Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 11:42 |
Problem z lewym-przednim zawieszeniem |
Autor |
Wiadomość |
MercedesC200D
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2010, 17:44 Problem z lewym-przednim zawieszeniem
|
|
|
Witam, od jakiegoś czasu w lewym przednim zawieszeniu "coś piszczy" Byłem w stacji kontroli pojazdów bo sądziłem że kończą się sworznie. Niestety albo stety sworznie są oki. Ktoś miał podobny problem albo wie co to może być. Dla zainteresowanych daje link z nagraniem pisków. Może sprawne ucho usłyszy więcej
http://w68.wrzuta.pl/audi...d_-_zawieszenie |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2010, 18:29 Re: Problem z lewym-przednim zawieszeniem
|
|
|
MercedesC200D napisał/a: | Witam, od jakiegoś czasu w lewym przednim zawieszeniu "coś piszczy" Byłem w stacji kontroli pojazdów bo sądziłem że kończą się sworznie. Niestety albo stety sworznie są oki. Ktoś miał podobny problem albo wie co to może być. Dla zainteresowanych daje link z nagraniem pisków. Może sprawne ucho usłyszy więcej
http://w68.wrzuta.pl/audi...d_-_zawieszenie |
Ciezko cos wywnioskowac z tych dzwieków ale dam ci pewna rade.Załetw sobie kogos do pomocy kto ci bedzie bujał autkiem a ty przykładaj reke do elementów zawieszenia.Powinienes wyczuc wibracje skrzypiacego elementu.Moze to nie jest profesjonalny sposób ale zawsze sie sprawdza. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
MercedesC200D
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2010, 20:15
|
|
|
Ten sposób też zawiódł. Już było parę razy rozkręcone zawieszenie i popsikane "olejem syntetycznym w sprayu" Berner i nadal bez owocnie. |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2010, 20:20
|
|
|
MercedesC200D napisał/a: | Ten sposób też zawiódł. Już było parę razy rozkręcone zawieszenie i popsikane "olejem syntetycznym w sprayu" Berner i nadal bez owocnie. |
Kurcze nie chce mi sie wierzyc zeby przy takim wrednym piszczeniu nie bylo drgan na któryms elemencie zawieszenia. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
andrzej ulinski
au1310
Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 97 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2010, 12:23
|
|
|
U mnie popiskiwalo z tylu.Przesmarowalem kielichy sprezyn na gorze i dole i jak reka odjal. |
_________________ WDB2021281F382832 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2010, 13:35
|
|
|
mam takie same piski tyle ze raczej z tylu bo tylko po zaciagnieciu chamulca postojowego ale odglos identyczny |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2010, 23:39
|
|
|
andrzej ulinski napisał/a: | U mnie popiskiwalo z tylu.Przesmarowalem kielichy sprezyn na gorze i dole i jak reka odjal. |
moim zdaniem też może być. w kolumnach mc phersona jest łożysko na górze sprężyny, które niweluje skręcanie się sprężyny w czasie ściskania. sprytne niemce też dali tu coś takiego, tyle że tą rolę pełni poduszka gumowa. może ona się przetarła i gdzieś trze metal o metal. smarowanie w takim wypadku chyba niewiele pomoże, a przynajmniej nie na długo. takie jest moje zdanie. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 12:35
|
|
|
pawelwy napisał/a: | moim zdaniem też może być. w kolumnach mc phersona jest łożysko na górze sprężyny, które niweluje skręcanie się sprężyny w czasie ściskania. sprytne niemce też dali tu coś takiego, tyle że tą rolę pełni poduszka gumowa. może ona się przetarła i gdzieś trze metal o metal. smarowanie w takim wypadku chyba niewiele pomoże, a przynajmniej nie na długo. takie jest moje zdanie. |
W W202 nie ma kolumn mc phersona Sprężyna jest oddzielnie montowana obok amortyzatora i nie przekręca się przy skręcaniu kół |
|
|
|
|
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 15:46
|
|
|
