To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - DYLEMAT PRZY WYBORZE DIESLA W202

Anonymous - 28 Listopad 2006, 00:45
Temat postu: DYLEMAT PRZY WYBORZE DIESLA W202
WItam wszystkich chętnych mi pomóc. Jestem człolwiekiem który potrzebuje auta na przynajmniej 4, 5 lat eksploatacji, niezawodnego, oszczędnego a przy tym w miare dynamicznego. Zastanawiałem się nad A4 1,9 Tdi, avensis w dieslu, focusie 1,8Tdci, passacie 1,9 Tdi lecz każde z tych aut miało coś co mnie zniechęcało do nich. A to kiepskie miejsce w rankingu awaryjności Dekra a to za małe gabaryty (focus) no i zdecydowałem że auto spełniające te kryteria najlepiej to w202 koniecznie w dieslu. Dylemat moj polega na tym iż mimo przeczytania wielu for internetowych i artykułow prasowych nie wiem czy lepiej kupic 2,5TD czy moze 220CDI. Mowi sie o tym ze CDI sa drozsze w serwisie i bardziej sklonne do awarii ktore kosztuja wiecej niz kosztowałyby w przypadku 2,5TD. Moje pytanie brzmi czy rzeczywiście serwis CDI jest droższy i o ile (prosiłbym o konkrety tak aby wiedziec czy jest to o 10% drozsze czy o 100%). Kolejna nurtująca mnie sprawa to czy 2,5TD duzo wiecej pali (poprosilbym o konkretne liczby). Ja doczyatalem sie ze w miescie roznica moze byc spora. 2,5TD 11l a 220CDI 8l. Nie jest dla mnie również jasna kwestia czy 2,5TD mimo większej mocy czy jest bardziej dynamiczny (z danych katalogowych wynika ze ma mniejszy moment obrotowy co moze wskazywac ze czasy wyprzedzania moze miec gorsze). Byłbym wdzięczny za info czy automatyczna skrzynia biegów jest trwaly i ewentualne koszty serwisu czy wymiany sa duze i jaki to rząd wielkosci. Oczywiście nie interesuje mnie cennik ASO ;-) Byłbym również wdzięczny za podanie kontaktu do ludzi czy firm które zajmują się sprowadzaniem mercedesow z za granicy.
Serdeczne dzięki!

topol - 28 Listopad 2006, 08:33

Wystarczy opcja >>szukaj<< - wszystko, lub prawie wszystko było już poruszane na forum.
Anonymous - 29 Listopad 2006, 02:16

No nie na taką odpowiedz czekałem :(
Dzieki "topol" ale nie pisałbym gdybym paru for nie przewertował od deski do deski - w tym tego.
Ku twojej informacji to nie znajdziesz na tym forum konkretnych liczb co do cen czesci napraw a wątek firm sprowadzających mercedesy z za zachodniej granicy nie byl wcale poruszany. Jeśli chodzi o spalanie 250TD 150km to informacji rowniez na ten temat nie znalazlem za wiele i chce potwierdzenia ich wiarygodnosci.
Z chęcią natomiast posłucham osoby która odpowie mi choc na na częsc pytan i jeszcze raz prosze o pomoc gdyz samemu wiecej informacji niz znalazlem dotychczas nie znajde :cry:

topol - 29 Listopad 2006, 09:57

Nikt nie oda Ci na tacy gotwej recepty, ale wątek zalet i wad tego czy innego silnika był poruszany, o kosztach eksploatacji także. Jeżeli szukasz firm ściągających :mb: to w Szczecinie jest firma KWAK - komis wyspecjalizowany w :mb: , firma Unitap z Łodzi - pomaga ściągnąć wszystkie samochody, dość ciekawy i duży wybór.
Nie korzystałem z ich usług, ani nie jestem ich pracownikiem :mrgreen: ale mają dobrą opinię.
Wiem, że CDI nie lubi polskiego ON a wymiana wtryskiwaczy jest kosztowną zabawą, czas temu jakiś znajomy wymieniał 4 wtryski w 320 CDI i bolało.... Dlatego ja teraz się waham pomiędzy E290 TurboD a E280...

grzesiekx - 29 Listopad 2006, 10:39

290TD to jest porazka zero dynamiki w porownaniu do 220 CDI ;>

Moim zdaniem CDI jest lepsze bardziej dynamiczne i oszczedniejsze,a co do tego ze nie lubi naszego paliwa to poprostu oplaca sie dac te 10 gr wiecej na litrze ale zatankowac na porzadnej stacji np. BP(ultimate), Shell(vpower) i wszystko bedzie dobrze mam znajomego ktory juz 4 lata jezdzi w202 2.0 CDI i nigdy nie mial problemu z wtryskami a ma juz przebieg ponad 400 tys gdzie jak go kupil mial tyci ponad 100 tys.

