Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - C180 dławienie silnika i brak mocy :(
lawrientij997 - 12 Lipiec 2020, 00:49
Olałem sprawę bo objawy pojawiały się tylko raz na jakiś czas. Od wczoraj jednak dławienie się silnika nie ustąpiło, pojechałem po drugi przepływomierz (Bosh) i śmiga jak powinien. Piszę gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem i okopał ten temat
Efistokles - 3 Grudzień 2020, 12:10
Cześć,
podjąłem się odpalenia Mercedesa C180 W202 1999 rok 1,8 122KM po 2 rocznym postoju.
Udało mi się go uruchomić, jednak silnik nie do końca działa poprawnie. Przypuszczalnie ma jakiś problem z zapłonem, ponieważ przez 95% czasu "trzęsie" się na biegu jałowym, jest słaby i niechętnie wkręca się na obroty. Obroty bardzo delikatnie falują. Choć nie świecą się kontrolki silnika auto jest w jakiś trybie serwisowym - wkręca się do 4500 i następuje odcięcie.
O dziwo czasem nagle się obudzi i przez 5% czasu działa poprawnie - od razu słychać różnicę w dźwięku pracy i oddawaniu mocy.
Co może być istotne - auto ma przecięty kabelek zasilania sterownika ASR (by permanentnie wyłączyć ABS i ASR).
Zacząłem od obejrzenia świec - jedna byłą pęknięta więc sądziłem, że mam sprawcę. Wymieniłem wszystkie 4 na nowe - niestety żadnej zmiany. Idąc za forumowymi radami odłączyłem czujnik położenia wałka rozrządu, przepływomierz - też bez efektu.
Planuję kupić nowe cewki. Nie mam niestety interfejsu by zbadać błędy, a auto nie nadaje się do poruszania drogami. Poszukuję wsparcia. Lokalizacja Warszawa Wawer
Muciek - 3 Grudzień 2020, 13:15
Efistokles, świece, cewki, być może kable WN po takim postoju to podstawa do wymiany skoro nie chodzi prawidłowo. Skoro odpiąłeś przepływomierz i nie zrobiło to na silniku różnicy jest duże prawdopodobieństwo, że też jest do wymiany. Mercedes ma blokadę do ok. 4k RPM na postoju więc to nic nadzwyczajnego akurat. Brak ABS i ASR nie powinien mieć wpływu na pracę silnika. W Warszawie masz dużo mechaników od Mercedesa, np. kolegę noc z innych forów.
polofix - 3 Grudzień 2020, 13:39
Ja bym teraz sprawdził świece. Jak będzie znowu ta jedna nadpęknięta, to przewód ma przebicie i niszczy świece.
Efistokles - 3 Grudzień 2020, 14:41
Spodziewałbym się limitera postoju w nowoczesnym aucie, jestem zaskoczony! To tłumaczy ograniczenie.
Tropy rzeczywiście prowadzą do układu zapłonowego. Zamówię nowe cewki i przewody WN. Mam nadzieję, że to wyczerpie temat.
lech149 - 3 Grudzień 2020, 17:32
Ja bym teraz sprawdził świece. Jak będzie znowu ta jedna nadpęknięta, to przewód ma przebicie i niszczy świece.
[b]
polofix - 3 Grudzień 2020, 17:47
lech149, śmiejesz się z tego co piszę. Jak przewód ma przebicie, to każda nowa zamontowana świeca będzie wyglądała jak popękana. A to nic innego jak przeskok iskry po porcelanie.
lech149 - 4 Grudzień 2020, 16:39
A ja myślałem , że jak przewód ma przebicie , to iskra będzie na masę w miejscu przebicia .
Przynajmniej tak było kiedyś , ale może się coś mieniło .
polofix - 4 Grudzień 2020, 17:20
Lech, chodzi mi o tzw fajkę na święcę. Jak fajka trefna, to zostawia podłużne ślady na porcelanie świecy.
lech149 - 6 Grudzień 2020, 13:52
Masz chyba rację . Pomyliłem wewnętrzną z zewnętrzną.
Efistokles - 7 Grudzień 2020, 20:01
Po wymianie cewki silnik od razu wrócił do właściwej pracy. Po kilku jazdach niestety stacyjka zgłupiała, ale to już osobny temat w dziale elektryka. Dzięki za wskazówki Panowie!
|
|
|