To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - nie chce odpalac zimny 2.5 TD

Ozeh - 19 Styczeń 2010, 22:01

Mi dziś podczas kręcenia padł aku po raz kolejny więc wziąłem taty auto i pojechałem do sklepu po nowy, założyłem i mesiu tryknął za 2 razem, ale pojawił się gorszy problem zapowietrza się podczas jazdy i gaśnie. Miał ktoś taki przypadek? Nigdy wcześniej tak mi się nie zdarzyło.
jjankiello - 19 Styczeń 2010, 22:06

gumiś napisał/a:
wiesz co kolego na ten problem wydaje mi sie że mam pomysł
coprawda nie praktykowałem w mercedesie ale w innych autach daje rade

Też tego nie praktykowałem - i raczej nie będę. Po prostu wymienię oringi, bo jestem przekonany, że to ich wina.
Do tej pory przez 11 lat auto odpalało normalnie i paliwo się nie cofało, więc dlaczego mam tego nie naprawić jak należy, tylko kombinować i rzeźbić... :wink:

G. - 19 Styczeń 2010, 22:11

Ozeh napisał/a:
zapowietrza się podczas jazdy i gaśnie

To musi nieźle łapać powietrze. Ropa nigdzie nie wycieka?

Ozeh - 19 Styczeń 2010, 22:14

Nie mam pojęcia dziś już nie sprawdzę bo i tak ciemno pod blokiem, jutro do południa zobacze czy nie ma wycieków, ale wcześniej silnik był suchy
G. - 20 Styczeń 2010, 07:59

cybul napisał/a:
Temat znany 250TD nie odpala na zimno, poszełdem następującym tokiem:(...)
4. Ostatnim problemem okazała się miedziana podkładka pod śrubą mocujacą główny filtr paliwa. Podczas wymiany tego filtra założyłem stara podkładkę bo w zestawie nie było nowej.

Panowie (uogólnieni), u mnie nie było takiej podkładki. Powinna być? "Sam naprawiam" o niej nie wspomina.

Daniel - 20 Styczeń 2010, 09:44

http://anonymouse.org/cgi...&SGR=120&SGN=04

Uszczelki wyraźnie są.

G. - 20 Styczeń 2010, 09:47

Daniel, podkładka to nie uszczelka :P Umiem odróżnić miedź od gumy ;-)
Daniel - 20 Styczeń 2010, 09:49

Gomezio napisał/a:
Daniel, podkładka to nie uszczelka :P Umiem odróżnić miedź od gumy ;-)


Podkładka jest przy śrubie lub nakrętce, mając na myśli element złączny. W tym przypadku to jest uszczelka, materiał nie ma znaczenia.

Przerabiałem ten temat (uszczelki miedzianej :) )w W123 - ciekło.

G. - 20 Styczeń 2010, 09:55

Po prostu zastanowiła mnie ta miedziana podkładka. W zestawie z filtrem (zamiennik) jest gumowa. Czy oryginalna była z miedzi?
gumiś - 20 Styczeń 2010, 18:00

jjankiello napisał/a:
gumiś napisał/a:
wiesz co kolego na ten problem wydaje mi sie że mam pomysł
coprawda nie praktykowałem w mercedesie ale w innych autach daje rade

Też tego nie praktykowałem - i raczej nie będę. Po prostu wymienię oringi, bo jestem przekonany, że to ich wina.
Do tej pory przez 11 lat auto odpalało normalnie i paliwo się nie cofało, więc dlaczego mam tego nie naprawić jak należy, tylko kombinować i rzeźbić... :wink:

11lat odpalało hm , to już chyba czas by przestało jeżeli pomoże ci pare oringów to ok jeżeli zaś trzeba by z pompą do pompiaża leciec to chyba warto założyc zaworek i z głowy
- pozdrawiam

Jary - 20 Styczeń 2010, 19:27

gumiś napisał/a:
warto założyc zaworek i z głowy


Sory, ale to pogranicze druciarstwa :wink:

Daniel - 20 Styczeń 2010, 20:03

Gomezio napisał/a:
Po prostu zastanowiła mnie ta miedziana podkładka. W zestawie z filtrem (zamiennik) jest gumowa. Czy oryginalna była z miedzi?


Nie miałem okazji wymieniać filtra paliwa w silniku OM605 ale biorąc pod uwagę schematy EPC podejrzewam, że uszczelnienie śruby która ściąga filtr paliwa jest takie samo jak w silnikach diesla W123. Więc od góry przychodzi pomiędzy śrubę a obudowę filtra miedziana uszczelka a poniżej (na śrubie) uszczelka typu "O".

Kiedyś przy wymianie filtra paliwa w silniku OM617 miałem wyciek paliwa - nie mogłem sobie z nim poradzić i ustalić źródła wycieku. W końcu po krótkiej (acz bardzo treściwej :) ) walce z wyciekiem winna okazała się miedziana uszczelka - kupiłem w ASO (jakieś kilka PLN) i problem nigdy więcej się wrócił.

G. - 20 Styczeń 2010, 20:47

Daniel napisał/a:
od góry przychodzi pomiędzy śrubę a obudowę filtra miedziana uszczelka

Podkładki tej nie mam i nie miałem. Ale oczywiście mogę się o nią postarać ;-)

Chodzi mi tylko o sam fakt, że ani fachowa literatura ani EPC o niej nie wspominają.

jjankiello - 20 Styczeń 2010, 21:56

gumiś napisał/a:
ok jeżeli zaś trzeba by z pompą do pompiaża leciec

Ehehe... to akurat jest ostatnia możliwość, jaka by mi przyszła do głowy... :mrgreen: :mrgreen: Ta pompa drugie 11 lat pojeździ z tym silnikiem, o ile auta korniki wcześniej nie zjedzą :wink:

Zaworek zwrotny to tak samo ostateczność... oringi i jeszcze raz oringi... sprawdzone i dowiedzione nie raz...

Łukasz - 20 Styczeń 2010, 22:03

jjankiello napisał/a:
Ehehe... to akurat jest ostatnia możliwość, jaka by mi przyszła do głowy... :mrgreen: :mrgreen: Ta pompa drugie 11 lat pojeździ z tym silnikiem, o ile auta korniki wcześniej nie zjedzą :wink:

Zaworek zwrotny to tak samo ostateczność... oringi i jeszcze raz oringi... sprawdzone i dowiedzione nie raz...

Pompa w OM605.960 jest nie do zdarcia, pod warunkiem, że była odpowiednio traktowana.
Dobre paliwo itp.
Wszelkie uszczelnienia sekcji, czy wymiana zaworków w pompie to rzeczy czysto eksploatacyjne i wcześniej czy później muszą zostać wymienione/naprawione.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group