To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Zawieszenie z przodu

Vans - 11 Styczeń 2009, 19:58
Temat postu: Zawieszenie z przodu
Witam mam sprawę. Jaki jest numer tulei w przednim wahaczu tej z tyłu. jakiej firmy najlepiej kupić (nie potrzebuję kompletu)
janucha78 - 11 Styczeń 2009, 20:07

Ostatnio wymieniałem własnie te tulejki ale nie mam pojęcia jaki jest nr katalogowy.Jesli nie chcesz kupowac w serwisie to nr nie jest potrzebny.Mi policzyli jakies 70 zł za sztuke i podobno ma byc jakas dobra firma.W intercarsie jest tego pełno.Pozdrawiam.
pavel - 12 Styczeń 2009, 09:45

numer katalogowy jest A 202 330 00 75.
Nie mozesz kupic jedna tylna tulejke.
Sprzedaja kity czyli komplet tulejek do wachacza.
Chyba ze u zamiennikow co podrabiaja tuleje mozna nabyc tylko jeden.
Ja byn proponowal komplett tulejek, gdyz jak tylny jest do wymiany, to przedni zaraz bedzie zuzyty.
Jaka cena, to nie mam pojecia bo w kraju nie mieszkam.

G. - 12 Styczeń 2009, 09:48

pavel napisał/a:
Jaka cena, to nie mam pojecia bo w kraju nie mieszkam.

Od czego cennik ASO na mercmanii ;-)
http://www.mercmania.pl/c...umer=2023300075

Marcin Pop. - 12 Styczeń 2009, 11:36

pavel napisał/a:
Ja byn proponowal komplett tulejek, gdyz jak tylny jest do wymiany, to przedni zaraz bedzie zuzyty.


Tylne tuleje padają częściej niż przednie. Generalnie przednie wytrzymują 2-3 razy dłużej :idea:

janucha78 - 12 Styczeń 2009, 11:53

Cytat:
Tylne tuleje padają częściej niż przednie. Generalnie przednie wytrzymują 2-3 razy dłużej :idea:

W zupełności sie zgadzam i dlatego wymieniłem tylko tylne :D

pavel - 12 Styczeń 2009, 12:01

Gomezio napisał/a:
pavel napisał/a:
Jaka cena, to nie mam pojecia bo w kraju nie mieszkam.

Od czego cennik ASO na mercmanii ;-)
http://www.mercmania.pl/c...umer=2023300075

O tym nie wiedzialem ze to istnieje. super.. zachowalem do ulubionych

Jary - 12 Styczeń 2009, 19:25

Marcin Pop. napisał/a:
Tylne tuleje padają częściej niż przednie


Akurat niedawno wymieniałem w kombi i mam inne zdanie, przy wyciskaniu ta przednia niby dobra rozpadła się szybciej od tej tylnej zużytej a z pomiędzy warstw gumy wysypała się masa "rudej" , która ją usztywniała .
Polecam firmę SWAG cena 0k 63PLN i można faktycznie kupić osobno tylną i przednią .

janucha78 - 12 Styczeń 2009, 21:33

Jary napisał/a:

Akurat niedawno wymieniałem w kombi i mam inne zdanie, przy wyciskaniu ta przednia niby dobra rozpadła się szybciej od tej tylnej

A może tylna juz była kiedys wymieniana a przednia nie i dlatego juz była w kiepskim stanie?

Jary - 13 Styczeń 2009, 06:46

janucha78 napisał/a:
może tylna juz była kiedys wymieniana


Nic na to nie wskazywało .

Marcin Pop. - 14 Styczeń 2009, 15:33

Jary napisał/a:
może tylna juz była kiedys wymieniana


Nic na to nie wskazywało .


Nie jesteś w stanie stwierdzić, czy były wymieniane czy nie :idea:
Jeżeli tuleje tylne były wciskane przy pomocy prasy - to na nich nawet nie będzie śladu od montażu, a co dopiero po kilku latach użytkowania - nie zobaczysz nic.

Jary napisał/a:
Akurat niedawno wymieniałem w kombi i mam inne zdanie, przy wyciskaniu ta przednia niby dobra rozpadła się szybciej od tej tylnej zużytej a z pomiędzy warstw gumy wysypała się masa "rudej" , która ją usztywniała .


