Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:16
Klocki hamulcowe
Autor Wiadomość
map8 
C180 Esprit '98

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 14:10   

Dziękuję za fachową poradę, że smarować trzeba :)
Czekam na precyzyjniejsze podpowiedzi do mojego zapytania :)
_________________
WDB2020181a621939
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 16:37   

map8 napisał/a:
co stosować: smar miedziany, do tłoczków, etc.? Patrzyłem też na inne fora i tam podobnie - zdania podzielone.


Też miałem swego czasu taki dylemat i też się spotkałem z różnymi zdaniami na ten temat. Finalnie napchałem tam smaru miedziowego, z tej prostej przyczyny, że nie miałem żadnego innego pod ręką.
Miało to miejsce ze 3 lata temu i do dziś jest ok, także mogę stwierdzić, że nie zaszkodziło :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
muczacz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 79
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 19:41   

witam
więc tak:
1.jak będziesz rozbierał tłoczki to je wyczyść i posmaruj smarem silikonowym
2.prowadniki wymontuj dokładnie wyczyść a otwory wyczyść wiertłem (bodajże 10)
nasmaruj smarem miedziowym jakimkolwiek wszystkie będą dobre chociaż bosch nie zaleca smaru miedziowego a TRW dodaje do klocków
3.dobrze wyczyść prowadnice klocków (to na czym się opierają) i smar miedziowy chociaż z
autopsji wiem że go woda wymyje ale zawsze na początku będzie nasmarowane :) ))
możesz też nasmarować powierzchnie styku z klockiem i zaciskiem i będzie OK
pozdrawiam
_________________
W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 22:34   

Generalnie nie powinno się stosować smaru miedzianego ze względu na adhezję miedzi ze stalą już przy ok 150-200 stopni celcjusza.
Dobrym smarem jest Superfit
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
muczacz 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 79
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 22:54   

ja tylko udzieliłem rady i takie jest moje zdanie
zawsze znajdzie się coś lepszego od poprzedniego, ja tam uważam że nie potrzeba poprawiać dobrego, na przełomie dwudziestu kilku lat jeszcze nie stwierdziłem żeby smar miedziowy coś mi skleił w hamplach , a jak znam życie to w przyszłym roku bosch wymyśli coś nowego i to jego będzie najlepsze najszybsze i de best,
no jak mam dać 100 zeta za 200ml smaru Superfit to ja go olał bo miedziowy mamza 28 z wysyłką ZA 0,5 KG
pozdrawiam

[ Dodano: 13 Czerwiec 2013, 22:57 ]
Smar Miedziany XXXXXXXXXXXX to wysokiej jakości pozbawiony ołowiu przeciwzatarciowy smar miedziany przeznaczony do aplikacji przy łączeniu elementów pracujących w trudnych warunkach wysokich temperatur, celem ich późniejszego łatwego demontażu bez uszkodzeń.
Produkt oparty jest o bazy nietopniejącego smaru wzbogaconego kompleksami odpornymi na wysokie temperatury, ścieranie i wypłukiwanie. Idealny do ochrony powierzchni metalowych przed zapiekaniem, wyciekami oleju czy wody oraz przed korozją.
Służy do smarowania miedzy innymi: szpilek kolektora wydechowego, kołnierza i klamer, śrub i nakrętek mocujących koła, tuleii wtryskiwaczy, klamer akumulatora, gniazd świec, sworzni hamulcowych, wahaczy, sprężyn, prowadnic drzwi.
Smar miedziany może również pomagać likwidować piski hamulców przy aplikacji między innymi na tyły klocków hamulcowych.

Kolor - Miedziany
Struktura - Gładka
Temperatura kroplenia - Nietopniejący
Zakres temperaturowy - -30 do 1100 °C
Penetracja przy 25°C - 290-320 mm2/s
Cieżar właściwy przy 20°C - 1.2
Lepkość w tem. 40°C - 98.8 mm2/s
Rodzaj substanci antyzatarciowej - Miedź, grafit
_________________
W202 C-180 2000r automat gaz stag300plus
 
 
map8 
C180 Esprit '98

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 22:34   

Dzięki za podpowiedzi. W międzyczasie zrobiłem mały research.
Camel ma rację - smar miedziowy nie jest dobry w miejsce, do którego potrzebuję smarowidła. Może i jest wysokotemperaturowy, ale nie zapewnia odpowiedniego poślizgu, w każdym razie nie dla starej części, która nie jest już idealnie gładka.
Nadającymi się produktami będą:
Superfit Boscha lub PFG101 TRW (pierwszy na bazie oleju mineralnego, drugi na bazie mydła litowego (ten ma wyższą odporność temp - 250 st C).
Natomiast do smarowania cylinderka, żeby łatwiej chodził - Bremszylinder-Paste ATE.
_________________
WDB2020181a621939
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 16 Czerwiec 2013, 23:38   

i marketing działa jak należy kolega kupi tubkę za 100 a można psiknąć miedziowym ehhhh
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
map8 
C180 Esprit '98

