Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 18:07 |
Niższe opony na tył??? |
Autor |
Wiadomość |
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 01:00 Niższe opony na tył???
|
|
|
Witam.Wczoraj kupiłem dwie oponki na tył 205/50 R16
Na przodzie mam 225/55 R16
Czy bez problemu moge zainstalować te niższe na tył a na przodzie mam już wczesniejsze
55???Nie bedzie problemu z jazdą na niższych oponkach z tyłu a wyższych na przodzie???
C180 W202 95 ROK |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
mchali
W202 2.5td 95'
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 125 Skąd: MC-P
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 11:49
|
|
|
ja w tamtym roku jeździłem : tył 205/65/15 przód 205/60/15 i nic się nie działo... może zbyt mała różnica na jakieś problemy. A na Twoim miejscu tył przerzucił bym na przód a przód na tył, dla mnie dużo lepiej by to wyglądało |
|
|
|
|
rzuru222
Bartek
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 466 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 12:58
|
|
|
KrzychuC180 jest temat zbiorczy o oponach, dlaczego nie odnaleźdź i tam nie kontynuować? |
_________________ W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
|
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 16:54
|
|
|
rzuru222 napisał/a: | dlaczego |
bo już kiedyś pisałem że zakłada tematy na potęgę......... jest miły, sympatyczny ale co z tego ?? |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
krzychu.c180
krzychu.c180
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 157 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 19:20
|
|
|
Ok sorry.Postaram sie poprawić ale dzieki za konkretne odpowiedzi. |
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 20:52
|
|
|
Wezsze tylne opony sprawia ze auto bedzie bardziej nerwowe |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2011, 21:26
|
|
|
mchali napisał/a: | ja w tamtym roku jeździłem : tył 205/65/15 przód 205/60/15 i nic się nie działo... może zbyt mała różnica na jakieś problemy. A na Twoim miejscu tył przerzucił bym na przód a przód na tył, dla mnie dużo lepiej by to wyglądało | Możliwe. Przy tych oponach to różnica jest tylko 3kph przy prędkości 100kph. Więc może się jeszcze mieśliło w toleracji. Natomiast kolegi opony już wykażą ponad 7kph różnicy, więc już jest sporo dla 100kph. Stąd takie moje obawy. |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
Maxo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 29 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 9 Kwiecień 2011, 16:37 Re: Niższe opony na tył???
|
|
|
krzychu.c180 napisał/a: | Witam.Wczoraj kupiłem dwie oponki na tył 205/50 R16
Na przodzie mam 225/55 R16
Czy bez problemu moge zainstalować te niższe na tył a na przodzie mam już wczesniejsze
55???Nie bedzie problemu z jazdą na niższych oponkach z tyłu a wyższych na przodzie???
C180 W202 95 ROK |
Masz źle dobrane rozmiary opon, jak masz tempomat to nie będzie działać, a komputer może dostac mylne sygnały bo różnica w średnicy jest 43mm. Dlaczego na przodzie masz szersze niż na tyle zawsze stosuje sie odwrotnie, wysokości są dobre ale nie do tych szerokości, opony 205/55 16 i 225/50 16 są zamiennikami do fabrycznych jak chcesz mieć rożne na osiach. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2011, 19:53
|
|
|
Ja u siebie mam na przodzie 205 na tyle natomiast 195
Na suchym hamowanie jest o wiele lepsze niz wczesniej gdy na przodzie byly 195
Minusy to wyraznie plynie na kaluzy , oraz utrudnione prowadzenie w koleinach |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2011, 19:59
|
|
|
Ciekawi mnie co Ci da lepsze hamowanie na suchym jak na mokrym owiniesz się jak banan wokół drzewa przez takie cuda...
Ręce opadają po prostu...
Dobrze, że Ostrołęka daleko, to mi nic nie zrobisz. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2011, 10:56
|
|
|
+jak jest mokro to sie wolniej jedzie a woda odplywa szybciej niz na kapciach np 225 ktore ma wiekszosc sportowych aut (a nimi tez sie jezdzi po mokrym nie tylko na suchym)
Podstawowa rzecz to myslenie na drodze a ze na suchym az galki z oczu wylatuja przy ostrym hamowaniu nie zamienie na stekanie abs-u przy oponach o rozmiarze 195 (zachecam do takiej wymiany)
[ Dodano: 18 Kwiecień 2011, 10:58 ]
Pioterek napisał/a: | Ciekawi mnie co Ci da lepsze hamowanie na suchym jak na mokrym owiniesz się jak banan wokół drzewa przez takie cuda...
Ręce opadają po prostu...
Dobrze, że Ostrołęka daleko, to mi nic nie zrobisz. |
Fakt moze to i lepiej ze daleko bo jak nacisne na hamulec nie wjedziesz mi w dupe |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2011, 12:04
|
|
|
konradkar napisał/a: | Podstawowa rzecz to myslenie na drodze a ze na suchym az galki z oczu wylatuja przy ostrym hamowaniu nie zamienie na stekanie abs-u przy oponach o rozmiarze 195 (zachecam do takiej wymiany) |
Dodałbym jeszcze zasadę o myśleniu przed drogą w Twoim przypadku. Skoro tak dobrze się hamuje, to załóż na tył takie same i nie będzie problem z niestabilnością auta, bo kiedyś pojedziesz szybciej na mokrym i co? Pewnie powiesz, że Polak mądry po szkodzie.
Ja nie widziałem sportowego auta które ma z przodu 225 szerokości a z tyłu 195, zawsze tendencja jest odwrotna.
Na pewno nie skorzystam z Twojej rady i nikogo lepiej do tego nie namawiaj, a jak już to zmiana na 4 takie same, albo szersze z tyłu.
Wiesz kiedyś u nas był wypadek z jedną ofiarą śmiertelną: trójka kolegów pędziła sobie jakimś seatem w stronę Gołdapi i na którymś ostrym zakręcie ściągnęło oponę z felgi i poszli w drzewo. Kierowca przeżył, jednemu pasażerowi się nie udało. Biegły sądowy orzekł, że przyczyną wypadku był za duży naciąg opony na feldze (tak modny wśród tuningowców) i kierowca (autor pomysłu i wykonawca tegoż tjuna) dostał parę latek do odsiadki.
Zamiast się obrażać przyjmij dobrą radę kolego. Zimą też można na letnich jeździć, tylko wolniej, ale po co?
konradkar napisał/a: | Fakt moze to i lepiej ze daleko bo jak nacisne na hamulec nie wjedziesz mi w dupe |
205 to mam fabrycznie i co? |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 18 Kwiecień 2011, 16:36
|
|
|
Pioterek napisał/a: | Dodałbym jeszcze............................tylko wolniej, ale po co? |
potwierdzam !! bardzo dobrze piszę.........
na zdrowy rozsądek to z tyłu są szersze opony aby była większa powierzchnia hamowania ponieważ jak wiadomo z tyłu hamulce słabiej hamują, tak ?? |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2011, 08:46
|
|
|
maurycy napisał/a: | na zdrowy rozsądek to z tyłu są szersze opony aby była większa powierzchnia hamowania |
Siła tarcia nie zależy od powierzchni
W naszych szersze z tyłu będą lepiej przekazywać napęd na drogę. Szerszy laczek = lepszy kop |
|
|
|
|
|