Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 19:56 |
Nie działa prędkościomierz, świeca się kontrolki. co jest? |
Autor |
Wiadomość |
majstertorzu
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 27 Luty 2012, 17:09
|
|
|
maurycy napisał/a: | co za różnica jaka firma ?? ma być taki sam jak był ewentualnie wtedy większy aku potrzeba ale po co ci 115 człowieku ?? |
chodzi o to ze moge mieć za darmo od clk 2.0 ale jutro sie okaże czy bedzie pasował na mocowaniach
tak jak patrze to clk maja 115 wiec pytam czy moge taki zaadoptować nie chce wymieniać akumulatora chce tylko wymienic alternator bo wszystko wskazuje na to ze jest juz do wymiany
czy przy zmianie alternatora na 90 lub 115 musze zmienic akumulator na większy ?? |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 27 Luty 2012, 17:35
|
|
|
mocniejszy alternator może przeładować aku..............
[ Dodano: 27 Luty 2012, 17:36 ]
aaa nie spoko według mnie można brać ja przecież powinienem mieć aku 100ah a mam chyba 70 i spoko hula spokojnie |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
xspojlerx
Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Żukowo
|
Wysłany: 27 Luty 2012, 19:04
|
|
|
Chciałem się tylko pochwalić że zamontowałem przekaźnik i prędkościomierz oraz licznik km zaczął działać Co więcej, mimo obaw przestał gasnąć na zimnym silniku i można go odpalić bez gazu Dzięki za pomoc! |
_________________ W202, 1.8 Benzyna+LPG,
ASB, 1993r
WDB2020181A060884 |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 27 Luty 2012, 19:10
|
|
|
maurycy napisał/a: | mocniejszy alternator może przeładować aku.............. |
Nie tyle przeładować, co doprowadzić do szybszego zużycia przez nadmierny prąd ładowania w początkowym zakresie po rozruchu. Ale dobry akumulator powinien sobie z tym poradzić. |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 27 Luty 2012, 21:05
|
|
|
Pyra napisał/a: | doprowadzić do szybszego zużycia przez nadmierny prąd ładowania w początkowym zakresie po rozruchu. |
Aby do tego nie doszło - jest w alternatorze regulator...
Większość MB na stany ma "większe" alternatory przy tych samych akumulatorach... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 27 Luty 2012, 21:36
|
|
|
Cytat: | Nie tyle przeładować, co doprowadzić do szybszego zużycia przez nadmierny prąd ładowania w początkowym zakresie po rozruchu. Ale dobry akumulator powinien sobie z tym poradzić. |
to mój dzisiaj poległ znaczy się aku za długo było |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 27 Luty 2012, 22:54
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Pyra napisał/a: | doprowadzić do szybszego zużycia przez nadmierny prąd ładowania w początkowym zakresie po rozruchu. |
Aby do tego nie doszło - jest w alternatorze regulator... |
Nie do końca, regulator ma za zadanie utrzymać stałe napięcie na zaciskach alternatora, w miarę możliwości. Sama konstrukcja alternatora ogranicza prąd dostarczany do odbiorników (m.in. doładowanie akumulatora). Taka ciekawą właściwością prądnic 3-fazowych samowzbudnych jest właśnie zdolność do samoczynnego ograniczania prądu zwarciowego.
Krótko po rozruchu (szczególnie ciężkim) akumulator charakteryzuje się bardzo małą rezystancją wewnętrzną, co powoduje przepływ znaczących prądów.
Można to zjawisko zaobserwować nawet na prostowniku podczas ładowania "wydojonego" aku, początkowo mamy bardzo duży prąd ładowania, który sukcesywnie maleje z czasem. Prąd ten jest zasadniczo ograniczony przez wydajność prądową prostownika, jeśli mamy do dyspozycji źródło o bardzo małej rezystancji wewnętrznej, prąd ten będzie dużo większy.
Wymiana alternatora, powinna wiązać się z wymianą akumulatora, i nie chodzi tu tylko o pojemność.
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
kristofer55
bajo -.-
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Luty 2012, 13:18
|
|
|
tom1245 napisał/a: | kristofer55 a bezpieczniki |
bezpiecznik wymieniłem ale znowu się spalił ;/
Na komputerze pokazuje że coś z czujnikiem światła stop i z taśmą poduszki (esp), dziwna sytuacja ponieważ blokuje mi to wszystko wrzucenie biegu w automacie na D
[ Dodano: 9 Marzec 2012, 21:37 ]
samochód naprawiony, na komputerze pojawiły się błędy dotyczące:
- błąd taśmy ESP
- błąd modułu hamulcowego
- i jeszcze dodatkowo spalony moduł bezpieczników po lewej stronie (ABS itd.)
