Przesunięty przez: Camel- 3 Czerwiec 2010, 09:46 |
Demontaż podsufitki w sedanie (wymiana demontaż szyberdachu) |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl

Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 15:30
|
|
|
kostekj23, tylko, żeby szyba nie była porysowana |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
 |
kostekj23
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 126 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 22:30
|
|
|
Camel- po lewej od "c"..., no ponoc to refleks światła, szyber ma byc w idealnym stanie... też na to zwróciłem uwagę dlatego ta opcja sprawdzenia przed odbiorem
w ostateczności wróci do własciciela z odpowiednim komentarzem... |
_________________ WDB2020181A052845 C180'93 |
|
|
|
 |
MICHAL200
Michal200

Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7363 Skąd: _____
|
|
|
|
 |
Mateo9115
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 67 Skąd: Warm-Maz
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2011, 20:17
|
|
|
witajcie!
mam problem ze zdjęciem podsufitki.
wykonałem już wszystkie czynności w instrukcji z pierwszej strony i podsufitka trzyma się tylko wokół szyberdachu i za chiny nie mogę jej zdjąć. proszę o pomoc, bo jest rozebrana i nawet jeździć nie mogę. |
|
|
|
 |
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2011, 20:47
|
|
|
Bo podsufitka w okolicy szyberka ma dwa zaczepy i właśnie one tobie trzymają, musisz o ile dobrze pamiętam cofnąć ją do tyłu.
Ale wcześniej wokół otworu szybra musisz zdjąć tę srebrną listewkę co jest z przodu szyberka, podważasz delikatnie do góry i schodzi bez problemu, potem na około otworu ściągasz palcami podsufitkę( jest ona wywinięta wokoło otworu i dlatego trzyma.
Mam nadzieję że coś z tego zrozumiesz |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
 |
Camel-
Mercmag.pl

Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 14:51
|
|
|
jacon, właśnie ja nie wiedziałem jak są zrobione te zaczepy z boku szyberdachu i je wszystkie pourywałem. Są bardzo delikatne. Do tej pory nie wiem jak są zrobione bo się rozpadły na kawałki.
Jak ściągniesz tą listwe alu z przodu i te boczne zaczepy to podsufitka do przodu i wtedy opada na dół. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
 |
Mateo9115
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 67 Skąd: Warm-Maz
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 16:29
|
|
|
no nie było łatwo, ale się udało - po ściągnięciu tej aluminiowej listwy z przodu szybra jakoś poszło, ale i tak urwałem jeden zaczep |
|
|
|
 |
kostekj23
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 126 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 20:42
|
|
|
a ja myślę, że te zaczepy są po to by się urwały przy demontażu podsufitki... ja w swoim czasie też je urwałem, pomimo tego, że wiedziałem, że są cieżko demontowalne ... ale w niczym mi to nie przeszkadza... |
_________________ WDB2020181A052845 C180'93 |
|
|
|
 |
Camel-
Mercmag.pl

Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 23:37
|
|
|
kostekj23, u mnie też nic nie wisi |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
 |
Wojtass
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Radzionków
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 23:44
|
|
|
mi pekl jeden ten zaczep z boku, pozostałe udało mi sie odczepić cienkim plaskim srubokretem, popychają je |
_________________ ex: special series W202 2.2 Sport "DTM-edition" '95 r.
WDB2020221F234835
W211 E280 avantgarde
WDB2110541A861157
 |
|
|
|
 |
marcez
wdb2020181f085635
Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 5 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 31 Lipiec 2011, 20:45 odpływy
|
|
|
Wiosną wymieniałem na szklany bo stary blaszak zamarzł zimą i próbowałem go na siłe zamknąć-efekt: ułamana prowadnica. Taka drobna rada- warto posmarować gumki odpływów wtedy łatwo wchodzą do końca i jest szansza że nie popękają. i jeszcze jedno przed założeniem koniecznie trzeba go odkurzyć i oczyścić wtedy ładnie chodzi i nie zgrzyta. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
artek88

Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
 |
Mateo9115
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 67 Skąd: Warm-Maz
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2011, 20:38
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem blaszaka na wymarzony szklany. wszystko już zamontowałem, działa super, lecz w lewym rogu do końca się nie domyka i jest minimalnie opuszczony. Mam więc pytanie do osób doświadczonych - jak zdjąć tę uszczelkę falowaną pod szybą aby wyregulować szybę? |
|
|
|
 |
Globek01

Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 166 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Październik 2011, 21:56
|
|
|
Witam.
Mój szyberdach po wykruszeniu, doczekał się na swojego zmiennika, ze szklaną pokrywą. Miałem telefon w kieszeni więc zrobiłem kilka fotek. Po kolei:
Wyciągamy uszczelki, wychodzą dość gładko, większej filozofii przy tym nie ma.
Osłony przeciwsłoneczne, lampki, lusterko i strachołapki ściągamy w sposób opisany już we wcześniejszych tematach, wklejam tylko zdjęcia zatrzasków i uchwytów, żeby jak najmniej uszkodzić.
Słupek A: osłone ściągamy bardzo prosto - ciągniemy strone drugiego słupka A. Na obrazku w stonę szyby przedniej
Słupki B możemy oskórować oginając blaszki ukryte pod uszczelką, ja podważałem tak jak zaznaczyłem strzałką na foto
Ja dodatkowo miałem czujniki od alarmu ale one wychodzą jak masełko, fotki i tak dodam, może komuś pomoże
Sam czujnik przykrecony jest na 2 śrubki 10.
Najwięcej zabawy jest ze słupkiem C. Zaczynamy rozbieranie od strony drzwi, tam mały zatrzask który odchodzi bez użycia siły.
Następnie śrubokrętem podnosimy noski kolejnych zatrzasków i mamy połowę sukcesu.
Zostaje jeden zatrzask który uwolnimy podważając całą osłonę ręką. Kolejnym krokiem jest wysunięcie całego elementu w stronę przodu auta.
Poniżej zdjęcie osłony z wszystkimi zatrzaskami i miejscami gdzie podjeżdżałem je śrubokrętem.
Teraz już opuszczenie samej podsufitki, przód już powinien nam wisieć, przy otworze szyberdachu od strony szyby przedniej usuwamy aluminiową nakładkę po szerokości, boki nie są specjalnie mocowane - nie zrobiłem foto ale po bokach mamy mini dziurki przez które wypychamy widoczne tam blaszki, reszte zostawiamy. Od tyłu przy lampce mamy jedną zawleczkę którą demontujemy
Teraz całą podsufitkę przesuwamy w stronę przodu auta. W ten sposób uwalniamy zatrzaski w połowie odległości pomiędzy szybrem a tylna szybą i mocowanie przy tylnej krawędzi otworu szyberdachu.
Jak już to ściągniemy mamy taki widok:
Kręcimy śrubki, odłączamy przewody odprowadzające wodę i gotowe
Oczywiście w wolnej chwili mogę odpowiedzieć na ew. pytania |
_________________
C320 '95 Elegance
Zdjęcia Cetki |
|
|
|
 |
mekp
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28 Marzec 2012, 22:19
|
|
|
Witam.
A ja zapytam o trochę inną rzecz bo widzę że dyskusja nt podsufitki toczy się tutaj.
Otóż... Przez 6 lat moja podsufitka zrobiła się szara i chciałbym ją wyprać.
Przeczytałem pierwszego posta oraz post Globek01'a, i sprawa demontażu nie wygląda tragicznie tylko... Piszecie że podsufitki nie da się wyjąć wiec pytam o radę czy warto ją demontować czy może całą operację zrobić zrobić na samochodzie?
Inne pytanie jakie mi się nasuwa to czym to ją wyprać coby efekt był a jednocześnie żeby w jakieś przebarwienie się nie wpakować.
PS. Nie wiedziałem gdzie to napisać a jednocześnie nie chciałem zakładać nowego tematu.
Jeśli post jest w niewłaściwym miejscu to przepraszam i proszę modów o przeniesienie.
pozdrawiam
xMekpx |
_________________ C200 1994r. Sport |
|
|
|
 |
|