszy zalew serwisowy(220 cdi) miał 5w30.Miałem w łapkach niemiecką książke serwisową.Auto to rocznik 1999
Daniel - 21 Maj 2008, 12:08
topol napisał/a: | Daniel napisał/a: | jedno jest pewne: silniki cdi sa calkowicie odporne na niekorzystne dzialanie olejow syntetycznych, czyli nie ma efektu "rozszczelnienia" |
To nie oleje mają niekorzystne działanie tylko ujawniają prawdę o stanie silnika poprzez wymycie nagarów.... |
w tym przypadku nie miałem na myśli efektu wypłukiwania nagaru, tylko zastosowanych uszczelmień gumowych.
jak wiadomo w starszych silnikach zastosowane uszczelniania nie są odporne na
"agresywne" działanie olejów syntetycznych
dopiero najnowsze konstrukcje ten efekt wyeliminowały
oczywiście technika olejowa też idzie do przodu i dzisiejsze oleje syntetyczne nie sa tak "agresywne" w stosunku do uszczelnień, ale jednak zawsze jakis wpływ mają zwłaszcza w porównaniu do olejów mineralnych
|
|
|