Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 14:50
Geometria, opinie, itd.
Autor Wiadomość
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 20:33   

Camel- napisał/a:
Nex@pl, to nie W201 :)
Za pochylenie zwrotnicy odpowiada górny wahacz i dolny wahacz. Amortyzator jak wspomnialem jest prawie niezależnym elementem. Na dole jest przykręcony do wahacza dolnego do nieruchomego mocowania, na górze przechodzi przez karoserie. I to tyle. Cięzar auta spoczywa na sprężynie, która jest obok, a za kąty odpowiadają wahacze i drązki - które są obok. ;)


Zwracam honor! zapomniałem o górnym wahaczu! ale gafa :D Własnie tego mi brakowało :D

A zatem w W201 zmieni kąty zwrotnicy? :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 21:24   

Nex@pl napisał/a:
A zatem w W201 zmieni kąty zwrotnicy?

W W201/W124 amortyzator jest zwrotnicą, więc każda ingerncja w jego czy mocowanie ma wpływ na kąty. :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
marcin_kasia
Maximus

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 21:40   

Dodam tylko tyle że robiłem geometrie tydzień temu po wymianie wahacza górnego i sworznia.
Wahacz Lemfordera za jedyna 320 pln :)
sworzeń Lemforder za jedyne 125 pln :)
wymiana + geometria 140 pln

najważniejsze to nie dawać się oszukiwać.

Wiec w W202 po wymianie amorów nie robimy zbieżności ?
_________________
Mercedes W202 Elegance
220Diesel LUCAS!
Malachitowa ślicznotka z 1994 roku.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 26 Czerwiec 2011, 05:47   

Camel- napisał/a:
W W201/W124 amortyzator jest zwrotnicą, więc każda ingerncja w jego czy mocowanie ma wpływ na kąty. :)

Nie stanowi 8) i nie ma wpływu - rozpędziliście się...
Jeśli komuś po wymianie amorka w w201 poleciała geometria, to miał coś innego skopane albo na uszkodzonym mocowaniu robił wcześniej geometrię, co się mija z celem.
marcin_kasia napisał/a:
Wiec w W202 po wymianie amorów nie robimy zbieżności ?
NIE.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:11   

Cytat:
Nie stanowi 8) i nie ma wpływu - rozpędziliście się...
Jeśli komuś po wymianie amorka w w201 poleciała geometria, to miał coś innego skopane albo na uszkodzonym mocowaniu robił wcześniej geometrię, co się mija z celem.


no jak.. no ja pitolkam :D przecież sam przykręcałem ten amrortyzator, jest pewna możliwość przesunięcia, co prawa jest to rzędu mm, ale jezeli auto jest krzywe/bite/etc, to może mieć chyba spory wpływ na ustawienie geometrii?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:44   

Nex@pl napisał/a:
przecież sam przykręcałem ten amrortyzator, jest pewna możliwość przesunięcia, co prawa jest to rzędu mm, ale jezeli auto jest krzywe/bite/etc, to może mieć chyba spory wpływ na ustawienie geometrii?

Kąt WSZ na pewno się wtedy zmienia. Amortyzator pełni rolę zwrotnicy, zupełnie jak w MacPhersonie.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:50   

Camel- napisał/a:
Kąt WSZ na pewno się wtedy zmienia

W jaki sposób?
Cytat:
Amortyzator pełni rolę zwrotnicy, zupełnie jak w MacPhersonie.

:shock:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 20:50   

Jary, w W201 :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 21:00   

Camel- napisał/a:
Jary, w W201 :)


Coś mi to wygląda na głupoty :P
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Czerwiec 2011, 21:05   

Jary, to powiedz mi dlaczego kolumna amortyzatora jest pochylona do tyłu ;)

[ Dodano: 28 Czerwiec 2011, 21:30 ]


To foto też jest dobre
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Czerwiec 2011, 12:09   

Cytat:
Kąt WSZ na pewno się wtedy zmienia


O to to :) O tym mówię. Już się zacząłem martwić o swoje zdrowie psychiczne ;-)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 29 Czerwiec 2011, 13:28   

Camel-, Nex@pl, ja tam jestem zdania jak jjankiello, ponieważ amorek w 124/201 jest mocowany trzema śrubami: dwie na dole i jedna na górze w poprzek do dolnych, co niejako wymusza jedną pozycję montażową. Zgodzę się, że trochę amorek na śrubach może się przesunąć, ale są to IMO wielkości bardzo małe. Myślę, że większy wpływ ma na to kiepskie wykonanie zamienników czyli samych amorków. Inna sprawa, że po wymianie amortyzatora dwa punkty zostają stałe: górne mocowanie amortyzatora (jak nie wymieniasz górnej poduszki) i dolne mocowanie czyli sworzeń - wpinasz się z amorkiem w linię pomiędzy tymi punktami, ewentualne przesunięcie KWSZ i KPK będzie minimalne.
Kontrola geometrii nie zaszkodzi jak ktoś nie jest przekonany :wink:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Czerwiec 2011, 16:31   

Pioterek napisał/a:
ewentualne przesunięcie KWSZ i KPK będzie minimalne.

No tak :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 30 Czerwiec 2011, 02:12   

Pioterek napisał/a:
przesunięcie KWSZ i KPK będzie minimalne.
Tak minimalne, że mieści się w tolerancji ustawienia geometrii... :idea:
Jednak zastrzegam jeszcze raz - pod warunkiem, że geometria przed wymianą amorka była w porządku i nie była robiona z jakimikolwiek luzami w zawieszeniu (nie piszcie o sprawdzaniu na szarpakach :lol: ) ani żaden element nie był "zwiotczały" :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Czerwiec 2011, 10:59   

Cytat:
Camel-, Nex@pl, ja tam jestem zdania jak jjankiello, ponieważ amorek w 124/201 jest mocowany trzema śrubami: dwie na dole i jedna na górze w poprzek do dolnych, co niejako wymusza jedną pozycję montażową. Zgodzę się, że trochę amorek na śrubach może się przesunąć, ale są to IMO wielkości bardzo małe. Myślę, że większy wpływ ma na to kiepskie wykonanie zamienników czyli samych amorków. Inna sprawa, że po wymianie amortyzatora dwa punkty zostają stałe: górne mocowanie amortyzatora (jak nie wymieniasz górnej poduszki) i dolne mocowanie czyli sworzeń - wpinasz się z amorkiem w linię pomiędzy tymi punktami, ewentualne przesunięcie KWSZ i KPK będzie minimalne.
Kontrola geometrii nie zaszkodzi jak ktoś nie jest przekonany :wink:


No tak, ale zwykle amory zmienia się z poduchami, przy zmianie z bilsteinów (które długo nie pożyły notabene) na kayaby niestety kąty poszły i opony także :) Więc o ile, ktos nie wkłada oryginalnych, to raczej trzeba robić geometrię z przodu.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 10