Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:06
Ustawienie zbieżności
Autor Wiadomość
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 167
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 1 Listopad 2011, 11:09   

A nie lepiej zrobić to w osi podziałowej przedniej i tylnej osi :?:
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 8 Listopad 2011, 08:47   

Panowie pozwolicie że się dopiszę do tematu. Mianowicie mam problem taki, że ściąga mi autko delikatnie w prawą stronę. Dodatkowo ścina mi delikatnie prawą przednią oponkę na zewnętrznej stronie. Pojechałem na sprawdzenie zbieżności bo myślałem że w tym może być problem ale okazało się że jest OK, przynajmniej tak mnie poinformowali. Załączam wydruk:

Dodatkowo chłopaki na stacji diagnostycznej poinformowali mnie że luzów w zawieszeniu nie ma ale mam wywalone 'tylne tuleje przednich dolnych wahaczy' i że to pewnie jest ich wina.
I tu do was pytanie czy to faktycznie może być powodem tego ścinania opony i ściągania w prawo? Jeśli tak to podpowie mi ktoś o jakie to dokładnie części chodzi żebym mógł kupić i podjechać do mechanika na wymianę. I czy te gumy są wymienne same? Czy z wahaczami w całości?
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
Globek01 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 166
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Listopad 2011, 09:03   

Co do zbieżności też się namęczyłem z jej ustawieniem, a wystarczy znaleźć zakład, który umie dobrze książkę przeczytać albo ma dobrą maszynę do takich spraw - oczywiscie polecam drugą opcję - najlepiej z samopoziomującym się podnośnikiem i zestawem laserowym. Z tego co ja się dowiedziałem, mecenas musi mieć na postoju koła ustawione zbieżnie, podczas jazdy same ustawiają się tak jak ma być ( podejrzewam o to opór toczenia )
Jeśli masz wytłuczone jakieś elementy zawieszenia to już zbieżność powinna być źle ustawiona. W każdym bądź razie najpierw porządne trzepaki, później wymiana zużytych elementów i w końcu geometria zawieszenia. Co do ściagania, nawet jak ustawisz a opony masz starte kierunkowo to i tak i tak możesz mieć tendencje ściągania na prawą stronę.

Gumy w wahaczach są wymienne, ale czasem zamiennik dobrej jakości + robocizna przekracza wartość nowego kompletu - kalkulacje pozostawiam Tobie.

Ja byłem na zbieżności jakieś 10k km temu i moje wartości dla przodu to:
Lewe i prawe koło po 0°12' ( norma to od 0°07' do 0°17' ) tyle, że przednie kąty u mnie to -3°24' gdzie norma to od -0°12' do -0°51' ale takie już uroki gleby :)
_________________

C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki
 
 
 
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 8 Listopad 2011, 09:14   

OK to jak gumy są wymienne same to mogę poprosić o dane tych gum co mam je kupić? Jakieś numery z IC lub Foty? Dopasowane do mojego auta. Byłbym wdzięczny. Kupię je się wymieni i podjadę jeszcze raz na sprawdzenie zbieżności.
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Listopad 2011, 09:21   

Geniek napisał/a:
ale mam wywalone 'tylne tuleje przednich dolnych wahaczy' i że to pewnie jest ich wina.

Bo są puste w środku czy dlatego, że peknięte? Na wszelki wypadek podjedź gdzieś na SKP, albo podnośnik - powinno sprawdzić za darmo lub 4-pak piwa. ;)

Jeśli chodzi o kąty, to wyrównaj zbieżność z tyłu.
Masz bardzo nierówne kąty WSZ i to najprawdopodobniej powoduje ściąganie, które Ty musisz korygować kierownicą i w efekcie powodujesz nierówną geometrię stron powodując ścinanie jednej opony.

Niestety nie mam pomysłu jak poprawić któryś kąt o 2° lub oba koła po 1° :shock:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 8 Listopad 2011, 09:48   

Camel- napisał/a:
Bo są puste w środku czy dlatego, że peknięte? Na wszelki wypadek podjedź gdzieś na SKP, albo podnośnik - powinno sprawdzić za darmo lub 4-pak piwa. ;)

A to coś zmienia w tym zakresie? Czy tak czy inaczej nie trzeba ich wymienić?

