Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
abs hamuje aż do zatrzymania
Autor Wiadomość
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 25 Styczeń 2013, 23:22   

można sprobować wyciągnać bezpiecznik od ABS i w teorii powinno to go rozłączyć nie wiem jak w mercedesie ale w oplu i innych dało sie tak wyłączyć ABS
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
110

Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Styczeń 2013, 23:25   

Gniewko20 poziom płynu jest OK, bezpieczniki też, choć jeszcze raz je jutro przejrzę dla pewności. Chyba skończy się wizytą u mechanika, nawet się zastanawiam czy do ASO nie pojechać bo nie chcę robić czegoś takiego u przysłowiowego pana Kazia co będzie o tej usterce wiedział tyle co i ja.

W zasadzie w Internecie nie mogłem znaleźć podobnych problemów, jedyny na jaki natrafiłem to: http://asu.pl/modules.php...ewtopic&t=10750

Gość miał identyczną sytuację jak u mnie, tylko w zupełnie innym samochodzie.

PS: Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Czytałem, że ten BAS uaktywnia się gdy pedał hamulca zostanie naciśnięty gwałtownie. Jutro spróbuję zahamować mocno, ale powoli, bez szybkiego wciskania pedału.
_________________
WDB2021281F449265
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 25 Styczeń 2013, 23:44   

Czyli w momencie, w którym układ wychwytuje poślizg kół i powinna załączyć się pompa ABS dając charakterystyczne terkotanie i masaż stopy przez pedał hamulca u Ciebie co się konkretnie dzieje? Czujesz na pedale, że układ działa czyli pedał odpracowuje, czy nie? Koła blokują i auto jedzie na zblokowanych kołach do zatrzymania, czy jak?
Daj sobie spokój z BAS, nie masz czegoś takiego w swoim aucie.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Młody 
C230 Esprit - Brabus


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 194
Skąd: Kłodawa
Wysłany: 25 Styczeń 2013, 23:48   

Moim skromnym zdaniem jest uszkodzony albo czujniek w serwie jeśli posiadasz albo pompa ABS innego wyjscia nie ma raczej
_________________
W202 96r 1.8 esprit ATP Tour -WDB2020181F459498 sold..
W202 96r 1.8 >2.3 chip brabus esprit też ATP Tour - WDB2020181F462812 sold...
nowy projekt :)W202 97r 4.3 V8 elegance w trakcie składania :) już nie elegance a sport
 
 
 
110

Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Styczeń 2013, 11:55   

Pioterek dzisiaj dokładnie sprawdzę jak to działa, jak tylko załatwię parę spraw to napiszę jak to wygląda. Wydaję mi się, że ABS działa bo na granicy poślizgu kół zaczyna się słyszeć takie "szuranie" charakterystyczne dla ABS-u i samochód jest sterowny podczas takiego hamowania, mogę ominąć przeszkodę. Jeśli chodzi o pedał hamulca to ciężko coś na nim wyczuć, bo jak tylko zacznie się taka sytuacja to pedał idzie sam w dół i odrywa mi się od stopy. Jednak dzisiaj dokładnie to sprawdzę, poproszę kogoś żeby stanął obok i popatrzył czy koła się blokują czy hamują i odpuszczają.

Przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa - na wiosnę blacharz robił mi nadkole i zderzak i odłączył pompę ABS-u. Zapytałem go po co to zrobił, on powiedział, że tak mu wygodniej i zapewniał mnie, że wszystko dobrze podłączy. Czy jest możliwość, że pompa ABS-u została źle podłączona i przez to dzieją się takie rzeczy?
_________________
WDB2021281F449265
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 26 Styczeń 2013, 13:11   

110 napisał/a:
Czy jest możliwość, że pompa ABS-u została źle podłączona i przez to dzieją się takie rzeczy?

Z tego zo wyżej napisałeś o sterowności, to myślę, że to może być dobry trop. Mógł coś odwrotnie założyć i stąd takie siupy.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
110

Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Styczeń 2013, 14:16   

Straciłem dzisiaj już cierpliwość do tego, na dodatek nieomal wylądowałbym w barierkach przez ten hamulec. W poniedziałek jadę do porządnego mechanika, szkoda mi nerwów. Jak już będę wiedział co i jak to napiszę tutaj co staniwiło problem.
_________________
WDB2021281F449265
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 26 Styczeń 2013, 20:13   

110 napisał/a:
Jak już będę wiedział co i jak to napiszę tutaj co staniwiło problem.
i być może pojedziesz do lakiernika powiedzieć co namieszał :)

