To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - tuleje wahacza przod

mlody_lukas - 19 Maj 2009, 06:51
Temat postu: tuleje wahacza przod
witam bylem wczoraj na sprawdzeniu zawieszenia i stwierdzono ze mam do wymiany tuleje wachacza w przednim zawieszeniu ale te tylne. Czy ktos sam wymienial i mial jakies trudnosci ? czy rzeczywiscie potrzebna jest prasa zeby je tam umiescic i jakis sciagacz zeby je wydostac ?
Jary - 19 Maj 2009, 07:21

mlody_lukas napisał/a:
czy rzeczywiscie potrzebna jest prasa


Tak jest potrzebna, żeby wydostać stare i wcisnąć nowe, i jeśli już to wymień przednie też .

Nex@pl - 19 Maj 2009, 09:44

Wymień komplet - skoro tylne siadły to przednim nie wiele już zostało. Ja za wymiane tulei z przodu auta i ztyłu dałem 1kpln, przy czym robocizna to jakieś 200pln :)
Marcin13736 - 19 Maj 2009, 22:06

U siebie jakieś miesiąc temu wymieniałem ale tylko te pływające. Na forum czytałem, że żywotność tych przednich jest jakieś 3 razy większa. Koszt w moich rejonach to 150zł za kpl. Różnica jest kolosalna. Prasa jest potrzebna, bo tuleje trzeba umieścić poprawnie, a pukając młotkiem można je uszkodzić. Przednie podobno są w dwóch częsciach, co ułatwia montaż i demontaż, ale osobiście tego nie sprawdzałem. Pozdrawiam
jjankiello - 19 Maj 2009, 22:10

Marcin13736 napisał/a:
Przednie podobno są w dwóch częsciach, co ułatwia montaż i demontaż,

Potwierdzam dwie części, ale to ułatwienie, to nie za bardzo... :twisted: Jak połówki tulei są przyrdzewiałe to tylko wypalić gumę opalarką (jak już się zapali, to i opalarkę można wyłączyć) i same wyjdą. Jedyny minus to kupa smrodu i dymu... :mrgreen:

Łukasz - 19 Maj 2009, 22:15

jjankiello napisał/a:
Potwierdzam dwie części, ale to ułatwienie, to nie za bardzo... :twisted: Jak połówki tulei są przyrdzewiałe to tylko wypalić gumę opalarką (jak już się zapali, to i opalarkę można wyłączyć) i same wyjdą. Jedyny minus to kupa smrodu i dymu... :mrgreen:

W sumie to z trzech :) plus śruby :)
Zastanawiam się tylko jak praska poradzi sobie z tuleją metalowo-gumową.
Mam nadzieje że wyjdzie bez problemów.

P.S Zestaw naprawczy tulei wahacza dolnego kosztuje około 150zł na stronę (zamiennik lemforder) :)

mlody_lukas - 20 Czerwiec 2009, 16:21

Bylem u mechanika aby wymienil mi tuleje wahacza dolnego ale powiedzial od wahacza 100zl wiec stwierdzilem ze sam odkrece ten wahacz i tylko zeby uzyl pras. Tylko moje pytanie czy jak odkrece wahacz to moge miec problem zeby to spowrotem przykrecic ?? bo sprezyna jest oparta na wahaczu i nei wiem czy jakis sciskaczy nie bede potrzebowal ??
Jary - 20 Czerwiec 2009, 17:09

mlody_lukas napisał/a:
nei wiem czy jakis sciskaczy nie bede potrzebowal ??


Ściągacz do sprężyn niestety potrzebny :wink:

bubu_piotr - 21 Czerwiec 2009, 17:02

mlody_lukas,
W przednich wahaczach wyrabiają się przede wszystkim te gumy najbardziej cofnięte do tyłu ! Reszta jest prawie niezniszczalna, więc wybór należy do Ciebie. Ja bym wymienił tylko te dwie o których pisałeś, chyba, że masz na to fundusze, to wymień wszystkie.

Jary - 21 Czerwiec 2009, 22:17

bubu_piotr napisał/a:
Reszta jest prawie niezniszczalna,


Jesteś w błędzie Kolego, ja bym wymienił komplet :wink:

Marcin Pop. - 21 Czerwiec 2009, 22:48

Jary napisał/a:
nei wiem czy jakis sciskaczy nie bede potrzebowal ??


Ściągacz do sprężyn niestety potrzebny


Jary - niekoniecznie. Ja to zrobiłem bez ściągaczy. Miałem za to kanał :wink:

Kubi1986 - 21 Czerwiec 2009, 22:55

wymienialem ostatnio.. te tuleje..... lemfordera ze znizka 45zl / sztuke
+ wymiana 150zl za obie

jjankiello - 22 Czerwiec 2009, 00:13

Marcin Pop. napisał/a:
Ja to zrobiłem bez ściągaczy. Miałem za to kanał

Też miałem kanał :wink: i też bez ściągaczy zdjąłem wahacz. Ponowne założenie wahacza wymagało jednak ściśnięcia sprężyny - użyłem pasów do mocowania/ściągania bagażu :mrgreen:
Może dlatego, że u mnie sportnaja podwieska :wink:

Marcin Pop. - 23 Czerwiec 2009, 22:05

jjankiello napisał/a:
Może dlatego, że u mnie sportnaja podwieska


chyba raczej odwrotnie. W sporcie są krótsze sprężyny - powinno wejść łatwiej. Chociaż z drugiej strony są twardsze - trudniej je ścisnąć :wink:
... z dwojga złego.... :|

jjankiello - 24 Czerwiec 2009, 23:03

Marcin Pop. napisał/a:
W sporcie są krótsze sprężyny - powinno wejść łatwiej.

Amorki też mają krótszy skok, a to rzutuje na robote 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group