Camel- napisał/a:
Jeśli chodzi o kąty, to wyrównaj zbieżność z tyłu.
Masz bardzo nierówne kąty WSZ i to najprawdopodobniej powoduje ściąganie, które Ty musisz korygować kierownicą i w efekcie powodujesz nierówną geometrię stron powodując ścinanie jednej opony.

Niestety nie mam pomysłu jak poprawić któryś kąt o 2° lub oba koła po 1° :shock:

OK. Ale to zrobię jak wymienię te gumy. Ale mówisz, że ciężko będzie? Strasznie źle jest?
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 8 Listopad 2011, 10:46   

Geniek, a wiesz co to Tuleje pływające? To poczytaj, bo może wcale nie są do wymiany. Ja tez walcze ze sciaganiem. Musze zacząć od wymiany drażka kierowniczego bo jeden ze sworzni jest chyba wywalony. Cieszy mnie to bo w końcu Znalazlem przyczynę stukow. Następnie mogą być tuleje tylnej belki, ale ciężko zdiagnozować czy dobre czy nie.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 8 Listopad 2011, 10:52   

Camel- napisał/a:
Na wszelki wypadek podjedź gdzieś na SKP, albo podnośnik - powinno sprawdzić za darmo lub 4-pak piwa. ;)


Ciekaw jestem bardzo gdzie tak sprawdzają za darmo:shock: Ostatnio za sprawdzenie zawieszenia 40 zł płaciłem :shock:
 
 
Geniek 
Geniek

Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: Tarnów
Wysłany: 8 Listopad 2011, 11:02   

perzu126 napisał/a:
Geniek, a wiesz co to Tuleje pływające? To poczytaj, bo może wcale nie są do wymiany. Ja tez walcze ze sciaganiem. Musze zacząć od wymiany drażka kierowniczego bo jeden ze sworzni jest chyba wywalony. Cieszy mnie to bo w końcu Znalazlem przyczynę stukow. Następnie mogą być tuleje tylnej belki, ale ciężko zdiagnozować czy dobre czy nie.

Nie nie wiem :-) Jestem w tym temacie totalnym laikiem. Aczkolwiek parę rzeczy przy aucie udało mi sie samodzielnie zrobić z pomocą forumowego 'Sam to zrobię'. To może ktoś z forumowiczów mi podpowie jaka jest róznica między pustką a pęknięciem w tulei :-) ? Bo wujek gugle nic ciekawego nie podpowiada.
_________________
Geniek

------------------------------------------
C180 Classic, 94r. VIN: wdb2020181a138666
 
 
Globek01 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 166
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Listopad 2011, 12:39   

Camel- napisał/a:
Jeśli chodzi o kąty, to wyrównaj zbieżność z tyłu.
Masz bardzo nierówne kąty WSZ i to najprawdopodobniej powoduje ściąganie, które Ty musisz korygować kierownicą i w efekcie powodujesz nierówną geometrię stron powodując ścinanie jednej opony.


Tutaj się z kolegą do końca nie zgodzę. Zbieżność z tyłu jak najbardziej może mieć wpływ na ściągnie, ale napewno nic wspólnego nie mają do tego kąty, no chyba że wartości obu kół są mocno różne. Ja u siebie w aucie długo walczyłem z kątami i przy tej teorii moje auto powinno jeździć w kółko zamiast prosto :) W tolerancji nie mieszczą się ani kąt PK ani WSZ a jednak auto prosto jedzie.

W dużej mierze ma wpływ na ściąganie nasza polska droga a potęguje to szerokość opony.

Ja tak od siebie proponuję sprawdzić jeszcze luzy w łożyskach kół
_________________

C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Listopad 2011, 13:44   

Geniek napisał/a:
A to coś zmienia w tym zakresie? Czy tak czy inaczej nie trzeba ich wymienić?

Ich konstrukcja jest po prostu taka. Silentblock nie jest po prostu pełny, a ma kształt jakby 8 w O czyli brzuszki ósemki wypełnione, a O to metalowa część tulei. Jeśli któryś z brzuszków pęknięty (albo w ogóle wyrwany), tuleja kategorycznie do wymiany, jeśli nie - zostawić. Również przednie tuleje mają coś do powiedzenia, ale one są pełne i luzu być nie może.

