To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Nie odpala

AK - 4 Październik 2008, 22:49
Temat postu: Nie odpala
Witam.
Mercedes C220CDI z 98r.Kluczyk typu"rybka"odblokowuje stacyjkę,zapalają się kontrolki na desce,lecz rozrusznik nie kręci.Mechanik wymienił rozrusznik na nowy,ale problem pozostał.
Po zmostkowaniu rozrusznika na przekaźniku,obraca silnikiem,ale nie zapala.
W pamięci sterownika jest błąd P1615.Co może być przyczyną awarii?

tomcat - 4 Październik 2008, 23:27

P1615 elektroniczna blokada odjazdu - coś było/jest nie tak z immobilizerem, np kluczyk został źle odczytany.
i druga opcja sprawdź czy napięcie dochodzi do ECU

zetef - 5 Październik 2008, 08:09

tomcat napisał/a:
i druga opcja sprawdź czy napięcie dochodzi do ECU


Ja miałem to, mechanik prz3eczyścił coś i było OK. Teraz jednak po pół roku zdarzło się znów ra albo dwa razy że nie zapalił, wiec musze jechać profilaktycznie na przeczyszczenie kabelków

Yaro316 - 5 Październik 2008, 13:20

tomcat napisał/a:
P1615 elektroniczna blokada odjazdu - coś było/jest nie tak z immobilizerem, np kluczyk został źle odczytany.
i druga opcja sprawdź czy napięcie dochodzi do ECU

Wydaje mi sie ze problem jest z kluczykiem, ja mam podobnie, wymienilem baterje w kluczyku i od tego momentu przestal dzialac, kluczyk otwiera bez problemu samochod,odblokowuje kierownice, po przekreceniu kluczyka wlącza sie bez problemu zaplon natomiast nie chce krecic rozrusznik, czasem zakreci tylko raz i koniec, z drugim kluczukiem nie mam problemu rozruszik kreci jak szalony :)

C230KOMPRESOR - 5 Październik 2008, 21:32

Niepotrzebnie wymieniałeś rozrusznik, z tego co tu piszesz wynika ewidentnie, że problem związany jest z kluczykiem, użyj drugiego, jeżeli będzie to samo pomyślimy co dalej... :wink:
AK - 6 Październik 2008, 10:12

Problem polega na tym;że nie mam drugiego kluczyka:( Zastanawia mnie to że po włożeniu klucza do stacyjki,kierownica się odblokowuje a kontrolka immobilajzera gaśnie,blokada też jest sterowana elektronicznie(tak więc kluczyk coś tam działa)Na dodatek na desce widnieje żółta trójkątna kontrolka z wykrzyknikiem.
Sprawdziłem napięcia i masy na ECU,wygląda na to że wszystkie są.
Zauważyłem również,że przekażnik świec żarowych działa.

C230KOMPRESOR - 6 Październik 2008, 10:17

A jak otwierasz lub zamykasz samochód, to jak zachowują się diody :?: :?: :?:
AK - 6 Październik 2008, 10:29

Centralny dziełe normalnie,zamyka i otwiera z pilota.Dioda immobilajzera również gaśnie.
C230KOMPRESOR - 6 Październik 2008, 12:55

Chodziło mi o te dwie diody ( zieloną i czerwoną, co masz je w klamce albo w lusterku), migają obie naraz, naprzemian, miga jedna, przy zamykaniu tez jedna, odpowiednio zielona i czerwona... :wink:
AK - 6 Październik 2008, 18:12

Jest tylko jedna dioda na przycisku w

[ Dodano: 6 Październik 2008, 18:20 ]
Jest tylko jedna dioda na przycisku w środkowym panelu.Po zamknięci dzrzwi zaczyna migać,po odwarciu gaśnie.Wygląda na to że immo wyłącza się.
Wymontowałem stacyjkę i wydaje mi się że brakuje na jej obudowie jakiegoś elementu,widoczny jest otwór i wpusty do montażu jakiegoś elemętu.
Może coś z niej wypadło?

[ Dodano: 10 Październik 2008, 09:17 ]
Znalazłem brakujący element stacyjki;plastikowa zaślepka,która spadła do tunelu z nawiewu,lecz nie ona jest przyczyną że samochód nie odpala.Na magistrali cyfrowej CAN nie ma sygnału can H.

[ Dodano: 10 Październik 2008, 09:48 ]
na lini cyfrowej can nie ma sygnału can high.

btx - 17 Grudzień 2008, 16:52

Mam taki sam problem panowie. (kluczyk rybka, c180 1999r)
Po wlozeniu kluczyka do stacyjki jest bzzz , przekrecam w pozycje zaplon to kontrolki sie swieca. Gdy przekrecam w pozycje rozruchu to cisza :( . Kontrolki nie przygasaja co by swiadczylo o slabym aku . Po prostu nic sie nie dzieje.
Auto na tzw pych pali.

Co mi doradzacie ? na chwile obecna mam zamiar wyczyscic styki wszelkie. I sprawdzic czy rozrusznik kreci, na krotko.

makawel - 17 Grudzień 2008, 16:54

sprawdz rozrusznik a raczej przewody idace do niego na stykach moze cos sie stalo ja mialem tak z rok temu wyczyscilem i jest ok do teraz

[ Dodano: 17 Grudzień 2008, 16:57 ]
C230KOMPRESOR napisał/a:
Chodziło mi o te dwie diody ( zieloną i czerwoną, co masz je w klamce albo w lusterku),
nie bedzie tego mial bo autko po lifcie a tam juz tego nie ma
btx - 17 Grudzień 2008, 19:50

Z tego co ustalilem to zanika mi napiecie na tzw. bendixie (automat, ktory uruchamia rozrusznik). Pojawia sie przez chwile napiecie i spada do 0. Probowalem na krotko na bendix podac napiecie ale tez to nie dalo nic, przewod zaczal iskrzec i balem sie, ze spale jakis komputer jeszcze, i nie probowalem wiecej :/. Pozniej odpalilem auto z popychu :( przejchalem nim troche gasze i odpala normalnie z kluczyka, co dziwne to dopoki nie zapalil to sie otwieraly szyby dwie lewe i tylna prawa .

Czy ktos sie orientuje czy jest moze jakis przekaznik zwiazany z rozrusznikiem ?
nie wiem czy warto sugerowac sie tym schematem.
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/6123.pdf

Wie ktos moze cos wiecej na ten temat ?

Marcin13736 - 17 Grudzień 2008, 21:05

Z tego schematu wynika kolego, że jeśli stacyjka działa to ten przekaźnik po stonie pasażera w puszce bezpieczników i ABS ma wypalone zestyki. Znajdź go i spróbuj wyczyścić środkiem do usuwania tlenków metali ( np: Contact . Ale najlepiej było by wymienić...
Pozdrawiam

Nex@pl - 17 Grudzień 2008, 22:02

A punkt plusowy pod podwoziem ? W moim kombi takowy jest i idzie on chyba do rozrusznika/alternatora od akumulatora w bagażniku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group