Panowie, a gdyby zamienił przewody cisnieniowe na pompie ABS ? są one opisane więc na pewno ma znaczenie który gdzie idzie, przecież rozkład siły hamowani nie jest po 25% na każde koło tylko przednia i tylna oś inaczej.
Odpowiada za to pompa ABS ?
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
110

Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Styczeń 2013, 20:57   

Cytat:
Panowie, a gdyby zamienił przewody cisnieniowe na pompie ABS ? są one opisane więc na pewno ma znaczenie który gdzie idzie, przecież rozkład siły hamowani nie jest po 25% na każde koło tylko przednia i tylna oś inaczej.
Odpowiada za to pompa ABS ?


Wydaje mi się, że chyba ciężko byłoby źle podłączyć te przewody bo są one metalowe i idą "na sztywno", po prostu trudno zamienić je kolejnością nie zauważając tego, choć może jest to możliwe. Co do lakiernika to nic mu na razie nie zarzucam, zobaczymy co stwierdzi mechanik :)

Zastanawia mnie tylko czemu jeśli pompa ABS bądź któryś element układu hamulcowego jest zepsuty to nie zwraca błędu w postaci świecącej kontrolki? Może podłączenie pod komputer wykaże jakiś kod, z tym już mechanik będzie się bawił.

Aha, jeszcze jedno pytanie - czy podczas działania układu ABS powinna świecić się jego kontrolka? Bo wiem, że w niektórych samochodach tak jest, miga kontrolka ABS albo jakiś wykrzyknik czy trójkąt.
_________________
WDB2021281F449265
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 15:46   

110, nic nie powinno swiecić/migać.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 16:02   

110 napisał/a:
miga kontrolka ABS albo jakiś wykrzyknik czy trójkąt.
jeżeli złapie poślizg to miga trójkąt z wykrzyknikiem.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 16:18   

Adaśko, dodaj, że tylko po FL i nie jest to związane z blokowaniem kól przy hamowaniu (abs)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 17:24   

Ładny temat...
Jeśli jest BAS to powinien być na obudowie membrany wspomagania, od spodu taki czarny wichajster, to właśnie silnik (lub elektromagnes) od BASu.

Na podstawie opisu jaki tutaj podano, ja stawiam na uszkodzonę pompę ABS a dokłądniej których z zaworów zwrotnych.
Jeśli pedał wpada w podłogę, to znaczy, że spada ciśnienie między pompą ABS a pompą wspomagania hamulców. Pompa ABS w momencie wykrycia poślizgu powinna przepompować nadmiar płynu hamulcowego z "układu" tłoczek-pompa do "ukłądu" pompa ABS-pompa wspomagania - stąd podskakujący pedał.

Oczywiście gdyby był BAS to oznaczało by błąd w sterowaniu silnikiem/elektromagnesem BASu, bo ten ma zazadanie przyciągnąć tłok w pompie hamulcowej do położenia maksymalnego.

Padł albo sterownik ABS albo mechanicznie któryś zaworów (elektrozaworów) w pompie, np. pęknięta sprężyna.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
110

Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Styczeń 2013, 21:43   

Nie wiem jak powinny być podłączone te przewody do pompy, ale patrząc na to w moim samochodzie to coś wydaje się być nie tak. Te końcówki są odpowiednio wyprofilowane żeby pasowały na swoje miejsca, natomiast u mnie dwie wyglądają tak jakby były zamienione miejscami. Patrzyłem na zdjęciach w Internecie, ale znalazłem kilka wersji podłączenia, ciężko się dopatrzyć jak powinno być u mnie. Byłoby świetnie gdyby sprawa polegała tylko na zamianie przewodów. Zobaczymy co powie mechanik.

Cytat:
110, nic nie powinno swiecić/migać.


Dzięki za odpowiedź, u mnie właśnie nic nie świeci, ale jeździłem S-klasą i tam zapala się taki trójkąt jak samochód złapie poślizg.
_________________
WDB2021281F449265
 
 
lufa

Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 31 Styczeń 2013, 10:23   

Witam kolegów. Ze strony technicznej w MB W202 nie wiem jak odczytuję sygnał czujnik ale przypadłość podobną miałem w chwili gdy uszkodzeniu uległ pierścień odczytu prędkości koła Normalnie trzymał się piasty ale ABS świrował nawet na postoju po wciśnięciu pedału hamulca ABS potrafił się włączyć, komputer nie wykrywał żadnego błędu.
_________________
Mikro S-klasa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,153 sekundy. Zapytań do SQL: 9