|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:45 |
ciśnienie w oponach |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 09:20
|
|
|
kristofer55 napisał/a: | Ja mam ustawione ciśnienie przód 2.1 i tyl 2.3. Będę wyjeżdżał w wakacje na wycieczkę za granicę w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ? |
Ta informacja zawarta jest po wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa.
Zerknij tam i wszystko się wyjaśni |
|
|
|
|
friko2
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 09:27
|
|
|
troche mnie tylko dziwi ze to producent samochodu a nie opon wyznacza optymalne cisnienie |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 09:47
|
|
|
kristofer55 napisał/a: | czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ? |
Oczywiście - masz to napisane na klapce od wlewu paliwa.
Smush napisał/a: | zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół? |
Nie zauważyłem, ponieważ mam sprawne amortyzatory
Smush napisał/a: | opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję. |
Tutaj nie chodzi o "wyrównywanie" styku opony z nawierzchnią oraz wyrównywanie ich zużycia czy też współczynnik oporu (chyba tarcia chciałeś napisać).
Zwiększenie ciśnienia w tylnej osi powoduje polepszenie jej kierowalności co w konsekwencji niweluje zjawisko nadsterowności. I to wszystko.
Nie wiem jak mam to prościej napisać...
[ Dodano: 7 Kwiecień 2010, 09:47 ]
friko2 napisał/a: | troche mnie tylko dziwi ze to producent samochodu a nie opon wyznacza optymalne cisnienie |
Co w tym dziwnego? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
friko2
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 10:04
|
|
|
bo to chyba producent opon wie lepiej jak jego "dziela stworcze" sie zachowuja.
auto moze byc 30-stoletnie, a opony znacznie nowoczesniejsze technologicznie... duzo przez ostatnie 30 lat moglo sie zmienic i sie zmienilo... |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 10:09
|
|
|
friko2 napisał/a: | bo to chyba producent opon wie lepiej jak jego "dziela stworcze" sie zachowuja.
auto moze byc 30-stoletnie, a opony znacznie nowoczesniejsze technologicznie... duzo przez ostatnie 30 lat moglo sie zmienic i sie zmienilo... |
Ale jest to element konstrukcji zawieszenia czy szerzej mówiąc podwozia i ma zachowywać się tak jak jego konstruktor zakładał. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 11:57
|
|
|
Cytat: | Smush napisał/a:
zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół?
Nie zauważyłem, ponieważ mam sprawne amortyzatory |
cwaniak
Cytat: |
Smush napisał/a:
opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję.
Tutaj nie chodzi o "wyrównywanie" styku opony z nawierzchnią oraz wyrównywanie ich zużycia czy też współczynnik oporu (chyba tarcia chciałeś napisać). |
tak tarcie miałem na myśli.
Cytat: | Zwiększenie ciśnienia w tylnej osi powoduje polepszenie jej kierowalności co w konsekwencji niweluje zjawisko nadsterowności. I to wszystko. |
a nie czasem podsterowności? |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 14:55
|
|
|
Smush napisał/a: | a nie czasem podsterowności? |
Nie. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 15:53
|
|
|
Smush napisał/a: | Jest zapewne związane z licznymi, czynnikami które wyliczył już sobie producent, chodzi to miedzy innymi o to, że na oś tylnią przenoszony jest napęd, podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie, |
Strach pomyśleć, co się dzieje przy hamowaniu
Ja mam przód tył 2,1 atm i na ostrych łukach wyraźnie czuć, że auto ma tendencję do nadsterowności. Moje kiepskie Pirellki z tyłu to jedno, ale może rzeczywiście zwieksze im ciśnienie |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 17:04
|
|
|
Camel- napisał/a: | Strach pomyśleć, co się dzieje przy hamowaniu |
Nic się nie dzieje, przecież instalacja centralnego pompowania kół podniesie ciśnienie w oponach przedniej osi i tarcie wyrówna się z oponami tylnej. ten nowy, wspaniały i rewolucyjny system nazywa się AIR POMPEN. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2010, 20:19
|
|
|
Daniel, przecież sobie żartowałem
Jakie ciśnienie proponujesz do aut czteronapędowych? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 8 Kwiecień 2010, 20:52
|
|
|
Camel- napisał/a: | Daniel, przecież sobie żartowałem |
Spoko
Camel- napisał/a: | Jakie ciśnienie proponujesz do aut czteronapędowych? |
Przede wszystkim takie jakie zaleca producent. Przy braku informacji na ten temat we wszystkim kołach bym stosował takie same ciśnienie ze względu na specyfikę układów 4x4. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 12:13
|
|
|
Daniel napisał/a: | Przede wszystkim takie jakie zaleca producent. Przy braku informacji na ten temat we wszystkim kołach bym stosował takie same ciśnienie ze względu na specyfikę układów 4x4. |
Oj głupi ja. Już patrzę w instrukcję |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
monika200
Dołączyła: 25 Mar 2008 Posty: 36 Skąd: świętokrzyskie/waw
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 09:25
|
|
|
Panowie, ale tak na serio to przy oponach 195/65R15 te wytyczne z klapki przynajmniej w moim przypadku sa troche nie na miejscu, 2.1 przod i 2.3 tyl i mam kapcie....- sprawdzane w 3 kompresorach bo myslalam ze 1 sie popsul.... |
_________________ C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 09:29
|
|
|
monika200, wskazania kompresorów można sobie wsadzić w.. buty Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach.
Ile lat mają opony? |
|
|
|
|
monika200
Dołączyła: 25 Mar 2008 Posty: 36 Skąd: świętokrzyskie/waw
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 11:03
|
|
|
2 sezon na nich bede robic, a pojade do jakiegos wulkanizatora to mi ustawi, jesli te kopresory na stacjach tak dzialaja to ja predzej zglupieje niz to sama ustawie, bo na serio wskazania z klapki to sa u mnie dobre ale te na wiekszy tonarz - dziwne bo normalnie zaladunek wynosi ok 60 kg.... |
_________________ C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|