Moge napisac ze spalanie 2,2 CDI wyglada tak:
- trasa tak od 100 do 130 km/h wyszlo mi 6,5
- miasto normalna jazda 7,5 - 8
- miasto jazda taka jaka lubie potrafi wziasc nawet 11
- ogolnie srednio jak ja jezdze wychodzi mi okolo 8,5 - 9 (troche trasy troche miasta tak mniej wiecej pol na pol)

CDI to moze nie tdi VW bo tamte sa oszczedniejsze i dynamiczniejsze troszke ;) ale :mb: i tak jest lepszy moim zdaniem :) (jeden powod to odgłos silnika i turbinki)

Mozliwe ze CDI sa troszke drozsze jak dojdzie do naprawy ale jak sie bedzie o niego dbalo to silnika mechanik ruszac nigdy nie bedzie musial.

Pozdr.

tomcat - 29 Listopad 2006, 11:16

W 100% zgadzam sie z przedmówcą slniki cdi sa OK tylko wymagaja większej troski.
No i nie ma co oszczędzac na paliwie tylko sprawdzone stacje. Znajomy ma sprintera CDI , który ma przejechane 650 tys targając lawete za sobą i jeżeli chodzi o silnik to nie miał zadnych problemów.
A co do TDI VAGa to czy są oszczędniejsze od CDI to nie wiem moze w paliwie tak ale to 1.9 a tu masz 2.2, TDI ma 8 zaworów CDI 16. Ale zauwaz ze w TDI musisz wymienic rozrząd co 90tys km ato boli bo same częsci kosztują 500zł silnik AGR + robocizna Także z ta oszczednoscia to zalezy jak na to sie patrzy.

Anonymous - 29 Listopad 2006, 20:38

Dzięki wielkie za info!
Mam nadzieje że jeszcze usłyszę pare ciekawych opinii. Generalnie ciągnie mnie do CDI i raczej na ten model się zdecyduję. Aczkolwiek nie ukrywam że interesuje mnie również W124 3.2CE coupe :P . Wiem że częsc z was popuka się w głowę ale to auto ma swój styl i rocznik 95/96 można kupic za podobne pieniądze jak CDI '98. Co wy na taki pomysł? Wiem że przejechanie tamtym autem 100km będzie mnie kosztowało 50zł a W202 CDI 30zł ale może serwis byłby tańszy i ubezpieczenie niższe i jakoś ta suma by się skompensowała. Czekam na wasze opinie!
Dzięki "topol" za info co do firm sprowadzających MB z za granicy!!!
Może jeszcze ktoś zna podobne firmy bliżej warszawy?

uve - 29 Listopad 2006, 22:04

Podobnie jak koledzy spalanie mieszane w CDI wyszlo mi jakos 8-8,5L/100km. Silnik ma fajna dynamike, nie ma problemow z wyprzedzaniem ale napewno wyscigowka to to nie jest. Nie moge nic wiecej powiedziec bo auto mam dopiero od miesaca. Na dzien dzisiejszy odpukac z silnikiem nic sie nie dzieje, oczywiscie tankuje tylko na autoryzowanych stacjach, narazie Shell.
2.5 TD starszej generacji diesel, niby 150km ale nie wiem jak to jezdzi nie mialem okazji moze wypowie sie jakis uzytkownik.
W124 coupe piekne auto, linia mmmmm, ale napewno znalezc cos takiego w dobrym stanie bedzie bardzo ciezko. Zalezy tez do czego potrzebujesz samochod, jesli bedziesz wozil jakies osoby trzecie to 2 drzwiowe auto moze byc malo komfortowe pod tym wzgledem, no i spalanie 3.2 musi bolec :)
Jesli chodzi o firmy ktore pomagaja w sprowadzeniu aut z niemiec to:

http://samochody-zniemiec.com/ - konkretny gosc, mowi po polsku, chcialem przez niego zalatwic sobie auto ale jakos nie wypalilo, prowizje dla siebie chca dosc spora ale mysle ze warto jesli nie chcsz kupic czegos w ciemno.

Zerknij tez tutaj: http://jarmar.pl/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group