Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:17 |
Felgi oryginalne parametry? |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Styczeń 2008, 16:39
|
|
|
Adaśko napisał/a: | mało prawdopodobne by bez pierścieni biły. |
Niedowiarkom proponuję przyjrzeć sie kołom ciężarówek, tam trochę inne siły działają |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
AutoElegance.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 87 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29 Styczeń 2008, 19:15
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Panowie, sprawa ma się następująco: zdania są podzielone i jeżeli chodzi o pierścienie centrujące to DOBRZE jeżeli są, dobrze to nie znaczy, że muszą być-przy założeniu gdy koła nie mają wychlastanych otworów (a z tym bywa różnie). Generalnie pierścienie głównie służą wygodniejszemu montażowi, koszt ich nie jest duży więc dla własnej wygody można fundnąć sobie. Druga sprawa ma koła przykręcane na pięć szpilek ze stożkiem lub półkoliste i mało prawdopodobne by bez pierścieni biły. |
Zdania sa podzielone chyba tylko wsrod tych, ktorzy nie znaja dobrze tematu.
Poniewaz zajmuje sie zawodowo felgami pozwole sobie odpowiedziec.
1. Jesli samochod ma inne niz fabryczne felgi, ktore maja inny otwor centrujacy, to zaklada sie pierscienie centrujace po to, zeby felgi "nie bily" przy wyzszych predkosciach/
Szczegolnie czuc to na kierownicy przy predkosciach rzedu 90-120 czuc bicie.
2. Zeby bilo to felgi nie musza miec "wychlastanych" otworow, przeciez gdy zakladamy felge to roznica miedzy otworem felgi a piasta rzedu 3-4mm, to przy silach dzialajacych na kolo bardzo duzo.
3. Pierscienie centrujace nie maja raczej nic wspolnego z wygodnym montazem
Po to placisz wulkanizatorowi, zeby zalozyl kola, taka praca. |
_________________ AutoElegance... (prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
www.autoelegance.pl |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Styczeń 2008, 20:57
|
|
|
AutoElegance.pl napisał/a: | .....roznica miedzy otworem felgi a piasta rzedu 3-4mm, |
Dlatego, że szpilki nie są pasowane, wymyślono kubełkowe i stożkowe łby szpilek |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 29 Styczeń 2008, 22:57
|
|
|
Tak jest w książce:
Opony: 195/65 R15
Alu: 6,5 J x 15 H2 ET37
Stalowe: 5x112 / średnica piasty 66,5 mm
[ Dodano: 29 Styczeń 2008, 23:49 ]
A jeszcze, co to jest te ET37? Bo jest kilka fajnych fel, ale ET35 lub ET38, czy będą pasowały? |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 30 Styczeń 2008, 00:19
|
|
|
adurweb napisał/a: | ale ET35 lub ET38, czy będą pasowały? |
Będą pasowały ET - najogólniej mówiąc, jest to przesunięcie płaszczyzny mocowania felgi do piasty względem środka szerokości felgi |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 30 Styczeń 2008, 00:57
|
|
|
Obrazowo o ET :
: |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 30 Styczeń 2008, 08:16
|
|
|
Pioterek napisał/a: | Obrazowo o ET : |
No i teraz chyba dla wszystkich nastała jasność |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 07:39
|
|
|
Jary napisał/a: | Niedowiarkom proponuję przyjrzeć sie kołom ciężarówek, tam trochę inne siły działają |
dobre porownanie. tu troche luzu miedzy kołem a piastą i szpilki walają sie po sałej drodze |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 14:23
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 15:38
|
|
|
Obie brzydkie.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
raff
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 191 Skąd: ok.Krakowa
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 16:57
|
|
|
Według mnie to żadne z tych felg szału nie robią ,ale mniejsze zło to te pierwsze |
_________________ VIN - WDB2020821F817792 |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 17:25
|
|
|
A mi podobają się te z drugiego zdjęcia, tylko żeby były przynajmniej o jeden rozmiar większe
Pozdro |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
AutoElegance.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 87 Skąd: Radom
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 18:12
|
|
|
W innym temacie na forum zamiescilem ponad 10 wzorow felg oryginalnych MB. |
_________________ AutoElegance... (prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
www.autoelegance.pl |
|
|
|
|
adurweb
Visca El Barça!
Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 634 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 19:23
|
|
|
AutoElegance.pl, Podaj ten link, może coś kupię na wiosnę. Wracając do tematu, te pierwsze lepsze, ale nie powalają oba wzory. |
_________________ MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.
cykl mieszany.
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Luty 2008, 21:32
|
|
|
grucha383, jak chociaż 16tki to ujdą i te drugie |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|