Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Automat
Camel- - 14 Listopad 2006, 14:33
Heh, no nie dokońca.
Generalnie automat w Mercedesie jest w miare inteligentny i w zaleznosci od poziomu wcisnietego pedalu gazu przyspiesza mocniej, ewentualnie redukując. Jezeli jadac 80 chcesz mocno przyspieszyc, to najlepiej odrazu deska Niz bawic sie z stopniowym wciskaniem. Powiedzmy jedziemy 80kmh @ 4 biegu, to podejrzewam ze polowa pedalu wystarczy aby automat zredukowal do trójki, lecz Mercedesowskie automaty (moze inne tez - nie wiem ) posiadają takie coś jak Kick Down. Jest to guziczek na "dnie" pedału gazu, który po wciśnieciu pedału gazu do końca naciska guziczek, ten leci sobie do przekaźnika KD, z przekaźnika do komputera skrzyni, a ta w tym momencie wrzuca najniższy i najbardziej korzystny bieg dla danej prędkości.
Troche inaczej jest przy ruszaniu z miejsca. Jeżeli chcesz efektownie przyspieszyc, wcisasz nie deske, lecz polowe, 2/3, ewentualnie 3/4, i jak osiągniesz magiczną 30-40tke - deske
MARR - 14 Listopad 2006, 14:58
Adis napisał/a: | U mnie to działa tak że jak lekko wcisne gaz to skrzynia redukuje o jeden bieg a jak gwałtownie to nawet o dwa tak by obrotomierz wykazał wysokie obroty. Prosciej mówiac jak wciśniej gaz gwałtownie to masz lepszego kopa. |
I wielgachne spalanie, no ale nieraz trzeba wcisnąć
|
|
|