Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:06
Ustawienie zbieżności
Autor Wiadomość
ASPEN 
ASPEN

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 60
Skąd: Elbląg
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 18:25   

Miałem podobny problem. Spec na diagnostyce podniósł autko . Poszarpał z kolega. Stwierdzili ,że luzów brak . Ustawili zbiezność no i KUPA. Pojechałem do starych mercedesiarzy. Powiedzieli, że w Mesiu tak sie luzów nie wyczuje. Owszem podniesli autko , PODPARLI na wahaczu metalowym dragiem , lekko opuścili i tak podparty dopiero "poszarpali ". Wyszły luzy na drazku kierowniczym. Żmienili na nowy ORYGINAŁ / 620 zł z fakturą /. Ustawili zbieżność /70 zł /. Kierownica na wprost - jazda na wprost. Zadnego ściągania - mozna nie trzymać kierownicy. Od poprzednich " fachowców " STANOWCZO zarzadałem zwrotu kasy za "ustawienie " zbieżności / 110 zł/. Pokazałem wymieniony element . Oddali.
_________________
W202 C220D , Renault Clio
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 19:57   

Ja tylko dodam iz w Mercedesie ustawiana jest także zbieżność kół tylnych i prawidłowe ustawienie zbieżności powinno się zaczynać od tylnych kół oczywiście najpierw konty pochylenia koła i wyprzedzenia sworzni a zwrotnicy. Jak w zakładzie zaczynają od zbieżności kół przednich to podziękuj takim fachowcom.
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Styczeń 2008, 12:24   

volcanoadam napisał/a:
Czy wiecie o jaka listwe chodzilo?

Słyszałem, że w :mb: chcąc sprawdzić zbieżność, wstawia się z przodu między koła listwę rozporową z jakąś siłą, tak jakbyś chciał koła z przodu rozchylić i wtedy sprawdza się zbieżność.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 4 Styczeń 2008, 13:57   

Wiec jezeli ktos tego nie uzywa moge mniemac, ze sie na :mb: nie zna.
No wlasnie! U Uve na zdjeciach nie widac zeby mial cos zakladane.
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Styczeń 2008, 15:09   

W książce 'sam naprawiam" ściągniętej z naszego forum jest opisane i pokazane jak ustawić zbieżność i tam jest zdjęcie z tą belką,.

[ Dodano: 4 Styczeń 2008, 15:32 ]
Znowu coś z serwerem nie tak i nie mogę dołączyć obrazka. Jak tylko będę mógł to wkleje.

[ Dodano: 4 Styczeń 2008, 16:09 ]
Nie mogę dołączyć strony, ale przepiszę:
cyt. z książki MERCEDES SAM NAPRAWIAM H.R.Etzold "Rozeprzeć koła drążkiem wciśniętym między wewnętrzne powierzchnie opon (z przodu) siłą ok 100N (co odpowiada masie 10kg). Użyć do tego celu drążka znajdującego się w wyposażeniu dodatkowym lub innej odpowiedniej poprzeczki. Takie rozparcie kół jest konieczne ponieważ koła również podczas jazdy mają tendencję do odchylania się na zewnątrz.
Zmierzyć zbieżność. Zbieżność całkowita powinna wynosić 0 stopni 25 minut +/- 10 minut (w zawieszeniu sportowym 0 stopni 10 minut +/- 10 minut). Oznacza to że odległość między rantami obręczy z przodu kół powinna być o ok 2 mm mniejsza od odległości z tyłu" koniec cytatu.
Patrząc na to, jak dysponuje się jakimś sprzętem i warunki ma w postaci garażu samemu można zmierzyć, a niektórym warsztatom nie chce się myśleć, albo nie mają pojęcia. Z drugiej strony jak nie mają pojęcia to dobrze że nie biorą się, tylko po co oferują takie usługi :wink:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
ondreyos 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 165
Skąd: poznan
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 01:40   