Sworznie raczej zacierają się wydając piszczenie o wyższej częstotliwości. Połączenie guma-metal - tam bym szukał choć do końca nie jestem przekonany. Sprawdź gumy stabilizatora, zewnętrzne i wewnętrzne. Dolne i górne mocowanie amortyzatora, tam też masz połączenia gumowe, chyba że już Ci się wytarły. Ewentualnie gumy na wahaczu dolnym, zwłaszcza ta tylna guma. Wahacz górny - guma mocowania przy budzie. Może i sworzeń od górnego wahacza - jest mniej obciazony od dolnego i moze wydawać takie dzwieki. Sworzeń kulisty drążka kierowniczego, ale ten wewnętrzny. I na koniec osadzenie sprężyny w dolnym wahaczu. Chyba że nie masz już gumy w górnym kielichu i tam Ci gdzieś trze. Proponuje woda z mydłem do spryskiwacza co uzywasz w domu do mycia szyb i po kolei sprawdzać punkt po punkcie. Oczywiście sworzni tak nie sprawdzisz. Sworznie się sprawdza robiąc poprostu zastrzyk z niewielką ilością oleju. Jak ucichnie to znaczy ze bezwzględnie do wymiany! A nie jak co niektórzy, skoro ucichło to jeżdzę dalej ;]
Powodzenia i zdaj relację z walki. |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 15:49
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Sprężyna jest oddzielnie montowana obok amortyzatora i nie przekręca się przy skręcaniu kół |
owszem. tak jest. co nie zmienia faktu, że podczas pracy sprężyny nie zachodzi jej skręcanie. kolega pisze, że ma problem przy bujaniu samochodem, podczas którego zachodzi wspomniane przeze mnie skręcanie się sprężyny, co przy zużytej gumie na górze sprężyny może dawać nieprzyjemny dźwięk tarcia metalu o metal. jeżeli jest gdzieś luka w moim rozumowaniu, to proszę o konstruktywną krytykę. |
_________________ C180 '94 elegance
WDB2020181A105186 |
|
|
|
|
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 16:10
|
|
|
Sprężyna śrubowa podczas swojej pracy nie skręca się wokół swojej głównej osi. To sam zwój sprężyny jest poddawany skręcaniu i zginaniu. Sam możesz to zaobserwować rozkręcając długopis i ściskając sprężynkę, tylko uważaj jak będziesz ściskał, żeby nie uległa wyboczeniu, bo możesz już jej nie znaleźć ;] |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 16:12
|
|
|
pawelwy napisał/a: | owszem. tak jest. co nie zmienia faktu, że podczas pracy sprężyny nie zachodzi jej skręcanie. kolega pisze, że ma problem przy bujaniu samochodem, podczas którego zachodzi wspomniane przeze mnie skręcanie się sprężyny, co przy zużytej gumie na górze sprężyny może dawać nieprzyjemny dźwięk tarcia metalu o metal. jeżeli jest gdzieś luka w moim rozumowaniu, to proszę o konstruktywną krytykę. |
Dziwne bo ostatnio wymieniałem całe zawieszenie u siebie, zdejmowałem sprężyny aby założyć najcieńsze podkładki i nie zauważyłem aby skręcała się przy obciążeniu.
Poza tym w wahaczu o który opiera się sprężyna jest specjalne "wyrobienie", które powstrzymuje sprężynę przed niepożądanym ruchem.
Podkładka pod sprężynę (nawet w najcieńszej wersji) jest na tyle gruba a sprężyna jest tak zakończona, że nie widzę możliwości aby w jakikolwiek sposób nastąpiło przetarcie tej podkładki.
[ Dodano: 22 Czerwiec 2010, 16:13 ]
pool82 napisał/a: | bo możesz już jej nie znaleźć ;] |
albo dostaniesz nią w oko |
|
|
|
|
nice-wawa
W202 , C180 . 97
Pomógł: 33 razy Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 133 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 16:23
|
|
|
Ja obstawiam że górny wahacz lub łącznik stabilizatora wydaje taki dźwięk przy bujaniu . |
_________________ C180 / 97 WDB 2020181F587711 |
|
|
|
|
pool82
Chudini
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2007 Posty: 49 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 16:54
|
|
|
nice-wawa napisał/a: | Ja obstawiam że górny wahacz lub łącznik stabilizatora wydaje taki dźwięk przy bujaniu . |
W w202 nie ma z przodu łącznika stabilizatora ;] Jest stabilizator i jego 4 gumy. |
|
|
|
|
MercedesC200D
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2010, 17:11
|
|
|
pool82 napisał/a: | Połączenie guma-metal - tam bym szukał choć do końca nie jestem przekonany. Sprawdź gumy stabilizatora |
To były gumy stabilizatora Wystarczyło olejem "kapnąć" i już cisza.
Dziękuje wszystkim za chęć pomocy. Temat uważam za zamknięty |
|
|
|
|
|