Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 14:50
Geometria, opinie, itd.
Autor Wiadomość
marcin_kasia
Maximus

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 19:43   

Witam
planuje wymianę amortyzatorów z przodu w swoim :mb:
w jednym zakładzie powiedzieli mi że po wymianie amorów trzeba zrobić geometrie co kosztuje 90pln
zaś u drugiego mechanika powiedzieli mi że żadnej geometrii nie trzeba robić
Podpowiedzcie mi jaka jest prawda?
robimy geometrie po wymianie amorów z przodu czy nie?
_________________
Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 19:54   

Nie trzeba ;) Chcieli cię jawnie naciągnąć na kase :)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 22:27   

marcin_kasia, można sprawdzić jeśli sądzisz, że jest zła, ewentualnie ją skorygowac.
Ale tak jak mówi Łukasz, wymiana amortyzatora nie ma związku ze zmianą geometrii.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
marcin_kasia
Maximus

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21 Czerwiec 2011, 23:23   

Dzięki za info :)
gnojki chcieli skroić mnie 90 PLN
byłem oczywiście to skonsultować z innym mechanikiem i on tez twierdził że nie robi się geometrii po wymianie amorów.
Na każdym kroku chcą oszukać

pozdrawiam
_________________
Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku.
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 08:48   

no wiesz swoją drogą gdybyś sobie pyknął geometrie dla samego siebie i zobaczył wszystkie kąty spałbyś na pewno lepiej :)
co nie zmienia fakty że chcieli polecieć w ch**a :P
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 16:01   

E... przecież po wymianie amortyzatora mogą polecieć kąty, więc ja bym sprawdził jeżeli ci opon nei żal.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 22 Czerwiec 2011, 16:16   

Nex@pl napisał/a:
E... przecież po wymianie amortyzatora mogą polecieć kąty,

Nex@pl, żartujesz prawda? :mrgreen:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 11:50   

Pioterek napisał/a:
Nex@pl, żartujesz prawda? :mrgreen:


Nie wiem jak w w202, ale w w201 jak wymieniłem amortyzatory to kąty poleciały - opony poszły w miesiąc.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
eldorado 
LPG BLOS


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 912
Skąd: Lubartów
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 14:08   

Nex@pl auto "siedzi" na sprężynach, więc co mają wspólnego amortyzatory do kątów 8)
Wikipedia:
"W pojazdach (samochodach, motocyklach, rowerach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach (tzw. "podbicia"). Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator). Dzięki odpowiedniemu tłumieniu wbicia i wybicia amortyzatora ciężar masy resorowanej samochodu jest rozkładany możliwie jak najbardziej równomiernie na wszystkie koła, niezależnie od warunków ich pracy, w celu uzyskania jak najlepszej przyczepności kół do jezdni przy zachowaniu dobrego komfortu podróżowania. Im amortyzator bardziej miękki (montowany fabrycznie – o niskich siłach tłumienia wbicia i wybicia), tym więcej energii pochłania i mniej drgań przenosi z masy nieresorowanej na resorowaną, zapewniając duży komfort podróżowania lecz pozwala jednocześnie na większe kołysanie samochodu podczas i po pokonaniu nierówności niż amortyzator twardszy (sportowy – o wyższych siłach tłumienia wbicia i wybicia)."

:mb: nie ma mcphersona (np. golf) że po wymianie amortyzatora trzeba robić "kąty"
http://pl.wikipedia.org/w...=20050602182706
_________________
http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 01:12   

Nex@pl, chłopaki mają racje. Może eldorado nie tłumaczy tego zbyt prosto, ale chodzi o to, że amortyzator nie jestem elementem wpływającym na geometrie koła. Na dobrą sprawę może go nie być wcale, a nie ma to wpływu na żaden kąt ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 20:18   

Camel- napisał/a:
Nex@pl, chłopaki mają racje. Może eldorado nie tłumaczy tego zbyt prosto, ale chodzi o to, że amortyzator nie jestem elementem wpływającym na geometrie koła. Na dobrą sprawę może go nie być wcale, a nie ma to wpływu na żaden kąt ;)


Kurka wodna jakiś tam jednak chyba ma - przecież przy wykręcaniu i przykręcaniu nowego amora widać różnicę w śladach (jeśli się różniły), pochylenie zwrotnicy nie zmienia się wtedy nieznacznie?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
kostekj23 

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 126
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 20:21   

widac, bo nowy amor bardziej dociska oponę :mrgreen:
_________________
WDB2020181A052845 C180'93
 
 
 
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 21:40   

kostekj23, Święta prawda.

Jak leci amortyzator to nie od razu,(jest dobry, bach, rozleciał się) tylko to trwa rozłożone w czasie, a jak wymieniasz na nowy to różnicę od razu zauważysz.
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 24 Czerwiec 2011, 22:37   

Witam. Nie wiedziałem do jakiego tematu się podkleić więc może zapytam w tym. Chodzi o to że przy pełnym skręcie prawe koło "piłuje" na asfalcie a na piasku łapie poślizg jak by chciało trochę inaczej skręcać niż lewe :) miałem stłuczkę w zimie, a nie dawno zobaczyłem ze te właśnie prawe koło wystaje trochę względem tylnego... teraz mam pytanie, bo pewnie to tego wina, czy da się to jakoś skorygować geometrią lub zbieżnością itp ?? nie stać mnie na wydanie tysięcy złotych u blacharza na ramie niestety...
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 00:27   

Nex@pl, to nie W201 :)
Za pochylenie zwrotnicy odpowiada górny wahacz i dolny wahacz. Amortyzator jak wspomnialem jest prawie niezależnym elementem. Na dole jest przykręcony do wahacza dolnego do nieruchomego mocowania, na górze przechodzi przez karoserie. I to tyle. Cięzar auta spoczywa na sprężynie, która jest obok, a za kąty odpowiadają wahacze i drązki - które są obok. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 10