Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:04 |
Stuki w przednim zawieszeniu. |
Autor |
Wiadomość |
jacek_dd
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Miechów
|
Wysłany: 4 Wrzesień 2010, 10:28
|
|
|
Ja kupiłem drążek Stenberg za 210 zł na Allegro i naprawdę jakość wykonania jest bardzo dobra . Przejechałem już kilka tysięcy i nic się nie dzieje . Nawet najdroższy drążek nie wytrzyma długo na naszych dziurawych drogach . Ta firma produkuje wszystkie elementy zawieszenia i ma dobre opinie . Taki thttp://allegro.pl/drazki...74174087.htmlen drążek |
_________________ W 202 220 D Clasic |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 4 Wrzesień 2010, 19:21
|
|
|
jacek_dd,
Mój zregenerowany dokładnie 2 lata temu zrobił już ponad 75 tys. km i nadal jest OK |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
jacek_dd
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Miechów
|
Wysłany: 4 Wrzesień 2010, 22:21
|
|
|
Też muszę oddać do regeneracji stary drążek ponieważ jest oryginał i będzie na zapas jak ten nowy padnie . |
_________________ W 202 220 D Clasic |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2010, 15:02
|
|
|
jacek_dd,
To zrób to jak najszybciej, bo z tymi zamiennikami to różnie bywa
Koszt regeneracji będzie zbliżony do ceny tej podróby |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
jacek_dd
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Miechów
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2010, 21:53
|
|
|
Tak przy okazji , to orientuje się ktoś gdzie w Krakowie lub okolicy ktoś regeneruje takie drążki kierownicze ? |
_________________ W 202 220 D Clasic |
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 21:10
|
|
|
Cześć!
Odnowię temat, byłem na stacji diagnostycznej w swojej jednostce wojskowej, w której pracuję, żeby sprawdzić czemu mam luz na kierownicy, czemu buja mi autem jak jadę po naszych krzywych od tirów drogach oraz czemu coś tłucze w zawieszeniu jak jadę po polbruku trelince oraz przy przejazdach kolejowych. Okazało się że drążek i końcówki są zdrowe, niedawno wymieniałem wspornik drążka, gumy na stabilizatorze, luzu na łożyskach kół nie ma. Za to na wahaczu dolnym "zjechane" są tuleje gumowo metalowe z lewej i z prawej, te tylne. Znajomy diagnosta (wojskowy:D) polecił mi je wymienić więc zamierzam tak też zrobić.
Pytania mam dwa:
Jeśli wymieniać to wymienić cały komplet na jednym i drugim( chodzi o to że na intercars jest jakiś zestaw montażowy Febi Bilstein FE10379 za 190 zł)?
Ile czasu około trwa wymiana po jednej stronie(łącznie z rozebraniem, wybiciem starej tulei, wprasowaniem nowej)? Chcę orientacyjnie wiedzieć żebym wiedział czy mechanik nie będzie się obijać z czasem.
Dużo rozkręcania jest? Trudne? Robił to ktoś sam bez zbędnego płacenia mechanikowi?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 21:15
|
|
|
sebek88p napisał/a: |
Jeśli wymieniać to wymienić cały komplet na jednym i drugim( chodzi o to że na intercars jest jakiś zestaw montażowy Febi Bilstein FE10379 za 190 zł)?
Ile czasu około trwa wymiana po jednej stronie(łącznie z rozebraniem, wybiciem starej tulei, wprasowaniem nowej)? Chcę orientacyjnie wiedzieć żebym wiedział czy mechanik nie będzie się obijać z czasem.
Dużo rozkręcania jest? Trudne? Robił to ktoś sam bez zbędnego płacenia mechanikowi? |
Wymieniaj cały komplet
U mnie trwało to około 2-2,5 godziny. Znajomy mechanik, bez pośpiechu, detale typu czyszczenie.
Trochę jest odkręcania. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 21:18
|
|
|
sebek88p napisał/a: | Za to na wahaczu dolnym "zjechane" są tuleje gumowo metalowe z lewej i z prawej, te tylne. | To jest choroba naszego zawieszenia, mechanik powiedział, że najszybciej one dostają w tyłek.
