Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - tuleje wahacza przod
mlody_lukas - 19 Maj 2009, 06:51 Temat postu: tuleje wahacza przod witam bylem wczoraj na sprawdzeniu zawieszenia i stwierdzono ze mam do wymiany tuleje wachacza w przednim zawieszeniu ale te tylne. Czy ktos sam wymienial i mial jakies trudnosci ? czy rzeczywiscie potrzebna jest prasa zeby je tam umiescic i jakis sciagacz zeby je wydostac ?
Jary - 19 Maj 2009, 07:21
mlody_lukas napisał/a: | czy rzeczywiscie potrzebna jest prasa |
Tak jest potrzebna, żeby wydostać stare i wcisnąć nowe, i jeśli już to wymień przednie też .
Nex@pl - 19 Maj 2009, 09:44
Wymień komplet - skoro tylne siadły to przednim nie wiele już zostało. Ja za wymiane tulei z przodu auta i ztyłu dałem 1kpln, przy czym robocizna to jakieś 200pln
Marcin13736 - 19 Maj 2009, 22:06
U siebie jakieś miesiąc temu wymieniałem ale tylko te pływające. Na forum czytałem, że żywotność tych przednich jest jakieś 3 razy większa. Koszt w moich rejonach to 150zł za kpl. Różnica jest kolosalna. Prasa jest potrzebna, bo tuleje trzeba umieścić poprawnie, a pukając młotkiem można je uszkodzić. Przednie podobno są w dwóch częsciach, co ułatwia montaż i demontaż, ale osobiście tego nie sprawdzałem. Pozdrawiam
jjankiello - 19 Maj 2009, 22:10
Marcin13736 napisał/a: | Przednie podobno są w dwóch częsciach, co ułatwia montaż i demontaż, |
Potwierdzam dwie części, ale to ułatwienie, to nie za bardzo... Jak połówki tulei są przyrdzewiałe to tylko wypalić gumę opalarką (jak już się zapali, to i opalarkę można wyłączyć) i same wyjdą. Jedyny minus to kupa smrodu i dymu...
Łukasz - 19 Maj 2009, 22:15
jjankiello napisał/a: | Potwierdzam dwie części, ale to ułatwienie, to nie za bardzo... Jak połówki tulei są przyrdzewiałe to tylko wypalić gumę opalarką (jak już się zapali, to i opalarkę można wyłączyć) i same wyjdą. Jedyny minus to kupa smrodu i dymu... |
W sumie to z trzech plus śruby
Zastanawiam się tylko jak praska poradzi sobie z tuleją metalowo-gumową.
Mam nadzieje że wyjdzie bez problemów.
P.S Zestaw naprawczy tulei wahacza dolnego kosztuje około 150zł na stronę (zamiennik lemforder)
mlody_lukas - 20 Czerwiec 2009, 16:21
Bylem u mechanika aby wymienil mi tuleje wahacza dolnego ale powiedzial od wahacza 100zl wiec stwierdzilem ze sam odkrece ten wahacz i tylko zeby uzyl pras. Tylko moje pytanie czy jak odkrece wahacz to moge miec problem zeby to spowrotem przykrecic ?? bo sprezyna jest oparta na wahaczu i nei wiem czy jakis sciskaczy nie bede potrzebowal ??
Jary - 20 Czerwiec 2009, 17:09
mlody_lukas napisał/a: | nei wiem czy jakis sciskaczy nie bede potrzebowal ?? |
Ściągacz do sprężyn niestety potrzebny
bubu_piotr - 21 Czerwiec 2009, 17:02
mlody_lukas,
W przednich wahaczach wyrabiają się przede wszystkim te gumy najbardziej cofnięte do tyłu ! Reszta jest prawie niezniszczalna, więc wybór należy do Ciebie. Ja bym wymienił tylko te dwie o których pisałeś, chyba, że masz na to fundusze, to wymień wszystkie.
Jary - 21 Czerwiec 2009, 22:17
bubu_piotr napisał/a: | Reszta jest prawie niezniszczalna, |
Jesteś w błędzie Kolego, ja bym wymienił komplet
Marcin Pop. - 21 Czerwiec 2009, 22:48
Jary napisał/a: | nei wiem czy jakis sciskaczy nie bede potrzebowal ??
Ściągacz do sprężyn niestety potrzebny |
Jary - niekoniecznie. Ja to zrobiłem bez ściągaczy. Miałem za to kanał
Kubi1986 - 21 Czerwiec 2009, 22:55
wymienialem ostatnio.. te tuleje..... lemfordera ze znizka 45zl / sztuke
+ wymiana 150zl za obie
jjankiello - 22 Czerwiec 2009, 00:13
Marcin Pop. napisał/a: | Ja to zrobiłem bez ściągaczy. Miałem za to kanał |
Też miałem kanał i też bez ściągaczy zdjąłem wahacz. Ponowne założenie wahacza wymagało jednak ściśnięcia sprężyny - użyłem pasów do mocowania/ściągania bagażu
Może dlatego, że u mnie sportnaja podwieska
Marcin Pop. - 23 Czerwiec 2009, 22:05
jjankiello napisał/a: | Może dlatego, że u mnie sportnaja podwieska |
chyba raczej odwrotnie. W sporcie są krótsze sprężyny - powinno wejść łatwiej. Chociaż z drugiej strony są twardsze - trudniej je ścisnąć
... z dwojga złego....
jjankiello - 24 Czerwiec 2009, 23:03
Marcin Pop. napisał/a: | W sporcie są krótsze sprężyny - powinno wejść łatwiej. |
Amorki też mają krótszy skok, a to rzutuje na robote
|
|
|