Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:33 |
Hamulce tylne - bardzo słabo działają |
Autor |
Wiadomość |
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 14:43 Hamulce tylne - bardzo słabo działają
|
|
|
Objawy:
- nawet przy mocnym hamowaniu na śliskim, ABS na tylnej osi praktycznie się nie włącza, koła nie blokują się. Z przodu wszystko jest ok.
- na stanowisku rolkowym siły hamowania równe, ale wyraźnie słabsze od przedniej osi.
Co zrobiłem by temu zaradzić:
- wymiana tarcz i klocków na tylnej osi (na oryginalne )
- wymiana płynu hamulcowego (DOT4)
Co podejrzewam:
- korektor siły hamowania - może blokuje za bardzo ciśnienie do tylnej osi?
- zapowietrzona pompa ABS - może nawet przy wymianie płynu gdzieś w pompie zostało trochę powietrza?
- zużyta pompa hamulcowa ?
Podpowiedzcie coś proszę |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
Ostatnio zmieniony przez zmichal 3 Marzec 2010, 15:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
123
katedra mechaniczna
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 45 Skąd: ważne dokąd
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 15:46
|
|
|
miałem taka sytuację w audi 80..... "rozruszanie" korektora siły hamowania przy tylnej belce pomogła...
nie wiem gdzie u ciebie znajduje się korektor... jesli masz dostęp do rolek to obciążenie tylnej osi powinno coś zmienić w hamowaniu tylnej osi.... jesli nic nie zmieni to korektor umarł
aha ! nie może być ani "trochę" powietrza |
_________________ pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez 123 17 Luty 2010, 15:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 15:46
|
|
|
A ja obstawiam zacierające się tłoczki w zaciskach.
Dość częsta przypadłość w W124 i 201.
A jak auto posiada skrzynię automatyczną to pomimo wciśniętego hamulca i tak tylne koła się obracają.
Na forum kiedyś był taki temat |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 16:51
|
|
|
zmichal napisał/a: | - korektor siły hamowania - może blokuje za bardzo ciśnienie do tylnej osi? |
Nie ma korektora hamowania.
zmichal napisał/a: | - na stanowisku rolkowym siły hamowania równe, ale wyraźnie słabsze od przedniej osi. |
W każdym samochodzie tak jest.
zmichal napisał/a: | - zużyta pompa hamulcowa ? |
Może przepuszczać na sekcji.
Łukasz napisał/a: | A ja obstawiam zacierające się tłoczki w zaciskach. |
Od tego by trzeba było zacząć. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17 Luty 2010, 23:51
|
|
|
Albo prowadnice? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 07:24
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Albo prowadnice? |
Należy domniemywać, że przy wymianie tarcz i klocków mechanik wyczyścił powierzchnię styku zacisku z klockami.
Jeżeli tego nie zrobił, to niech....... już nic |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 08:10
|
|
|
Daniel napisał/a: | Należy domniemywać |
Przepraszam, po moich doświadczeniach, mam zaufanie niemal tylko do swoich rąk jeśli chodzi o auto - jak cos spier..nicze, to sam za to zapłacę z pełną tego świadomością. Raz wyjechałem od mechanika z dziurawymi przewodami hamulcowymi. I nie, nie był to Pan zenek, tylko ktoś kto brał tylko 30, cz 40pln mniej niż aso, jesli chodzi o roboczogodziny.
Nauka kosztuje, od tamtej pory robię wszystko oprócz spraw wymagających narzędzi (naprawy silnika, czy wymiana tulei, albo innych dziwactw). Proste rzeczy owszem zlecam, bo nie opłaca mi się tracic dnia pracy, ale poza tym, to wolę samemu zrobić i wiedzieć na czym stoję.
Raz też w Vito przy wymianie klocków jak byk osłona ośki napędowej była rozerwana, a mechanik nawet słowem sie nie odezwał, sam musiałem sie go zapytać "a co to" |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 10:13
|
|
|
zmichal, wydaje mi się, że trochę szukasz dziury w całym. Tak jak napisał Daniel siły hamowania tylnej osi zawsze będą słabsze niż przedniej. Natomiast jesli byłyby za słabe, to podejrzewam, że diagnosta zwróciłby Ci na to uwagę.
Jesli byłyby to pozapiekane klocki, to wydaje mi się mocno wątpliwym, żeby w obu kołach zapiekły się tak samo i siły hamowania obydwu kół zmniejszyły się tak samo.
