|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:50 |
Geometria, opinie, itd. |
Autor |
Wiadomość |
marcin_kasia
Maximus
Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 19:43
|
|
|
Witam
planuje wymianę amortyzatorów z przodu w swoim
w jednym zakładzie powiedzieli mi że po wymianie amorów trzeba zrobić geometrie co kosztuje 90pln
zaś u drugiego mechanika powiedzieli mi że żadnej geometrii nie trzeba robić
Podpowiedzcie mi jaka jest prawda?
robimy geometrie po wymianie amorów z przodu czy nie? |
_________________ Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 19:54
|
|
|
Nie trzeba Chcieli cię jawnie naciągnąć na kase |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 22:27
|
|
|
marcin_kasia, można sprawdzić jeśli sądzisz, że jest zła, ewentualnie ją skorygowac.
Ale tak jak mówi Łukasz, wymiana amortyzatora nie ma związku ze zmianą geometrii. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
marcin_kasia
Maximus
Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2011, 23:23
|
|
|
Dzięki za info
gnojki chcieli skroić mnie 90 PLN
byłem oczywiście to skonsultować z innym mechanikiem i on tez twierdził że nie robi się geometrii po wymianie amorów.
Na każdym kroku chcą oszukać
pozdrawiam |
_________________ Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku. |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 08:48
|
|
|
no wiesz swoją drogą gdybyś sobie pyknął geometrie dla samego siebie i zobaczył wszystkie kąty spałbyś na pewno lepiej
co nie zmienia fakty że chcieli polecieć w ch**a |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 16:01
|
|
|
E... przecież po wymianie amortyzatora mogą polecieć kąty, więc ja bym sprawdził jeżeli ci opon nei żal. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 16:16
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | E... przecież po wymianie amortyzatora mogą polecieć kąty, |
Nex@pl, żartujesz prawda? |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 11:50
|
|
|
Pioterek napisał/a: | Nex@pl, żartujesz prawda? |
Nie wiem jak w w202, ale w w201 jak wymieniłem amortyzatory to kąty poleciały - opony poszły w miesiąc. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 14:08
|
|
|
Nex@pl auto "siedzi" na sprężynach, więc co mają wspólnego amortyzatory do kątów
Wikipedia:
"W pojazdach (samochodach, motocyklach, rowerach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach (tzw. "podbicia"). Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator). Dzięki odpowiedniemu tłumieniu wbicia i wybicia amortyzatora ciężar masy resorowanej samochodu jest rozkładany możliwie jak najbardziej równomiernie na wszystkie koła, niezależnie od warunków ich pracy, w celu uzyskania jak najlepszej przyczepności kół do jezdni przy zachowaniu dobrego komfortu podróżowania. Im amortyzator bardziej miękki (montowany fabrycznie – o niskich siłach tłumienia wbicia i wybicia), tym więcej energii pochłania i mniej drgań przenosi z masy nieresorowanej na resorowaną, zapewniając duży komfort podróżowania lecz pozwala jednocześnie na większe kołysanie samochodu podczas i po pokonaniu nierówności niż amortyzator twardszy (sportowy – o wyższych siłach tłumienia wbicia i wybicia)."
nie ma mcphersona (np. golf) że po wymianie amortyzatora trzeba robić "kąty"
http://pl.wikipedia.org/w...=20050602182706 |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 01:12
|
|
|
Nex@pl, chłopaki mają racje. Może eldorado nie tłumaczy tego zbyt prosto, ale chodzi o to, że amortyzator nie jestem elementem wpływającym na geometrie koła. Na dobrą sprawę może go nie być wcale, a nie ma to wpływu na żaden kąt |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 20:18
|
|
|
Camel- napisał/a: | Nex@pl, chłopaki mają racje. Może eldorado nie tłumaczy tego zbyt prosto, ale chodzi o to, że amortyzator nie jestem elementem wpływającym na geometrie koła. Na dobrą sprawę może go nie być wcale, a nie ma to wpływu na żaden kąt |
Kurka wodna jakiś tam jednak chyba ma - przecież przy wykręcaniu i przykręcaniu nowego amora widać różnicę w śladach (jeśli się różniły), pochylenie zwrotnicy nie zmienia się wtedy nieznacznie? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
kostekj23
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 126 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 20:21
|
|
|
widac, bo nowy amor bardziej dociska oponę |
_________________ WDB2020181A052845 C180'93 |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 21:40
|
|
|
kostekj23, Święta prawda.
Jak leci amortyzator to nie od razu,(jest dobry, bach, rozleciał się) tylko to trwa rozłożone w czasie, a jak wymieniasz na nowy to różnicę od razu zauważysz. |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
mchali
W202 2.5td 95'
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 125 Skąd: MC-P
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 22:37
|
|
|
Witam. Nie wiedziałem do jakiego tematu się podkleić więc może zapytam w tym. Chodzi o to że przy pełnym skręcie prawe koło "piłuje" na asfalcie a na piasku łapie poślizg jak by chciało trochę inaczej skręcać niż lewe miałem stłuczkę w zimie, a nie dawno zobaczyłem ze te właśnie prawe koło wystaje trochę względem tylnego... teraz mam pytanie, bo pewnie to tego wina, czy da się to jakoś skorygować geometrią lub zbieżnością itp ?? nie stać mnie na wydanie tysięcy złotych u blacharza na ramie niestety... |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 00:27
|
|
|
Nex@pl, to nie W201
Za pochylenie zwrotnicy odpowiada górny wahacz i dolny wahacz. Amortyzator jak wspomnialem jest prawie niezależnym elementem. Na dole jest przykręcony do wahacza dolnego do nieruchomego mocowania, na górze przechodzi przez karoserie. I to tyle. Cięzar auta spoczywa na sprężynie, która jest obok, a za kąty odpowiadają wahacze i drązki - które są obok. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|