Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 14:45
ciśnienie w oponach
Autor Wiadomość
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 09:20   

kristofer55 napisał/a:
Ja mam ustawione ciśnienie przód 2.1 i tyl 2.3. Będę wyjeżdżał w wakacje na wycieczkę za granicę w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ?

Ta informacja zawarta jest po wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa.
Zerknij tam i wszystko się wyjaśni :)
 
 
friko2 


Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 09:27   

troche mnie tylko dziwi ze to producent samochodu a nie opon wyznacza optymalne cisnienie
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 09:47   

kristofer55 napisał/a:
czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ?


Oczywiście - masz to napisane na klapce od wlewu paliwa.

Smush napisał/a:
zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół?


Nie zauważyłem, ponieważ mam sprawne amortyzatory :)


Smush napisał/a:
opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję.


Tutaj nie chodzi o "wyrównywanie" styku opony z nawierzchnią oraz wyrównywanie ich zużycia czy też współczynnik oporu (chyba tarcia chciałeś napisać).

Zwiększenie ciśnienia w tylnej osi powoduje polepszenie jej kierowalności co w konsekwencji niweluje zjawisko nadsterowności. I to wszystko.

Nie wiem jak mam to prościej napisać...

[ Dodano: 7 Kwiecień 2010, 09:47 ]
friko2 napisał/a:
troche mnie tylko dziwi ze to producent samochodu a nie opon wyznacza optymalne cisnienie


Co w tym dziwnego?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
friko2 


Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 10:04   

bo to chyba producent opon wie lepiej jak jego "dziela stworcze" sie zachowuja.
auto moze byc 30-stoletnie, a opony znacznie nowoczesniejsze technologicznie... duzo przez ostatnie 30 lat moglo sie zmienic i sie zmienilo...
 
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 10:09   

friko2 napisał/a:
bo to chyba producent opon wie lepiej jak jego "dziela stworcze" sie zachowuja.
auto moze byc 30-stoletnie, a opony znacznie nowoczesniejsze technologicznie... duzo przez ostatnie 30 lat moglo sie zmienic i sie zmienilo...


Ale jest to element konstrukcji zawieszenia czy szerzej mówiąc podwozia i ma zachowywać się tak jak jego konstruktor zakładał.
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 11:57   

Cytat:
Smush napisał/a:
zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół?


Nie zauważyłem, ponieważ mam sprawne amortyzatory :)


cwaniak 8)

Cytat:

Smush napisał/a:
opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję.


Tutaj nie chodzi o "wyrównywanie" styku opony z nawierzchnią oraz wyrównywanie ich zużycia czy też współczynnik oporu (chyba tarcia chciałeś napisać).


tak tarcie miałem na myśli.

Cytat:
Zwiększenie ciśnienia w tylnej osi powoduje polepszenie jej kierowalności co w konsekwencji niweluje zjawisko nadsterowności. I to wszystko.


a nie czasem podsterowności?
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 14:55   

Smush napisał/a:
a nie czasem podsterowności?


Nie.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 15:53   

Smush napisał/a:
Jest zapewne związane z licznymi, czynnikami które wyliczył już sobie producent, chodzi to miedzy innymi o to, że na oś tylnią przenoszony jest napęd, podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie,

Strach pomyśleć, co się dzieje przy hamowaniu :)

Ja mam przód tył 2,1 atm i na ostrych łukach wyraźnie czuć, że auto ma tendencję do nadsterowności. Moje kiepskie Pirellki z tyłu to jedno, ale może rzeczywiście zwieksze im ciśnienie :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 17:04   

Camel- napisał/a:
Strach pomyśleć, co się dzieje przy hamowaniu :)


Nic się nie dzieje, przecież instalacja centralnego pompowania kół podniesie ciśnienie w oponach przedniej osi i tarcie wyrówna się z oponami tylnej. ten nowy, wspaniały i rewolucyjny system nazywa się AIR POMPEN.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Kwiecień 2010, 20:19   

Daniel, przecież sobie żartowałem ;)

Jakie ciśnienie proponujesz do aut czteronapędowych? 8)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 8 Kwiecień 2010, 20:52   

Camel- napisał/a:
Daniel, przecież sobie żartowałem ;)


Spoko :mrgreen:


Camel- napisał/a:
Jakie ciśnienie proponujesz do aut czteronapędowych? 8)


Przede wszystkim takie jakie zaleca producent. Przy braku informacji na ten temat we wszystkim kołach bym stosował takie same ciśnienie ze względu na specyfikę układów 4x4.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 12:13   

Daniel napisał/a:
Przede wszystkim takie jakie zaleca producent. Przy braku informacji na ten temat we wszystkim kołach bym stosował takie same ciśnienie ze względu na specyfikę układów 4x4.

Oj głupi ja. Już patrzę w instrukcję :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
monika200 

Dołączyła: 25 Mar 2008
Posty: 36
Skąd: świętokrzyskie/waw
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 09:25   

Panowie, ale tak na serio to przy oponach 195/65R15 te wytyczne z klapki przynajmniej w moim przypadku sa troche nie na miejscu, 2.1 przod i 2.3 tyl i mam kapcie....- sprawdzane w 3 kompresorach bo myslalam ze 1 sie popsul....
_________________
C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 09:29   

monika200, wskazania kompresorów można sobie wsadzić w.. buty ;-) Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach.

Ile lat mają opony?
 
 
monika200 

Dołączyła: 25 Mar 2008
Posty: 36
Skąd: świętokrzyskie/waw
Wysłany: 23 Czerwiec 2010, 11:03   

2 sezon na nich bede robic, a pojade do jakiegos wulkanizatora to mi ustawi, jesli te kopresory na stacjach tak dzialaja to ja predzej zglupieje niz to sama ustawie, bo na serio wskazania z klapki to sa u mnie dobre ale te na wiekszy tonarz - dziwne bo normalnie zaladunek wynosi ok 60 kg....
_________________
C200 CDI 10.1999
WDB2021341A821834
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 10