Po wymianie modułów wszystko działa, generalnie na 100% nie wiadomo czy przyczyna została wyeliminowana ale na dzień dzisiejszy przejechałem 300km i nic się nie dzieje więc cieszyć się i jeździć
[ Dodano: 11 Marzec 2012, 21:32 ]
lipa, znowu się zapaliły po deszczu ;/ |
|
|
|
|
BLUE
C 200
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 31 Skąd: WH
|
Wysłany: 23 Kwiecień 2012, 01:28
|
|
|
...żeby nie zakłądać nowego... zmieniałem żaróweczki podświetlenia w liczniku i po podłączeniu nie działają wszystkie wskaźniki... i świeci się srs ale to z mojej winy bo chcąc sprawdzić czy wszystkie żarówki świecą podłączyłęm aku a lewa kostka nie była dobrze dopięta i wywaliło błąd... ale czemu nie działają wskaźniki?? i która kostka jest za nie odpowiedzialna?? (patrząc na licznik siedząc za kierownicą), godzine, temp i licznik km pokazuje, reszta umarła...jutro sprawdze ten bezpiecznik, o ile on u mnie jest... ale jak nie to?? to co mogło się stać?? możliwe, że złapało jakiś błąd i bedzie można go wykasować??
C jest z 1995, licznik ten z elektronicznym wyświetlaczem km i bez klejących się wskazówek ...
@edit
sprawdziłem ten bezpiecznik, jest ok, u mnie nie działają wskaźniki, tzn, temp, paliwo, prędkościomierz i obrotomierz, kontrolki gasną, absu też, jedynie ten srs sie pali ale po 3 min jazdy gaśnie, dziwny objaw, tak jakby prąd nie dochodził do wskaźników... ma ktoś pomysł jak go znaleźć??
[ Dodano: 30 Kwiecień 2012, 12:20 ]
...okazało się, że u mnie nie było styku tych drucików co kostka na nie wchodzi... przy demontażu licznika musiałem coś zruszyć i przestało działać |
|
|
|
|
MERCmen
Merc w202
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: wyrzysk
|
Wysłany: 2 Październik 2013, 13:20
|
|
|
Witam.. jest problem... po wymianie wahaczy itd. zapalila mi sie kontrolnka od ABS i nie dziala predkosciomierz... bezpieczniki sprawdzone i nadal to samo... komputer nic nie pokazuje.. o co kaman>? |
_________________ był 1.8 Elegance 94r.
jest 2.3 Kompressor Elegance, 96r.
____________________ |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2 Październik 2013, 13:25
|
|
|
któryś czujnik abs-u urwany. Albo przepalony bezpiecznik w srebrnym przekaźniku przy gnieździe diagnostycznym.
Prędkościomierz i ABS są na tym samym obwodzie elektrycznym. Kontrolka świeci się odrazu po odpaleniu? |
|
|
|
|
MERCmen
Merc w202
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 50 Skąd: wyrzysk
|
Wysłany: 2 Październik 2013, 13:29
|
|
|
elpaco napisał/a: | któryś czujnik abs-u urwany. Albo przepalony bezpiecznik w srebrnym przekaźniku przy gnieździe diagnostycznym.
Prędkościomierz i ABS są na tym samym obwodzie elektrycznym. Kontrolka świeci się odrazu po odpaleniu? |
no pali sie zaraz po wlaczeniu zaplonu...w czujnikach abs napiecie jest ok.. |
_________________ był 1.8 Elegance 94r.
jest 2.3 Kompressor Elegance, 96r.
____________________ |
|
|
|
|
elpaco
Pomógł: 22 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 922 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2 Październik 2013, 19:13
|
|
|
Czyli jak odpalisz silnik to kontrolka świeci się natychmiast? Polecam zajrzeć na podszybie pod maską od strony pasażera, poszukać srebrnego aluminiowego przekaźnika, sprawdzić w nim bezpiecznik, ew, sam przekaźnik. A jak jest tam wszystko ok, to problem w zasilaniu absu. |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Październik 2013, 10:15
|
|
|
MERCmen napisał/a: | Witam.. jest problem... po wymianie wahaczy itd. zapalila mi sie kontrolnka od ABS i nie dziala predkosciomierz... bezpieczniki sprawdzone i nadal to samo... komputer nic nie pokazuje.. o co kaman>? | - sygnał do prędkościomierza jest podawany z lewego przedniego czujnika ABS, więc jak świeci kontrolka i nie działa prędkościomierz to tam bym szukał przyczyny.
A komputer musi coś pokazać - skoro świeci kontrolka, znaczy że jest jakiś błąd w tym układzie... |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
mistrzunnio
Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 3 Skąd: DZIERZKOWICE
|
Wysłany: 3 Listopad 2013, 21:16
|
|
|
Witam ja miałem taki sam problem ,ale błedu nie było w przekaznikach i iinych pierdołach tylko w podcisnieniu ,wezyki swoje przepracowału (wytelepały sie ) posprawdzaj wężyki od podciśnienia najlepiej poskracaj i powinno byc dobrze Abs i prędkosciomierz powinien działać.Pozdrawiam |
_________________ c220 elegance climatronic:) |
|
|
|
|
|