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 200
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Czerwiec 2013, 17:13   

Zaraz 100 zł. Zapłaciłem 18 zł za tubkę TRW, a przynajmniej smar właściwszy :)

[ Dodano: 30 Czerwiec 2013, 09:20 ]
Stanąłem wobec potrzeby wymiany osłonek przeciwpyłowych tłoczków tylnego zacisku hamulca. wyglądają jak ten zamiennik: http://wajbex.pl/partscat...,12-235025.aspx
Tłoczki chodzą bardzo ładnie - ręką można je swobodne wcisnąć, więc pomyślałem, że wymienię tylko uszkodzone osłonki.
Czy da się je samemu wymienić czy trzeba jej jakoś wprasowywać w zacisk? Z tego co wiem, to nie składa się ich razem z tłoczkiem - tzn. tak jak trzeba składać w przypadku przedniego zacisku.

[ Dodano: 15 Lipiec 2013, 10:28 ]
Może ktoś ma wiedzę w poniższym temacie i może dać jakieś sugestie, na co uważać, coby nie nie zepsuć?

map8 napisał/a:

Stanąłem wobec potrzeby wymiany osłonek przeciwpyłowych tłoczków tylnego zacisku hamulca. wyglądają jak ten zamiennik: http://wajbex.pl/partscat...,12-235025.aspx
Tłoczki chodzą bardzo ładnie - ręką można je swobodne wcisnąć, więc pomyślałem, że wymienię tylko uszkodzone osłonki.
Czy da się je samemu wymienić czy trzeba jej jakoś wprasowywać w zacisk? Z tego co wiem, to nie składa się ich razem z tłoczkiem - tzn. tak jak trzeba składać w przypadku przedniego zacisku.
_________________
WDB2020181a621939
 
 
kurozukin 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 279
Skąd: Kiedyś SC, teraz DW
Wysłany: 9 Sierpień 2013, 06:31   

Nie jestem do końca pewien czy dobry temat, ale nie mam lepszego pomysłu.

Na desce rozdzielczej zaświeciła mi się lampka wskazująca na kończenie się klocków. I wszystko by było ok, ale śmieszne jest to że przy lekkim wciśnięciu hamulca, na dziurach, przy przechyłach a czasami nawet na prostej drodze gaśnie i jest ok. A za chwilkę znów się zapala.
Czy to normalne przy kończeniu się klocków? Czy też powinien szukać problemu w czujniku?
_________________
W203 C270 CDI
Było: W202 C180
Bo najważniejsze to mieć napęd na odpowiednią oś!
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 9 Sierpień 2013, 08:26   

szykuj się do wymiany :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
kurozukin 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 279
Skąd: Kiedyś SC, teraz DW
Wysłany: 9 Sierpień 2013, 09:56   

No cóż, przynajmniej wiem na czym stoję :P
_________________
W203 C270 CDI
Było: W202 C180
Bo najważniejsze to mieć napęd na odpowiednią oś!
 
 
NeilPryde 

Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Marzec 2014, 12:03   

Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Mam najprawdopodobniej krzywe tarcze. Podczas hamowania wszystko się trzęsię i słuchać dudnienie a na pedale hamulca czuć że raz hamuje mocniej raz słabiej.
Z racji że i tak już miałem wymienić tarcze z klockami chciałbym zapytać się czy macie jakiegoś polecanego producenta, nie ukrywam że jak najtańszego.
Chciałbym wymienić wszystkie 4 tarcze z klockami, starczy mi jeszcze na czynsz? ;)
_________________
C 220D 1997r.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Marzec 2014, 20:10   

Zanim wymienisz wszystko, usuń przyczynę krzywienia się tarcz. Najczęściej to zapiekające się zaciski (tłoczki, sworznie) lub zapiekające się klocki w jarzmach/zaciskach. Używaj smaru aluminiowego, wyczyść porządnie jarzma i sworznie, sprawdź sprawność tłoczków, w razie potrzeby wymień płyn hamulcowy.
Cena do jakości ostatnio Bosch dla mnie. Taniej jak TRW a równie dobrze. ATE zeszło na psy. Reszta droższe.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Michael 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 572
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20 Listopad 2014, 15:01   

Mały odkop.

Chcę wymienić tarcze i klocki z tyłu i z tego co się zorientowałem są różne rodzaje do 2.5 TD 95 r.
Różnią się średnica tarczy - to sobie sprawdzę jak ściągnę koło. Problem mam z doborem klocków. Podobno są różne zaciski które mają dodatkowe jarzma? - coś takiego mi tłumaczono przez telefon

Moje pytanie brzmi gdzie szukać różnicy tzn po czym rozpoznać, że mam taki zacisk a nie inny
_________________
W202 by Michael
W210 by Michael
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 20 Listopad 2014, 15:53   

Michael, klocki i zaciski różnią się ilością bolców zabezpieczających , są z dwoma lub jednym.
https://www.google.pl/sea...472%3B901%3B901 z dwoma
kliknij obok masz pokazane z jednym

/chyba dobrze kleiłem link/
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 10