Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 18:17
Felgi oryginalne parametry?
Autor Wiadomość
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 12:09   

Możesz założyć pod warunkiem iż nie będziesz tym samochodem jeździć. Nie kombinuj z felgami bo tu chodzi o twoje bezpieczeństwo. Można jeszcze zastosować pierścień przejściowy taki oryginalny plastyk zmieniający średnicę koła.
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 12:19   

Cytat:
Możesz założyć pod warunkiem iż nie będziesz tym samochodem jeździć

A dlaczego większa wewnętrzna średnica felgi od piasty dyskwalifikuje ją i nie można założyć, przecież liczy się dokręcenie śrub, a otwór wewnętrzny tylko może pomóc w założeniu koła, co innego gdyby otwór był mniejszy to wiadomo. Na piaście koło nie trzyma się, śruby mają stożek i one ostatecznie centrują koło i trzymają.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 23 Styczeń 2008, 12:37   

Idź kolego do aso,powiedz że chciałbyś zobaczyć piętnastki alusy-dzieśięcio ramienne,bo takie były w standardzie na 98 rok i koniec.Jak chcesz montować felgi o większej średnicy otworu,to zamów też tzw. jesionke
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 10:56   

Adaśko napisał/a:
A dlaczego większa wewnętrzna średnica felgi od piasty dyskwalifikuje ją i nie można założyć, przecież liczy się dokręcenie śrub, a otwór wewnętrzny tylko może pomóc w założeniu koła, co innego gdyby otwór był mniejszy to wiadomo. Na piaście koło nie trzyma się, śruby mają stożek i one ostatecznie centrują koło i trzymają.

niby nie taki młody a bzdury opowiada.
CAŁE KOŁO TRZYMA SIE NA PIASCIE I NA TYM JEZDZISZ. SRUBY SĄ TYLKO PO TO ZEBY NIE ODPADŁO!!!!
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 12:08   

waldek500 napisał/a:
Adaśko napisał/a:
A dlaczego większa wewnętrzna średnica felgi od piasty dyskwalifikuje ją i nie można założyć, przecież liczy się dokręcenie śrub, a otwór wewnętrzny tylko może pomóc w założeniu koła, co innego gdyby otwór był mniejszy to wiadomo. Na piaście koło nie trzyma się, śruby mają stożek i one ostatecznie centrują koło i trzymają.

niby nie taki młody a bzdury opowiada.
CAŁE KOŁO TRZYMA SIE NA PIASCIE I NA TYM JEZDZISZ. SRUBY SĄ TYLKO PO TO ZEBY NIE ODPADŁO!!!!


Może to kwestia piątkowego kaca wieczornego :wink: W takim razie Adaśko po co wymyślono pierścienie centrujące , hm?
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 12:11   

waldek500 napisał/a:
CAŁE KOŁO TRZYMA SIE NA PIASCIE I NA TYM JEZDZISZ. SRUBY SĄ TYLKO PO TO ZEBY NIE ODPADŁO
Faktycznie może źle napisałem, bo koło generalnie jest przykręcone do piasty :mrgreen: , Imperator0, a jeżeli nie ma pierścieni centrujący, to czy dokręcając koło śrubami nie centruje się? Wydaje mi się że pierścienie są pomocne tylko przy montażu. Nie chce nikogo przekonywać, tylko dowiedzieć się, jak wyżej zauważył kolega waldek500, do młodych nie należę, ale potrafię przyznać się do swojej niewiedzy, która może być ułomna nie z powodu wieku tylko z powodu braku doświadczenia lub złej interpretacji.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 14:28   

Adaśko napisał/a:
Wydaje mi się że pierścienie są pomocne tylko przy montażu.


Mnie też się tak wydaje :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 15:25   

Adaśku ja także nie chce Cię przekonywać. :D Prosty test: podjedź do jakiegokolwiek oponiarza(nie pana Waldka z garażu) i powiedz że masz centrę większą a piastę 66,5 i czy to tak może być czy nie :idea: Aha i spytaj także po co sa pierścienie centrujące. Weź pod uwagę że otwór na śrubę w feldze nigdy nie jest idealny jak grubość śruby/szpilki a stożek na niej z czasem się wyrabia minimalnie, po za tym nie jest powiedziane że zawsze siądzie idealnie. Margines blędu konekcji jest tak niski że właśnie po to są wypustki na piaście bądź własnie pierścienie centrujące - nie tylko do utrzymania sił na felgę ale także do idealnego usytuowania felgi. Pozdrawiam i życzę "niebicia" 8)

P.S. Podziel się tym co usłyszysz od fachury od kół/opon tu na forum co by i inni mogli się uświadomić
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 17:03   

Imperator0 napisał/a:
a stożek na niej z czasem się wyrabia minimalnie,


Wtedy należy wymienić albo szpilki albo felgę, pierścien nic tu nie pomoże :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 17:20   

Oczywiście że nie ale felga tak czy siak siądzie równo, bo właśnie pierścień ja wycentruje.
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 17:38   

Imperator0, To co piszesz ma sens, chociaż według mnie kol Jary, ma też rację, że jeżeli masz ok szpilki i koła (a tak być powinno :mrgreen: ) to pierścień jest niepotrzebny. Jak będę w wulkanizacji gdzie od wielu lat korzystam z usług zapytam się czy być musi pierścień i opiszę co się dowiedziałem.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
raff 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 191
Skąd: ok.Krakowa
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 19:56   

Adaśko napisał/a:
Imperator0, To co piszesz ma sens, chociaż według mnie kol Jary, ma też rację, że jeżeli masz ok szpilki i koła (a tak być powinno :mrgreen: ) to pierścień jest niepotrzebny. Jak będę w wulkanizacji gdzie od wielu lat korzystam z usług zapytam się czy być musi pierścień i opiszę co się dowiedziałem.


Jeśli Twój wulkanizator zna sie na rzeczy to gwarantuje Ci ze powie że pierścienie są potrzebne.Nie jesteś w stanie tak ustawić koła żeby nie biło.Miałem kiedyś takie felgi bez pierścieni ,wiem co mówię :wink:
_________________
VIN - WDB2020821F817792
 
 
 
orzech 

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: W-w
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 19:59   

Imperator0 napisał/a:
Oczywiście że nie ale felga tak czy siak siądzie równo, bo właśnie pierścień ja wycentruje.


Do oryginalnych felg Mercedesa nie potrzeba pierścieni, chyba że zakłada się innej firmy!
 
 
Imperator0 
wapniak


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 164
Skąd: Stolyca
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 21:58   

Orzech - kiepsko się wstrzelileś w temat - nie mówimy o oryginalnych felgach bo te wiadomo że mają 66.5....... :lol:
_________________
W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 29 Styczeń 2008, 11:48   

Panowie, sprawa ma się następująco: zdania są podzielone i jeżeli chodzi o pierścienie centrujące to DOBRZE jeżeli są, dobrze to nie znaczy, że muszą być-przy założeniu gdy koła nie mają wychlastanych otworów (a z tym bywa różnie). Generalnie pierścienie głównie służą wygodniejszemu montażowi, koszt ich nie jest duży więc dla własnej wygody można fundnąć sobie. Druga sprawa :mb: ma koła przykręcane na pięć szpilek ze stożkiem lub półkoliste i mało prawdopodobne by bez pierścieni biły.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,159 sekundy. Zapytań do SQL: 11