U mnie wymiana zajęła mechanikowi ok godziny, wymieniał dwie sztuki (tylne) przednich nie było potrzeby. Zwróć uwagę żeby wcisnął nowe tuleje w taki sam sposób jak były wciśnięte stare, popatrz czy zwróci uwagę jak stare są osadzone.
rozbierania trochę jest, auto do góry, sprężyny ścisnął, dolny wahacz odkręcił (sworznia nie odkręcał), wycisnął stare, wcisnął nowe- ot i cała filozofia. Geometria nie zmieniła się po wymianie-tak było u mnie zaraz po tym sprawdzane było. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2011, 07:25
|
|
|
Adaśko, Łukasz, dziękuję za podpowiedzi Dzisiaj zamawiam zestaw naprawczy Geometrie i tak będę musiał zrobić oraz zbieżność bo nie wiem kiedy była robiona, ale poczekam z wymianą do czasu jak skończą remont drogi w mojej okolicy Dopóki nie wyleją świeżego asfaltu nie opłaca się chyba wymieniać |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 53 razy Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 481 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2011, 08:28
|
|
|
Adaśko, to miałeś szczęście, geometria jak najbardziej do sprawdzenia. |
_________________ C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2011, 09:45
|
|
|
piotr1 napisał/a: | Adaśko, to miałeś szczęście, geometria jak najbardziej do sprawdzenia. | Te tuleje nie były w stanie tragicznym (nie lubię jeździć jak wiem, że coś jest PRAWIE dobre ), geometria ustawiana rok wcześniej, ale po wymianie dla świętego spokoju skontrolowałem geometrię. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 53 razy Dołączył: 03 Paź 2007 Posty: 481 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2011, 10:55
|
|
|
Miałeś szczęście, że geometria była dobra.
Jak mi tłumaczono, czasami środkowa tuleja nie jest idealnie symetrycznie zawulkanizowana, a wtedy geometria jest do ustawienia.
Pozdr. |
_________________ C 220CDI 2000
WDB2021931F973818 sprzedana.
B 200CDI 2009
WDD2452081J499170 |
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 04:27
|
|
|
Mi stukał amortyzator tu z góry jak jest połączony z budą.Po wymianie cisza Na stacji diagnostycznej niby było wszystko ok.Dopiero fachowiec /polecany z naszego forum/podszedł do tematu organoleptycznie i znalazł usterkę. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 09:58
|
|
|
Ciekawe czy macie jakieś sugestie na mój problem, dzieję mi się prawie od momentu kiedy kupiłem moje auto, czyli prawie 3 lata. Na początku było prawie nie wyczuwalne a teraz nieda się jeździć. Dobra, do rzeczy. Jade ok 50-60km/h czuje że telepie mi tyłem, bardzo podobnie jakby było krzywe koło, naciskam na hamulec a tu pulsuje jakby były baaardzo krzywe tarcze i przy tym cały czas czuje jakby przy hamowaniu ktoś mnie łapał za hak i puszczał, ciężko opisać ale może ktoś miał podobno przypadek i powie mi co to może być. Dodam że od tamtej pory miałem 3 komplety felg, 4 komplety opon, w tym 2 komplety nowe ze sklepu, tarcze hamulcowe przód najpierw przetaczane, potem wymienione i znowu przetoczone, nic nie dało. Tylne tarcze nowe, również nic. Zawieszenie też prawie całe robione z przodu, tuleje wachaczy, wachacze górne już 3 razy wymieniane, drążek srodkowy, sworznie dolne itp. Z tyłu nie robiłem prawie nic, tylko sprężyny i amortyzatory.
Ktoś pomoże? Mechanicy nie wiedzą co to jest, na diagnostykach jest wszystko ok. |
_________________ __C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki |
|
|
|
|
sebek88p
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 94 Skąd: Cerkwica
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 10:29
|
|
|
marcin.mmz, podnieś auto i zakręć kołami, zobacz czy nie buja nimi na boki albo góra dół. Może ktoś kiedyś kręcił bąka i uderzył bokiem w krawężnik i coś się wykrzywiło. |
|
|
|
|
|