|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:50 |
Geometria, opinie, itd. |
Autor |
Wiadomość |
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 20:33
|
|
|
Camel- napisał/a: | Nex@pl, to nie W201
Za pochylenie zwrotnicy odpowiada górny wahacz i dolny wahacz. Amortyzator jak wspomnialem jest prawie niezależnym elementem. Na dole jest przykręcony do wahacza dolnego do nieruchomego mocowania, na górze przechodzi przez karoserie. I to tyle. Cięzar auta spoczywa na sprężynie, która jest obok, a za kąty odpowiadają wahacze i drązki - które są obok. |
Zwracam honor! zapomniałem o górnym wahaczu! ale gafa Własnie tego mi brakowało
A zatem w W201 zmieni kąty zwrotnicy? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 21:24
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | A zatem w W201 zmieni kąty zwrotnicy? |
W W201/W124 amortyzator jest zwrotnicą, więc każda ingerncja w jego czy mocowanie ma wpływ na kąty. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
marcin_kasia
Maximus
Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 21:40
|
|
|
Dodam tylko tyle że robiłem geometrie tydzień temu po wymianie wahacza górnego i sworznia.
Wahacz Lemfordera za jedyna 320 pln
sworzeń Lemforder za jedyne 125 pln
wymiana + geometria 140 pln
najważniejsze to nie dawać się oszukiwać.
Wiec w W202 po wymianie amorów nie robimy zbieżności ? |
_________________ Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 05:47
|
|
|
Camel- napisał/a: | W W201/W124 amortyzator jest zwrotnicą, więc każda ingerncja w jego czy mocowanie ma wpływ na kąty. |
Nie stanowi i nie ma wpływu - rozpędziliście się...
Jeśli komuś po wymianie amorka w w201 poleciała geometria, to miał coś innego skopane albo na uszkodzonym mocowaniu robił wcześniej geometrię, co się mija z celem.
marcin_kasia napisał/a: | Wiec w W202 po wymianie amorów nie robimy zbieżności ? | NIE. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:11
|
|
|
Cytat: | Nie stanowi i nie ma wpływu - rozpędziliście się...
Jeśli komuś po wymianie amorka w w201 poleciała geometria, to miał coś innego skopane albo na uszkodzonym mocowaniu robił wcześniej geometrię, co się mija z celem. |
no jak.. no ja pitolkam przecież sam przykręcałem ten amrortyzator, jest pewna możliwość przesunięcia, co prawa jest to rzędu mm, ale jezeli auto jest krzywe/bite/etc, to może mieć chyba spory wpływ na ustawienie geometrii? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:44
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | przecież sam przykręcałem ten amrortyzator, jest pewna możliwość przesunięcia, co prawa jest to rzędu mm, ale jezeli auto jest krzywe/bite/etc, to może mieć chyba spory wpływ na ustawienie geometrii? |
Kąt WSZ na pewno się wtedy zmienia. Amortyzator pełni rolę zwrotnicy, zupełnie jak w MacPhersonie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:50
|
|
|
Camel- napisał/a: | Kąt WSZ na pewno się wtedy zmienia |
W jaki sposób?
Cytat: | Amortyzator pełni rolę zwrotnicy, zupełnie jak w MacPhersonie. |
|
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:50
|
|
|
Jary, w W201 |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 21:00
|
|
|
Camel- napisał/a: | Jary, w W201 |
Coś mi to wygląda na głupoty |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 21:05
|
|
|
Jary, to powiedz mi dlaczego kolumna amortyzatora jest pochylona do tyłu
[ Dodano: 28 Czerwiec 2011, 21:30 ]
To foto też jest dobre
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2011, 12:09
|
|
|
Cytat: | Kąt WSZ na pewno się wtedy zmienia |
O to to O tym mówię. Już się zacząłem martwić o swoje zdrowie psychiczne |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2011, 13:28
|
|
|
Camel-, Nex@pl, ja tam jestem zdania jak jjankiello, ponieważ amorek w 124/201 jest mocowany trzema śrubami: dwie na dole i jedna na górze w poprzek do dolnych, co niejako wymusza jedną pozycję montażową. Zgodzę się, że trochę amorek na śrubach może się przesunąć, ale są to IMO wielkości bardzo małe. Myślę, że większy wpływ ma na to kiepskie wykonanie zamienników czyli samych amorków. Inna sprawa, że po wymianie amortyzatora dwa punkty zostają stałe: górne mocowanie amortyzatora (jak nie wymieniasz górnej poduszki) i dolne mocowanie czyli sworzeń - wpinasz się z amorkiem w linię pomiędzy tymi punktami, ewentualne przesunięcie KWSZ i KPK będzie minimalne.
Kontrola geometrii nie zaszkodzi jak ktoś nie jest przekonany |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2011, 16:31
|
|
|
Pioterek napisał/a: | ewentualne przesunięcie KWSZ i KPK będzie minimalne. |
No tak |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2011, 02:12
|
|
|
Pioterek napisał/a: | przesunięcie KWSZ i KPK będzie minimalne. | Tak minimalne, że mieści się w tolerancji ustawienia geometrii...
Jednak zastrzegam jeszcze raz - pod warunkiem, że geometria przed wymianą amorka była w porządku i nie była robiona z jakimikolwiek luzami w zawieszeniu (nie piszcie o sprawdzaniu na szarpakach ) ani żaden element nie był "zwiotczały" |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2011, 10:59
|
|
|
Cytat: | Camel-, Nex@pl, ja tam jestem zdania jak jjankiello, ponieważ amorek w 124/201 jest mocowany trzema śrubami: dwie na dole i jedna na górze w poprzek do dolnych, co niejako wymusza jedną pozycję montażową. Zgodzę się, że trochę amorek na śrubach może się przesunąć, ale są to IMO wielkości bardzo małe. Myślę, że większy wpływ ma na to kiepskie wykonanie zamienników czyli samych amorków. Inna sprawa, że po wymianie amortyzatora dwa punkty zostają stałe: górne mocowanie amortyzatora (jak nie wymieniasz górnej poduszki) i dolne mocowanie czyli sworzeń - wpinasz się z amorkiem w linię pomiędzy tymi punktami, ewentualne przesunięcie KWSZ i KPK będzie minimalne.
Kontrola geometrii nie zaszkodzi jak ktoś nie jest przekonany |
No tak, ale zwykle amory zmienia się z poduchami, przy zmianie z bilsteinów (które długo nie pożyły notabene) na kayaby niestety kąty poszły i opony także Więc o ile, ktos nie wkłada oryginalnych, to raczej trzeba robić geometrię z przodu. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|