Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 14:45
ciśnienie w oponach
Autor Wiadomość
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 19:21   

Wątpie, że dieslem pojezdzisz tak tanio jak benzynowym na gazie, może nie róbmy już offtopów, każdy lubi to co lubi i ma swoje gusta i nawyki, ja dorastałem na benzynowych silnikach i dlatego je lubię, ale żeby nie było, jeźdździłem już różnymi dieslami, w tym 1,7 D z astry ;d i jedyne co mi sie podba to ten moment obrotowy, że sie to czuje na plecach, a głównie mnie denerwuje to, że często trzeba zmieniać biegi ;p
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 19:23   

janucha78 napisał/a:
Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 18:28
janucha78 napisał/a:
Cytat:
Ja potwierdzę, że diesle to do ciągników :D

Jezdziles kiedys 2.5td albo 2.2cdi?


Jeździłem B180 CDI i nie byłem zachwycony....

A konkretniej?Malo mocy?Slaba kultura pracy?


moc ma wieksza a moment blisko 2 razy wiekszy, zbieral sie lepiej, ale subiektywne wrazenie ociezalosci bylo i za czesto trzeba bylo zmieniac biegi
benzyna jednak bardziej mi pasuje
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

Ostatnio zmieniony przez topol 6 Kwiecień 2010, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 19:24   

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 19:21
Wątpie, że dieslem pojezdzisz tak tanio jak benzynowym na gazie, może nie róbmy już offtopów, każdy lubi to co lubi i ma swoje gusta i nawyki, ja dorastałem na benzynowych silnikach i dlatego je lubię, ale żeby nie było, jeźdździłem już różnymi dieslami, w tym 1,7 D z astry ;d i jedyne co mi sie podba to ten moment obrotowy, że sie to czuje na plecach, a głównie mnie denerwuje to, że często trzeba zmieniać biegi ;p

No 1.7 astra to nie ten przedział.Ale konczymy bo zielone stworki nas opiernicza :mrgreen:
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
misiekmis4 

Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 114
Skąd: częstochowa
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 19:56   

nadal nikt nie wyjaśnił dlaczego w MB jest odwrotnie z ciśnieniem w kołach. trudno, pozostanie to zagadką:-)
_________________
C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619
 
 
adikis 


Pomógł: 117 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 1963
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:30   

janucha78 napisał/a:
Jezdziles kiedys 2.5td albo 2.2cdi?

tak jeździłem mam takiego 220cdi 125 ps 300n no i co nadal jest to ciagnik bo na rope :mrgreen: wolał bym miec benzyne najlepiej 43 amg ale mnie niestac na paliwo

[ Dodano: 6 Kwiecień 2010, 20:33 ]
Dziś przekładałem koła w fordzie fokusie 2 1,8 tdci i miał przód 2.1 tył 2,3 tak poprostu jest :roll:
_________________
S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:37   

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 20:30
janucha78 napisał/a:
Jezdziles kiedys 2.5td albo 2.2cdi?

tak jeździłem mam takiego 220cdi 125 ps 300n no i co nadal jest to ciagnik bo na rope :mrgreen: wolał bym miec benzyne najlepiej 43 amg ale mnie niestac na paliwo

A ja bym wolał c63AMG.Dobra mialem juz nic nie pisac. :P
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:39   

janucha78, idź na całość:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Brabus_E_V12
:mrgreen:
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:42   

Gomezio napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 20:39
janucha78, idź na całość:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Brabus_E_V12

Okular?Blleeeeee :mrgreen:
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:50   

A ja tylko CICHO!!! przypomnę, że to temat o ciśnieniu w oponach a nie o wyższości diesla nad benzyną czy odwrotnie ;)
 
 
gucionexia 
Turbo V6 :)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 780
Skąd: się biorą dzieci?
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:58   

Łukasz napisał/a:
A ja tylko CICHO!!! przypomnę, że to temat o ciśnieniu w oponach a nie o wyższości diesla nad benzyną czy odwrotnie

No jakto? Jedni maja ciśnienie na benzyne drudzy na ropniaczki czyli rozmowa jak najbardziej na temat :P :wink:
_________________
w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 22:34   

misiekmis4 napisał/a:
nadal nikt nie wyjaśnił dlaczego w MB jest odwrotnie z ciśnieniem w kołach. trudno, pozostanie to zagadką:-)


Samochody z klasycznym układem napędowym tak mają.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 23:25   

Jest zapewne związane z licznymi, czynnikami które wyliczył już sobie producent, chodzi to miedzy innymi o to, że na oś tylnią przenoszony jest napęd, podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie, w ogóle auta tynio napędowe mają lepsze rozłożenie środka ciężkości w porównaniu z przednio napędowymi dodatkowo dochodzi masa tylniego mostu. napewno jest tego duuużo więcej ;p
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 07:14   

Smush napisał/a:
Jest zapewne związane z licznymi, czynnikami które wyliczył już sobie producent


To na pewno. Dodaj jeszcze próby trakcyjne.

Smush napisał/a:
chodzi to miedzy innymi o to, że na oś tylnią przenoszony jest napęd


Zdecydowanie tak.

Smush napisał/a:
podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie


Tutaj to już pojechałeś po bandzie.

Smush napisał/a:
w ogóle auta tynio napędowe mają lepsze rozłożenie środka ciężkości w porównaniu z przednio napędowymi dodatkowo dochodzi masa tylniego mostu


To również nie ma bezpośredniego znaczenia.

Smush napisał/a:
napewno jest tego duuużo więcej


Oczywiście, że jest.

Przede wszystkim najważniejszą kwestią jest zniwelowanie efektu nadsterowności; koła które maja nieznacznie podniesione ciśnienie mają lepszą trakcję, a to w połączeniu z "obniżonym" ciśnieniem w kołach przedniej osi powoduje, że w samochodzie efekt nadsterowności właśnie jest niwelowany.

W pojazdach wyposażonych w przedni (fuj!) napęd jest odwrotnie ze względu na niwelowanie podsterowności.

Podane wyjaśnienie jest uproszczone, ale oddaje sens stosowania różnych ciśnień w zależności od rodzaju napędu. W rzeczywistości dochodzą jeszcze inne parametry samochodu, np. konstrukcja zawieszenia.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 08:38   

Cytat:
Zdecydowanie tak.

Smush napisał/a:
podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie


Tutaj to już pojechałeś po bandzie.

Smush napisał/a:
w ogóle auta tynio napędowe mają lepsze rozłożenie środka ciężkości w porównaniu z przednio napędowymi dodatkowo dochodzi masa tylniego mostu


To również nie ma bezpośredniego znaczenia.


Co do drugiego może nie mieć bezpośredniego, ale w jakimś stopniu napewno to brano pod uwage, a do pierwszego nie zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół? Jest to właśnie związane między innymi, z przeniesieniem środka ciężkości, opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję.
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
kristofer55 
bajo -.-


Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 08:52   

Ja mam ustawione ciśnienie przód 2.1 i tyl 2.3. Będę wyjeżdżał w wakacje na wycieczkę za granicę w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,174 sekundy. Zapytań do SQL: 11