Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:45 |
ciśnienie w oponach |
Autor |
Wiadomość |
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 21:37
|
|
|
BolzZ napisał/a: | A z tego z kolei morał taki, że dobry marketingowiec jest jak dobry ekolog- każdy kit wciśnie żeby trochę kasy od ludzi wydoić |
to nie kit tylko fakty tu się nauka kłania ale jak się na wagary chodziło jak była fizyka czy chemia to później się tylko kity i marketingi widzi |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 21:44
|
|
|
powietrze to 78% azotu... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 21:48
|
|
|
adikis napisał/a: | to nie kit tylko fakty tu się nauka kłania ale jak się na wagary chodziło jak była fizyka czy chemia to później się tylko kity i marketingi widzi |
OK. Może podasz nam różnicę ciśnień (pomiędzy powietrzem i azotem) w oponie dla zakresu (wzrostu) temperatury od 20 st.C do 40 st.C? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 23:02
|
|
|
ja nie mówię o różnicy temperatur typu popołudniu o godzinie 14 latem a wieczorem czy rano podczas gdy samochód stoi tylko podczas sportowej jazdy gdzie hamulce rozgrzewają się do kilku set stopni co wpływa na temperaturę kół
Azot utrzymuje ciśnienie w oponach trzykrotnie dłużej niż powietrze atmosferyczne. Poza tym, podczas eksploatacji w wysokich temperaturach opona nie flaczeje
Pompowanie opon samochodowych sprężonym azotem nie jest niczym nowym: od blisko trzydziestu lat metoda ta jest z powodzeniem stosowana w sportach samochodowych, w tym m.in. w Formule 1 |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 23:59
|
|
|
adikis napisał/a: | Pompowanie opon samochodowych sprężonym azotem nie jest niczym nowym: od blisko trzydziestu lat metoda ta jest z powodzeniem stosowana w sportach samochodowych, w tym m.in. w Formule 1 |
także w lotnictwe, ze względu na niepalność azotu.... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 10:00
|
|
|
adikis napisał/a: | Azot utrzymuje ciśnienie w oponach trzykrotnie dłużej niż powietrze atmosferyczne. |
Możesz rozwinąć tą wypowiedź?
adikis napisał/a: | Poza tym, podczas eksploatacji w wysokich temperaturach opona nie flaczeje |
Zawsze wydawało mi się, że opona flaczeje gdy nie ma ciśnienia... |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 19:10
|
|
|
adikis, czy pompujesz kołą w próżni?
Jeżeli nie to zakłądająć oponę w środku masz powietrze pod ciśnieniem 1 atm, czyli pompując do 2,1 atm masz 1 objętość powietrzy - czyli 0,78 objętości azotu i 1.1 objętości azotu, czyli masz 1,88 objętości azotu i 0,22 objętości pozostałych gazów.
W przypadku powietrza masz 2,1 razy 0,78 czyli 1,63 objętości azotu i 0,47 objętości pozostałych gazów.
Różnica nie jest jakaś dramatyczna.... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 19:54
|
|
|
Chyba nastrój świąteczny i perspektywa lanego poniedziałku powodują u Was takie dywagacje |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 4 Kwiecień 2010, 23:29
|
|
|
adikis napisał/a: | od blisko trzydziestu lat metoda ta jest z powodzeniem stosowana w sportach samochodowych, w tym m.in. w Formule 1 |
Wiedziałem, że padnie ten argument
Zatem.. jak często przeciętna gospodyni domowa porusza się z prędkościami bolidów F1?
Ech, ludzie. Nie dajcie się doić po kieszeniach. |
|
|
|
|
misiekmis4
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 114 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 13:54
|
|
|
wow ale sie dyskusja rozkręciła. zawsze pompuje tak jak na klapce przod 2.1 tył 2.3 i nie zamierzam wydawac kasy na azot. chciałem tylko sprawdzić kto ma racje ja czy wulkanizator, bo tak się unosił, ze po jakąś książkę chciał iść:-) pozdrawiam
[ Dodano: 5 Kwiecień 2010, 14:00 ]
jeszcze jedna sprawa, wyjaśni ktoś dlaczego w MB pompuje się więcej z tyłu niz z przodu? o napęd na tylną oś chodzi czy jak? |
_________________ C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 14:29
|
|
|
A lubisz tracić przyczepność z przodu auta...? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 16:53
|
|
|
Wiem ,że was nie przekonam ,ale i tak będę nadal pompował koła azotem mimo waszych argumentów !! |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 17:19
|
|
|
adikis, Twoje pieniadze, Twoj wybor... To wolny kraj nikt Ci tego nie zabroni... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 18:30
|
|
|
topol
Właśnie
Robiłem kumplowi merca sec,a całe wnetrze silnik 5,6 ale wsadzili mu 3,2 od okular przed liftem |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2010, 18:53
|
|
|
adikis, profanacja.... może jeszcze z LPG |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
|