K@MIL napisał/a:
Ciekaw jestem bardzo gdzie tak sprawdzają za darmo:shock: Ostatnio za sprawdzenie zawieszenia 40 zł płaciłem

U mnie jest cena na SKP 20zł od osi, ale mam jedno fajne SKP, gdzie luknięcie w zawiechę jest darmowe, ale całkowite sprawdzenie maks 30zł.
Wjechałem, powiedziałem co chce, żeby mi facet zobaczył (w Classicu). Szukał szukał, nic nie znalazł. Pod koniec powiedział tylko, żebym uciekał :mrgreen:

Globek01 napisał/a:
Tutaj się z kolegą do końca nie zgodzę.

Już Cię poprawiam :mrgreen:

Globek01 napisał/a:
Zbieżność z tyłu jak najbardziej może mieć wpływ na ściągnie,

Oczywiście!

Globek01 napisał/a:
ale napewno nic wspólnego nie mają do tego kąty

Jak nie kąty to co? :lol: Mówiąc o geometrii mówi się tylko o kątach. No chyba, że przechodzimy na jednostki milimetrowe. ;)

Globek01 napisał/a:
no chyba że wartości obu kół są mocno różne.

No to mają czy nie mają? Bo od tego momentu widze, że się gubisz w zeznaniach ;)

Globek01 napisał/a:
W tolerancji nie mieszczą

A kto tu mówi o tolerancji?
Tolerancje przyjęte przez programy do geometrii mają dla C-klasy tylko dwa zakresy: dla zawieszeń klasycznych i obniżonych. W praktyce, każdy poziom zawieszenia zaczynąc od +40mm do -80mm w kroku co 10mm ma swoją osobną tolerancję dla każdego z kątów. Faktem jest, że w pewnym zakresie się nakładają.
Ale tolerancja nie ma nic do rzeczy jeśli oba koła nie są symetryczne :!: a to w przypadku kolegi jest największym problemem!
Dokładnie wytłumaczyłem wyżej na czym polega problem kolegi.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 8 Listopad 2011, 13:47   

Geniek, ja w swoim mietku wymieniałem tuleje na wahaczu w lipcu. Wygląda to tak : http://e-autoparts.pl/zes...z-p-218081.html z tym że tu masz komplet przednie tuleje + tylnie. Lepiej wymienić całość łącznie ze sworzniami wahacza bo i tak wahacz bedziesz musiał demontować a troche roboty jest przy wymianie i wszystko będzie na wierzchu. Tylnie tuleje trzeba wycisnąć na prasie i wprasować nowe idealnie.

Po wymianie nie te auto, przestało nosić prawo lewo. Geometrii ustawiac nie musiałem, w niektórych są tuleje z regulacją, u mnie nie ma. Ustawiałem zbieżność na laserach. Jak nówka z salonu się prowadzi :)

Jeśli chcesz to Ci moge pokazać jak u mnie tuleje wygladaly po demontazu wahacza - stan oplakany :)

[ Dodano: 8 Listopad 2011, 13:56 ]
Geniek,
Tu masz tylnie tuleje jak u mnie wyglądały przed wymianą :)





 
 
Globek01 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 166
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Listopad 2011, 14:03   

Nie ma co straszyć geometrią ! Dobrze ustawiona zbieżność powinna skorygować ten efekt.
A w zeznaniach się nie gubię bo sprawa wygląda następująco:
Kąty mierzymy dla dwóch kół osobno względem ośrodka.
I mamy jakąś tolerancję producenta; więc dla lewego wynosi ileś tam i dla prawego ileś tam. Mniejsza o to. Później mierzymy różnicę pomiędzy dwoma kołami i ona znowu ma się mieścić w tolerancji. I tu na przykład ja nie mam żadnych kątów w normie ale suma bądź różnica i kątów PK i WSZ w takowej się mieszczą. Czyli mamy tolerancję dla każdego koła osobno jak i dla całej osi.
_________________

C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Listopad 2011, 14:30   

Globek01, doczytaj trochę o geometrii :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Globek01 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 166
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Listopad 2011, 14:43   

Sorry za off topa ale do kolegi Camel: Kto powinien doczytać ten powinien, napewno nie wmówisz mi że WSZ ma wpływ na ściąganie boczne. Widzę, że udzielasz się biegle w każdej dziedzinie a wszyscy wiemy, że jak coś jest do wszystkiego to jest do ..... :) Nie lubię gdy ktoś jest ślepo zadufany w swojej mądrości.
_________________

C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 10