To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - tarcie przy skrecie

Camel- - 5 Kwiecień 2009, 10:27

thrashcan napisał/a:
Qrcze, sam nie wiem, może? W tygodniu zaprowadzę do mechanika i każę podokręcać wszystko, co się da:)

Tam nie ma co dokręcać, tylko tulejki trzeba zmienić :P

thrashcan - 5 Kwiecień 2009, 21:12

To akurat mam powymienianie. Zobaczymy, postaram się w tym tygodniu przy okazji nabijania i odgrzybiania klimy coś z tym zrobić :/
btx - 6 Kwiecień 2009, 11:20

a co moze brzezec przy skrecaniu w prawo ???
madzara31 - 6 Kwiecień 2009, 14:45

btx napisał/a:
a co moze brzezec przy skrecaniu w prawo ???


Ja miałem w lewo.Po wymianie końcówki cisza.

slow - 7 Kwiecień 2009, 22:11

a ja mam taki obajw czasami i nie zawsze:

Jak pojezdze troche ostrzej to jak wchodze w prawy zakret i dodaje gazu to slysze tarcie prawdopodobnie z prawego przedniego koła. Co to może byc?

thrashcan - 8 Czerwiec 2009, 18:50

Zlokalizowałem problem tarcia w mojej C. Okazało się, że spinka przytrzymująca plastikową obudowę wiskozy odczepiła się i podczas skrętu w lewo silnik przesuwał się razem z wiatrakiem, a ten tarł o plastik. Przyczepiłem dobrze i problem znikł 8)
Camel- - 8 Czerwiec 2009, 20:49

thrashcan, musze to sprawdzić, bo po mechaniku, kiedy ściągał mi obudowę wentylatora mam to samo na skecie w lewo :) Myślałem, że to koło o przednie nadkole (bo ściągałem przedni zderzak), ale coś czuje, że to właśnie wisko :) Dzięki za podpowiedz :)
ufo007 - 16 Czerwiec 2009, 17:55

ja podobnie jak madzara31, wymieniłem końcówki drążków i cisza.
phan - 29 Maj 2010, 11:52

Panowie mam problem i już ręce mi opadają.. Przy skręcaniu (najbardziej przy zawracaniu kierownica na max w prawo lub lewo) koła jakby ślizgały się do przodu po asfalcie a nie skręcały (i chyba tak jest) skaczą po jezdni i czuć po kierownicy jak coś dzieje się niedobrego ostatnio strach już jeździć. Byłem na kanale poległem, pojechałem do dwóch mechaników szarpali czym się da i żadnych luzów nie wdziali... Co robić ? może jechać na trzepaczkę na stacje diagnostyczna ? luz jest makabryczny wrażenie jakby kola miały odpaść zero kontroli nad autem a na kanale nic :shock:
maurycy - 29 Maj 2010, 12:53

czy masz wrażenie jak by auto uciekało ??

sprawdź amortyzator skrętu, tylko za bardzo nie wiem jak :) :mrgreen:

jjankiello - 29 Maj 2010, 18:20

phan napisał/a:
Co robić ? może jechać na trzepaczkę na stacje diagnostyczna ?

Tam już całkiem nic nie wyjdzie.

Układ kierowniczy: schodzisz pod auto do kanału, druga osoba kręci krótkimi ruchami kierownicą w obie strony, a Ty patrzysz i macasz cały układ przy jego mocowaniach i połączeniach.

Zawieszenie: łyżka do opon i śmiało podważasz ruchome elementy łączące, w poprzek ich normalnego kierunku ruchu i obserwujesz wzajemny ruch części nimi połączonych...

Amorek skrętu wyciągasz (2 śruby) i sprawdzasz nawet w rękach. W obie strony musi stawiać znaczny opór.

pawelwy - 29 Maj 2010, 20:12

nawiążę do "tematu" tematu (jakby trochę mało po polsku :wink: ). przy skręcie z lewego tyłu dobiega dźwięk ocierania. taki metaliczny jakby o tarczę hamulcową ktoś kamieniem tarł. trudny do określenia. dzieje się tak zwłaszcza przy skrętach w lewo, ale jak dziś jechałem przez tunel z łukiem w prawo to też słychać było tarcie (normalnie nie słychać ale tu dźwięk odbijał się od ścian). dźwięk nie jest ciągły, ale powiązany z prędkością pulsujący (im szybciej jadę tym częstsze ocieranie i głośniejsze). odkręcałem dziś koło i nie ma tam luzów. ani na końcówkach ani na łożyskach. w jednym miejscu jest delikatnie wygięta tarcza hamulcowa i tą krzywizną ociera delikatnie klocek i chyba osłonę tarczy, ale wydaje mi się że to nie to, bo dźwięk byłby też w jeździe na wprost. czy możliwe by na zakrętach tarcza się wyginała i zbliżała do osłony? proszę o jakieś tezy, bo trochę się obawiam tego dźwięku.
Camel- - 30 Maj 2010, 09:57

phan, luz na sworzniach górnych wahaczy, luz na przekładni lub zła zbieżność :)
madawima - 9 Czerwiec 2011, 20:31

odgrzeje kotleta...
podczas jazdy na wprost- cisza, podczas skretu w prawo-cisza, ale juz podczas skretu w lewo slychac tarcie... juz podczas nawet delikatnego skretu. sprawdzilem wszystkie kola , wyeliminowalem klocki, lozyska... nawet skrupulatnie obejzalem komore silnika no i nic. paradoksalnie slychac to podczas wolniejszej jazdy i przy lekkim pochyleniu auta, podczas szybszej jazdy mocnego skretu i wiekszego pochylenia, tarcia nie slychac. raz jest glosniej , raz jest ciszej, czasami wogole nie slychac. juz mi rece opadaja...
dzwiek tego tarcia porownalbym raczej do tarcia opony o kawalek metalu (opony tez sprawdzilem). jest to tez raczej tarcie pulsacyjne. mial juz ktos moze podobny przypadek?
chcialbym rozwiazac ten problem jak najszybciej bo za kilka dni mam do pokonania 6000km i chcialbym raczej pokonac te trase bezproblemowo...

maurycy - 9 Czerwiec 2011, 21:14

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=7020
tu zapraszam........



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group