Przednie tuleje są stalowe - dlatego miałeś rudą
Tylne są aluminiowe - tam rudej zazwyczaj nie ma :wink:

Tylne tuleje padają częściej dlatego, że momenty przenoszenia sił sa znacznie większe (działają na innym (większym) ramieniu długości). Pomijam fakt, że są zupełnie inne. :wink:

Jary - 14 Styczeń 2009, 19:01

Marcin Pop. napisał/a:

Nie jesteś w stanie stwierdzić, czy były wymieniane czy nie :idea:


Ależ drogi Kolego jestem a stanie to stwierdzić, nawet jeśli były wciskane przy pomocy prasy - starych bez użycia prasy i pozostawienia śladów nie da się wycisnąć :idea:
Marcin Pop. napisał/a:
Przednie tuleje są stalowe - dlatego miałeś rudą

Tak, składają się z 3 warstw metalu połączonych gumą a koroduje o dziwo, ta wewnętrzna tuleja zatopiona w gumie (nie widać jej) :idea:

Marcin Pop. - 14 Styczeń 2009, 20:19

Cytat:

Marcin Pop. napisał/a:

Nie jesteś w stanie stwierdzić, czy były wymieniane czy nie


Ależ drogi Kolego jestem a stanie to stwierdzić, nawet jeśli były wciskane przy pomocy prasy - starych bez użycia prasy i pozostawienia śladów nie da się wycisnąć


Jeżeli mowa o tylnych to da się wycisnąć / wypchnąć bez najmniejszej skazy. Wystarczy tuleję zew.przeciąć brzeszczotem po jej długości (to jest miękkie aluminium, wystarczy 20-30 razy ruszyć brzeszczotem i jest cała przecięta + WD40 i jak nie jest mocno zapieczona to wypchniesz trzonkiem od młotka - ja tak miałem u siebie.

Przy zmianie tylnych tulei u siebie używałem prasy (wciskanie). Przy wyciskaniu i wciskaniu nie powstał żaden ślad typu zgniecenie / ściśnięcie / gen. uszkodzenie machaniczne.
Uważam, że po kilku latach użytkowania (ja wymieniłem po 14 latach) tulei nie będziesz w stanie stwierdzić czy wcześniej były wymieniane czy nie (ślady korozji na wahaczach, zabrudzenie, uszkodzenia od kamieni itd.)

W kombii wymieniałeś tuleje przednie (prawdopodobnie 1 raz). W międzyczasie użytkowania kombii tylne były ze 2 - 3 razy wymieniane - dlatego były w dobrym stanie technicznym / wizualnym podczas Twojej wymiany.

Coś Ci podpowiem:
W mercedesie koła przy maxymalnym skręcie w lewo lub w prawo zmieniają kąt nachylenia od osi pionowej (dlatego promień zawracania jest bardzo mały). W tym momencie jakbyś znajdował się w kanale i obserwował (przy maxymalnym skręcie/wychyle) pracę wahacza to byś zauważył, że największy ruch jest w jego tylnej części - dlatego te tuleje obrywają się szybciej :idea:

Łukasz - 14 Styczeń 2009, 20:25

Marcin Pop. napisał/a:
W tym momencie jakbyś znajdował się w kanale i obserwował (przy maxymalnym skręcie/wychyle) pracę wahacza to byś zauważył, że największy ruch jest w jego tylnej części - dlatego te tuleje obrywają się szybciej :idea:

Widać to nawet na postoju, jak dokręcasz kierownicę do końca to delikatnie opada przód :D

Marcin Pop. - 14 Styczeń 2009, 20:27

!Łukasz! napisał/a:
Marcin Pop. napisał/a:
W tym momencie jakbyś znajdował się w kanale i obserwował (przy maxymalnym skręcie/wychyle) pracę wahacza to byś zauważył, że największy ruch jest w jego tylnej części - dlatego te tuleje obrywają się szybciej

Widać to nawet na postoju, jak dokręcasz kierownicę do końca to delikatnie opada przód


Widze, że wiesz "od czego muchy zdychają" :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group