Cytat:
I jaki jest koszt regeneracji tej maglownicy w przybliżeniu

ok. 2 miesiace temu pojawila sie koniecznosc wymiany przekladni w samochodzie rodzicow (jesli ma to znaczenie - nie mercedes). oczywiscie cale ''przyjemnosci'' z tym zwiazane zostaly na mnie zepchniete :wink:

rozmowy z kilkoma mechanikami mozna tak podsuwowac : nie ma sensu tego regenerowac, bo tanio zrobione szybko sie rozleci (glownie chodzilo o szczelnosc - plyn od wspomy jest pod dosyc wysokim cisnieniem), porzadna regeneracja kosztuje duzo za duzo, o nowej maglownicy nie ma co pisac. najsensowniejszym i najczesciej sugerowanym rozwiazaniem jest znalezienie na szrocie jakiejs ladnej, suchej itp czesci i montaz uzywanej.

koszt ''nowej'' do forda mondeo mk1 - 250 zl (kupione pod poznaniem)

pozdr.
_________________
W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ;) )
 
 
 
fiatt 
C220D


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 37
Skąd: TRÓJMIASTO
  Wysłany: 5 Styczeń 2008, 03:25   

No to pewnie do MB trzeba cenę średnio pomnożyć razy 3, czyli niby w granicach rozsądku jeszcze, ale nic mnie tak nie satysfakcjonuje jak świadomość jazdy w pełni sprawnym wozem. To cena tzw. komfortu psychicznego. :D
pozdr.
_________________
EX- C220D `95 manual
EX C220D '96 manual
od 09.2015 zabawka do zrobienia: C200 '94 automat po przejściach.
Ostatnio zmieniony przez fiatt 5 Styczeń 2008, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ondreyos 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 165
Skąd: poznan
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 04:12   

masz racje. pomijajac koszt czesci, wielu mechanikow widzac gwiazdke od razu sie cieszy - przyjechal klient, ktorego mozna extra skasowac :/

w ogole odbior tej marki (co raczej zbyt odkrywcze nie jest) wsrod ludzi jest bardzo specyficzny. stosunkowo niedlugo przed moim kupnem mercedesa, kuzyn kupil vectre B kombi. zaplacil za nia prawie tyle samo, co ja za okularka (oba auta powyzej 20kpln). jego autko przeszlo bez echa (podobnie, jak moje poprzednie - mondeo kombi), za to mercedes wzbudzila ostre zainteresowanie. mimo, ze starsza od vectry...

dobra, spadam, bo sie robi offtopic :wink:
_________________
W210 Avantgarde E200 kombi '98, 170000 km (so far ;) )
 
 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 18:47   

W UK odbieraja :mb: podobnie. Gdy pierwszy raz zajechalem moja :mb: do pracy, to wszyscy pogwizdywali z zachwytem, pomimo iz nie nalezala do najdrozszych furek na parkingu. No, ale poza mna :mb: jezdzi tylko nasz dyrektor.
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 30 Październik 2011, 13:45   

Mam małe pytanie, czy ktoś wie coś na temat ustawienia zbieżności z tyłu metodą domową, tak jak da się to zrobić z przodem ?
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Październik 2011, 16:38   

Chyba będzie ciężko bo z tyłu ustawia się zbieżnośc na fasolce i nie jest to zbyt precyzyjne.
Można by to zrobić mając ustawioną zbieżnośc z przodu i ustawiać tył z kanału za pomoca "kija" tzn porównywac przód koła do tyłu. Dochodzi do tego jest równoległośc do osi samochodu, więc zabawy jest co niemiara ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 31 Październik 2011, 23:03   

Camel- napisał/a:
porównywac przód koła do tyłu. Dochodzi do tego jest równoległośc do osi samochodu, więc zabawy jest co niemiara ;)


Sory Kolego, ale to tak jakby porównywać śledzia do dorsza :P
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Listopad 2011, 01:23   

Nie zrozummy się źle. Mówię o porównywaniu przedniej części koła TYLNEGO z tylną częscią koła TYLNEGO, tak jak się robi pomiar metodą "na kijek/sznurek".
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 167
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 1 Listopad 2011, 10:26   

Camel- napisał/a:
z tylną częscią koła TYLNEGO
przedniego :)
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Listopad 2011, 11:06   

Chyba nie :)
Jeśli zmierzymy długośc między kołami tylnymi z przedniej części i tylnej - np. na rancie felgi, to różnica podzielona przez dwa poda nam zbieżnośc w mm :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,145 sekundy. Zapytań do SQL: 10