Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:45 |
ciśnienie w oponach |
Autor |
Wiadomość |
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 19:21
|
|
|
Wątpie, że dieslem pojezdzisz tak tanio jak benzynowym na gazie, może nie róbmy już offtopów, każdy lubi to co lubi i ma swoje gusta i nawyki, ja dorastałem na benzynowych silnikach i dlatego je lubię, ale żeby nie było, jeźdździłem już różnymi dieslami, w tym 1,7 D z astry ;d i jedyne co mi sie podba to ten moment obrotowy, że sie to czuje na plecach, a głównie mnie denerwuje to, że często trzeba zmieniać biegi ;p |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 19:23
|
|
|
janucha78 napisał/a: | Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 18:28
janucha78 napisał/a:
Cytat:
Ja potwierdzę, że diesle to do ciągników
Jezdziles kiedys 2.5td albo 2.2cdi?
Jeździłem B180 CDI i nie byłem zachwycony.... |
A konkretniej?Malo mocy?Slaba kultura pracy? |
moc ma wieksza a moment blisko 2 razy wiekszy, zbieral sie lepiej, ale subiektywne wrazenie ociezalosci bylo i za czesto trzeba bylo zmieniac biegi
benzyna jednak bardziej mi pasuje |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
Ostatnio zmieniony przez topol 6 Kwiecień 2010, 19:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 19:24
|
|
|
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 19:21
Wątpie, że dieslem pojezdzisz tak tanio jak benzynowym na gazie, może nie róbmy już offtopów, każdy lubi to co lubi i ma swoje gusta i nawyki, ja dorastałem na benzynowych silnikach i dlatego je lubię, ale żeby nie było, jeźdździłem już różnymi dieslami, w tym 1,7 D z astry ;d i jedyne co mi sie podba to ten moment obrotowy, że sie to czuje na plecach, a głównie mnie denerwuje to, że często trzeba zmieniać biegi ;p |
No 1.7 astra to nie ten przedział.Ale konczymy bo zielone stworki nas opiernicza |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
misiekmis4
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 114 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 19:56
|
|
|
nadal nikt nie wyjaśnił dlaczego w MB jest odwrotnie z ciśnieniem w kołach. trudno, pozostanie to zagadką:-) |
_________________ C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619 |
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:30
|
|
|
janucha78 napisał/a: | Jezdziles kiedys 2.5td albo 2.2cdi? |
tak jeździłem mam takiego 220cdi 125 ps 300n no i co nadal jest to ciagnik bo na rope wolał bym miec benzyne najlepiej 43 amg ale mnie niestac na paliwo
[ Dodano: 6 Kwiecień 2010, 20:33 ]
Dziś przekładałem koła w fordzie fokusie 2 1,8 tdci i miał przód 2.1 tył 2,3 tak poprostu jest |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:37
|
|
|
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 20:30
janucha78 napisał/a:
Jezdziles kiedys 2.5td albo 2.2cdi?
tak jeździłem mam takiego 220cdi 125 ps 300n no i co nadal jest to ciagnik bo na rope wolał bym miec benzyne najlepiej 43 amg ale mnie niestac na paliwo |
A ja bym wolał c63AMG.Dobra mialem juz nic nie pisac. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:42
|
|
|
Okular?Blleeeeee |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:50
|
|
|
A ja tylko CICHO!!! przypomnę, że to temat o ciśnieniu w oponach a nie o wyższości diesla nad benzyną czy odwrotnie |
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 20:58
|
|
|
Łukasz napisał/a: | A ja tylko CICHO!!! przypomnę, że to temat o ciśnieniu w oponach a nie o wyższości diesla nad benzyną czy odwrotnie |
No jakto? Jedni maja ciśnienie na benzyne drudzy na ropniaczki czyli rozmowa jak najbardziej na temat |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 22:34
|
|
|
misiekmis4 napisał/a: | nadal nikt nie wyjaśnił dlaczego w MB jest odwrotnie z ciśnieniem w kołach. trudno, pozostanie to zagadką:-) |
Samochody z klasycznym układem napędowym tak mają. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 23:25
|
|
|
Jest zapewne związane z licznymi, czynnikami które wyliczył już sobie producent, chodzi to miedzy innymi o to, że na oś tylnią przenoszony jest napęd, podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie, w ogóle auta tynio napędowe mają lepsze rozłożenie środka ciężkości w porównaniu z przednio napędowymi dodatkowo dochodzi masa tylniego mostu. napewno jest tego duuużo więcej ;p |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 07:14
|
|
|
Smush napisał/a: | Jest zapewne związane z licznymi, czynnikami które wyliczył już sobie producent |
To na pewno. Dodaj jeszcze próby trakcyjne.
Smush napisał/a: | chodzi to miedzy innymi o to, że na oś tylnią przenoszony jest napęd |
Zdecydowanie tak.
Smush napisał/a: | podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie |
Tutaj to już pojechałeś po bandzie.
Smush napisał/a: | w ogóle auta tynio napędowe mają lepsze rozłożenie środka ciężkości w porównaniu z przednio napędowymi dodatkowo dochodzi masa tylniego mostu |
To również nie ma bezpośredniego znaczenia.
Smush napisał/a: | napewno jest tego duuużo więcej |
Oczywiście, że jest.
Przede wszystkim najważniejszą kwestią jest zniwelowanie efektu nadsterowności; koła które maja nieznacznie podniesione ciśnienie mają lepszą trakcję, a to w połączeniu z "obniżonym" ciśnieniem w kołach przedniej osi powoduje, że w samochodzie efekt nadsterowności właśnie jest niwelowany.
W pojazdach wyposażonych w przedni (fuj!) napęd jest odwrotnie ze względu na niwelowanie podsterowności.
Podane wyjaśnienie jest uproszczone, ale oddaje sens stosowania różnych ciśnień w zależności od rodzaju napędu. W rzeczywistości dochodzą jeszcze inne parametry samochodu, np. konstrukcja zawieszenia. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 08:38
|
|
|
Cytat: | Zdecydowanie tak.
Smush napisał/a:
podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie
Tutaj to już pojechałeś po bandzie.
Smush napisał/a:
w ogóle auta tynio napędowe mają lepsze rozłożenie środka ciężkości w porównaniu z przednio napędowymi dodatkowo dochodzi masa tylniego mostu
To również nie ma bezpośredniego znaczenia. |
Co do drugiego może nie mieć bezpośredniego, ale w jakimś stopniu napewno to brano pod uwage, a do pierwszego nie zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół? Jest to właśnie związane między innymi, z przeniesieniem środka ciężkości, opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję. |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
kristofer55
bajo -.-
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 08:52
|
|
|
Ja mam ustawione ciśnienie przód 2.1 i tyl 2.3. Będę wyjeżdżał w wakacje na wycieczkę za granicę w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ? |
|
|
|
|
|