To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - ubywający płyn chłodniczy

perzu126 - 31 Grudzień 2015, 17:29

Ja u siebie przy 435tkm tez jeszcze nie ruszałem pompy.
wiskontii - 1 Styczeń 2016, 20:07

asziatko napisał/a:
Pioterek, czy zdziwiony, lekko, brałem pod uwagę że może to być wąż, albo nie szczelność na opasce. Ale nie zdziwiony jak już zobaczyłem w jakim stanie jest pompa i jak ona wygląda. Sugerując się stanem licznika - ile ma faktycznie nie wiem to 319 tys. km wytrzymał oryginał. Chyba że już wcześniej padła i ktoś założył na nowo oryginał to co innego.

perzu126, 3 strony dyskusji ale przydatnej wiedzy.


Ktos zbiera Laury a dawno mówiłem Pompa :mrgreen:

asziatko - 2 Styczeń 2016, 00:13

wiskontii, nie da się ukryć mówiłeś że to pompa :) , tylko to było dla mnie dziwne że jak był po nocy była kałuża płynu na osłonie silnika a jak był rozgrzany to ani kropli płynu nie było widać.
Dandiee - 3 Styczeń 2016, 18:26

Wróciłem z wrocławia... tylko mam problem - pod domem po całej trasie zapaliła mi się kontrolka od niskiego poziomu płynu chłodniczego - coś jest nie tak ... bo przez 5 lat nigdy się nie zapaliła a tutaj przez jeden strzał do wrocka 200km i już problemy... zobaczę jutro :(

Plama tak trochę po prawej stronie i lekko mokro na osłonach silnika ... Coś mam przeczucie że to pompa wodna :(

wojtekjasiek - 3 Styczeń 2016, 18:30

A płynu ubylo sporo?
Dandiee - 3 Styczeń 2016, 18:40

no jest już w tej małej "komorze" na dole na granicy z czujnikiem poziomu :/ A przecież ostatnio wymieniałem obudowę termostatu z termostatem i odpowietrzałem i uzupełniałem to miałem większą połowę w zbiorniczku.

Po odkręceniu korka nie śmierdzi dieselem , nie ma mazi . Olej silnikowy jak był tak dalej jest stan ,tylko po prawej stronie jak jest wspomaganie na samym dole pokrywy jest trochę mokro . Obecnie jeżdżę Vitarą do szkoły , ale będę musiał zabrać celinę na podnośnik ściągnąć zderzak osłony i oglądać ... A co wy myślicie? Dodam od siebie że nie pamiętam kiedy zmieniałem pompę wody a dwa że w moim odczuciu samochód trochę pracuję na wolnych jakby któreś łożysko miało piasek w sobie taki odgłos. Trochę mnie to ciekawi bo dzisiaj całą drogę do wrocławia samochód puszczał "parę" przez wydech gdzie np u innych tego nie było hmhmhm ale to może mieć różne przyczyny bo nie mam katów ... no ale temperatura wzorowo 80c ciepłe leci z nawiewów w każdym zakresie , dywaniki suche..

M@NIO - 7 Listopad 2016, 19:26

Witam.
Próbuje namierzyć ubytek płynu chłodniczego.
Brak śladu wycieku i najciekawsze czuć zapach płynu we wnętrzu, głównie podczas jazdy po nierównościach. Korek oleju w porzadku, olej barwa w porządku. Jakieś pomysły?
C200 kompressor 1999r.

mariuszt0 - 7 Listopad 2016, 19:35

M@NIO, nagrzewnica, pewnie na szybach zwłaszcza czołowej robi się tłusty nalot?
polofix - 7 Listopad 2016, 20:45

M@NIO napisał/a:
Witam.
Próbuje namierzyć ubytek płynu chłodniczego.
Brak śladu wycieku i najciekawsze czuć zapach płynu we wnętrzu, głównie podczas jazdy po nierównościach. Korek oleju w porzadku, olej barwa w porządku. Jakieś pomysły?
C200 kompressor 1999r.

Sprawdź pod maską od strony pasażera wężyki, któe prowadzą od elektrozaworków do nagrzewnicy. Czyli te co przechodzą do kabiny pasażerskiej. Często parcieją.
Tam jak będzie wyciek zapach płynu będzie zaciągała dmuchawa bo jest blisko.

wiskontii - 7 Listopad 2016, 22:38

I zarazem sprawdź co się dzieje pod dywanikiem pasażera czy nie jest mokro
asziatko - 10 Listopad 2016, 12:36

A może korek od zbiorniczka masz nieszczelny i ucieka płyn?. Brałeś taką opcję M@NIO?.
KubaV - 11 Listopad 2016, 14:17

Ja miałem podobny problem. Teżx czuć czasem z nawiewu (nierówności nic nie zmieniają). Szukałem długo i wszędzie, myślałem o wlaniu kontrastu UV już.
Znalazłem przy wymianie poduchy pod silnikiem. Niestety ucieka spod uszczelki pod głowicą. Ubytek jest mały i nie ma nigdzie nawet mokrej kropelki, ale zapaszek pod maską jest.

U mnie niezależnie od predkości i stylu jazdy ubywa ok 500ml na 1000km. Póki co ubytek się nie zwiększa.

Ślad jaki znalazłem to zżelowane zielone krople glikolu na bloku silnika (pod kolektorem wydechowym oczywiście). Dodam tylko, że ślady widoczne są raczej z kanału, chyba że z lusterkiem sobie wjedziesz pod kolektor i spojżysz na łączenie bloku z głowicą

M@NIO - 14 Listopad 2016, 19:57

Szyba nie jest tłusta, podłoga sucha, przy zbiorniczku nie widać wycieku. Generalnie nigdzie nie widać by cokolwiek wskazywałyby na płyn. Dym z tłumika bez zarzutu, korek szczelny. Jedyne co mi przychodzi na myśl to nagrzewnica ale naprawdę małe ilości.
Płynu ubywa niewiele, kontrolka zapala się tylko na zimnym, potem gaśnie. Czasami czuć przez chwilę zapach i to tyle. Sprawdzę jak będzie gdy pojeżdżę na obiegu zamkniętym.

polofix - 14 Listopad 2016, 20:39

M@NIO napisał/a:
Szyba nie jest tłusta, podłoga sucha, przy zbiorniczku nie widać wycieku. Generalnie nigdzie nie widać by cokolwiek wskazywałyby na płyn. Dym z tłumika bez zarzutu, korek szczelny. Jedyne co mi przychodzi na myśl to nagrzewnica ale naprawdę małe ilości.
Płynu ubywa niewiele, kontrolka zapala się tylko na zimnym, potem gaśnie. Czasami czuć przez chwilę zapach i to tyle. Sprawdzę jak będzie gdy pojeżdżę na obiegu zamkniętym.

Według mnie to na kanał. lampa w rękę i patrz pod kolektorem wydechowym czy nie ma zacieków po płynie w miejscu łączenia głowicy z blokiem. Na ciepłym może ci nawet siknie płynem.

KubaV - 14 Listopad 2016, 22:09

Napisałem Ci dwa posty wyżej a powtarzasz znów to samo ;) zerknij tam gdzie wspomniałem. Ja też się długo oszukiwałem że to może nagrzewnica ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group