Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:51
Olej tylny most tip...
Autor Wiadomość
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 29 Sierpień 2007, 00:28   

Olej do mostu wlewa się zależnie od tego czy jest to zwykły most czy z ASD :!:

Do mostu BEZ ASD lejemy olej 85W90 z normą MB 235.0(oraz w.g API GL-4). Numer w ASO do zamówienia 000 989 28 03.

Do mostów Z ASD lejemy równiez 85W90 ale z normą MB 235.7 ( API GL-5), który spełnia wymagania mostów o podwyższonym współczynniku tarcia. Można ten olej spokojnie lac do mostów bez ASD. Numer do podania w ASO przy zamawianiu to 001 989 1703.

Co do wymiany - jak most jest suchy z zewnątrz, stan oleju OK i most nie hałasuje to NIE RUSZ :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Gri 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Płock
Wysłany: 29 Sierpień 2007, 11:26   

Tak też jest w książce - by nie zaglądać nawet jeśli jest suchy z dopiskiem by nie wymieniać tylko ew. dolewać. O oleju w ręcznej skrzyni biegów nic nie było napisane, więc domyślam się że tak samo (bo o oleju w automacie jest by wymieniać).
Więc nie będę nadgorliwy i będę tylko obserwował.
_________________
W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487
 
 
coolcat 
CoolCat

Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Jabłonna k. Warszawy
Wysłany: 21 Luty 2008, 13:49   

Może to głupie pytanie ale w jaki sposób można najłatwiej sprawdzić stan oleju w moście i w skrzyni biegów MB w 202?
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 21 Luty 2008, 13:57   

Kiedyś była stara metoda taka, że stajesz na płaskim, odkręcasz śrubę tzw przelewową i jak poziom oleju jest równo z tym otworem tzn że jest ok, wystarczy paluch włożyć i wyczuć można czy jest olej.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
pawell 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 79
Skąd: łódź
Wysłany: 21 Luty 2008, 16:10   

przy okazji wymiany oleju w skrzyni biegów zobaczyłem że jest brzydki wyciek oleju w tylnim moście.pokazałem mechanikowi i w poniedziałek umówilismy sie na wymiane zimeringów i oleju.
_________________
C 200 CLASSIC 99'kombi,automat,benz
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 21 Luty 2008, 22:55   

pawell napisał/a:
w poniedziałek umówilismy sie na wymiane zimeringów i oleju.

Upewnij się, że facet wie i zna zasadę dokręcania śruby na wałku atakującym.
Jak sie to zrobi źle, to będzie zbyt duży lub zbyt mały luz międzyzębny i most może zacząć wyć...
Jesli wyciek jest niewielki i most nie wyje - JA BYM NIE RUSZAŁ :!: serio
Wystarczy co jakiś czas kontrolować stan oleju i ew. dolać naparstek...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
pawell 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 79
Skąd: łódź
Wysłany: 22 Luty 2008, 15:33   

wyciek jest za duży,skontroluje sprawę.dzięki za ostrzeżenie.

[ Dodano: 27 Luty 2008, 10:17 ]
o.k wszystko juz rozkręcone,skręcone i zrobione.jest o.k
_________________
C 200 CLASSIC 99'kombi,automat,benz
 
 
shellby

Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 49
Skąd: Sligo
Wysłany: 3 Kwiecień 2010, 23:59   

Witam.
Czeka mnie wymiana uszczelniaczy(zbyt duży wyciek) w tylnym moście, uszczelniacze już mam.
Przeglądając stan tylnego mostu zauważyłem luz na wałku atakującym (w czasie jazdy 60-80km/h lekko pomrukuje most), będę kasować ten luz jeżeli nie jest to walnięte łożysko.
Tutaj zapytam, czy ktoś zna i może ew podać symbol łożyska (nie chodzi mi o nr części).
_________________
C230K ASB 99'
WDB2020242F844108
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 18 Kwiecień 2010, 12:00   

witam.chce dolac olej do tylnego dyfra.jest napisane o olejach,lecz podane jest duzo rodzai.mam ASB i jaki konkretnie mam dolac?no i jakie narzedzia szykowac do odkrecenia korka? prosil bym zeby ktos podal mi symbol/parametry. odbiegne lekko od tematu. w tygodniu wymieniam olej i filtr w ASB[4biegowej]i nie wiem czy zakupilem odpowiedni. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=990760283 czy moze mi ktos potwierdzic ze pasuje?
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Kwiecień 2010, 13:40   

polofix, punkt 9. regulaminu :!:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
mandrake 
Marcel

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 23
Skąd: Złocieniec
Wysłany: 15 Marzec 2012, 14:22   Tylny most - olej jak kisiel (gęsty i różowy)

Cześć
Mam problem z tylnym mostem.
Na jesieni była tylko kropla oleju na tylnym moście. Teraz jest konkretnie mokry.
W tylnym moście po odkręceniu korka olej jest konsystencji lekko żółto-różowego gęstego kiślu (wkładasz palec, wyciągasz, nie skapuje jak jest kropla na palcu).
Ruszać toto ? nie ruszać ? dolać ? sprzedać ?
Mechanik mnie straszy, że ktoś na sprzedanie samochód zrobił i smar z olejem wymieszał.
Rocznik 97, przebieg (kto wie naprawdę) około 140k km.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
-------------------------
C 220D KOMBI z 1997
silnik 2.2 (95KM), pompa lu..cyfer ;-)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Marzec 2012, 15:13   

Wymienić olej i kontrolować stan.
A jak się nie podoba lanie oleju, to zrobić uszczelniania na flanszach.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 15 Marzec 2012, 16:13   

mandrake, Na to wygląda- towot zmieszany z hipolem do wyciszenia mostu.Nic nie kombinuj tylko szukaj mostu.Jeśli przy "budyniu " się poci to przy dolewce - wymianie będzie sikał.
Kombi w dieslu 97' i 140 tysi :mrgreen:
 
 
mandrake 
Marcel

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 23
Skąd: Złocieniec
Wysłany: 15 Marzec 2012, 21:46   

madzara31 napisał/a:
mandrake, Na to wygląda- towot zmieszany z hipolem do wyciszenia mostu.Nic nie kombinuj tylko szukaj mostu.Jeśli przy "budyniu " się poci to przy dolewce - wymianie będzie sikał.
Kombi w dieslu 97' i 140 tysi :mrgreen:


a może mi ktoś po VINie powiedzieć jaki jest symbol MB tego mostu (ew. jakie ma przełożenie ?) bo nie wiem czego szukać
Dzięki
_________________
Pozdrawiam
Marcin
-------------------------
C 220D KOMBI z 1997
silnik 2.2 (95KM), pompa lu..cyfer ;-)
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 15 Marzec 2012, 21:57   

Wszystko jest napisane na korpusie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 10