Poza tym w aucie z 94 r. masz najprawdopodobniej ABS 3-kanałowy z pojedynczym czunikiem w tylnym moscie, a sytuacje w której blokowane są oba koła z tyłu zdarzają się raczej rzadko (przynajmniej powinny się rzadko zdarzać, po to projektuje się hamulce z mniejszą siłą hamowania z tyłu) i w związku z tym ABS przy tylnej osi nie ma zbyt wiele do roboty. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 10:28
|
|
|
Co oczywiście nie robi wielkiej różnicy, moim zdaniem, bo warto zrobić przegląd hamulców i wszystko ładnie zakonserwować. Co jak co, ale bardziej niż dużą moc, wolę w pełni sprawne hamulce |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 10:32
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Co oczywiście nie robi wielkiej różnicy, moim zdaniem, bo warto zrobić przegląd hamulców i wszystko ładnie zakonserwować. Co jak co, ale bardziej niż dużą moc, wolę w pełni sprawne hamulce |
no to jest prawda niezaprzeczalna |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 10:36
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | zmichal, wydaje mi się, że trochę szukasz dziury w całym |
być może masz rację, jednak chodzi mi o skuteczność hamowania samochodu, która w mojej ocenie nie jest zbyt rewelacyjna, co może być spowodowane właśnie przez tylne hamulce!
Czasami przejadę się samochodem ojca (Audi A3 '00) i tam dosłownie auto dęba staje przy hamowaniu.
Javoreczek napisał/a: | sytuacje w której blokowane są oba koła z tyłu zdarzają się raczej rzadko |
no ale na oblodzonej drodze też?
Sprawdzałem wielokrotnie - hamulec z całej siły w podłogę, otwieram drzwi i wychylam się żeby zobaczyć tylne koło i ABS na nim załącza się dosłownie tuż przed całkowitym zatrzymaniem auta, na jakąś 1 sekundę.
Javoreczek napisał/a: | siły hamowania tylnej osi zawsze będą słabsze niż przedniej. Natomiast jesli byłyby za słabe, to podejrzewam, że diagnosta zwróciłby Ci na to uwagę. |
tylko, że chyba nie ma wytycznych co do wartości tych sił, a z doświadczenia wiem, że diagności raczej zwracają uwagę na równomierność lewa-prawa strona |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 10:39
|
|
|
zmichal napisał/a: | Czasami przejadę się samochodem ojca (Audi A3 '00) i tam dosłownie auto dęba staje przy hamowaniu. |
Podobne wrażenie można odnieść we francuskich przyrządach do przemieszczania się - tam lekkie naciśnięcie hamulca sprawia, że hamulce "łapią" z całej siły. Taki "zero-jedynkowy" układ. Skuteczność hamowania może być jedynie Twoim subiektywnym odczuciem |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 10:59
|
|
|
zmichal napisał/a: |
być może masz rację, jednak chodzi mi o skuteczność hamowania samochodu, która w mojej ocenie nie jest zbyt rewelacyjna, |
W moim subiektywnym odczuciu skuteczność hamowania w Mercedesie jest nieco słabsza niż w innych markach, ale dzięki temu dużo lepsza jest mozliwość precyzyjnego dozowania siły hamowania, co jest często bardzo trudne w samochodach w których układ hamulcowy działa, jak napisał Gomezio, w systemie zero-jedynkowym.
I ja osobiscie uwazam to za zaletę
zmichal napisał/a: | tylko, że chyba nie ma wytycznych co do wartości tych sił, a z doświadczenia wiem, że diagności raczej zwracają uwagę na równomierność lewa-prawa strona |
mysle, że są, tylko trzebaby poszukać |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
bednim
bednim.fotki.com
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 358 Skąd: Rugby (UK), Opole
|
Wysłany: 18 Luty 2010, 11:02
|
|
|
Gomezio, jesli mowisz o samochodach , to zgadza sie, renault rodzicow, mialo lepsze hamulce niz moje c180, ktore ostatnio bylo na przegladzie i hamulce sa w super ekstra stanie.
przez lepsze, mam na mysli mocniejsze, szybsze hamowanie. |
_________________ Przemyslaw Bednarz jestem
http://bednarz.fotki.com/...opolski-zlot-s/<-- zdjecia z ogolnopolskiego zlotu MB w czmoncu k. poznania!!!! strona juz dziala!! |
|
|
|
|
|