Pompa Lucas-ustawienie |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 9 Marzec 2014, 21:29
|
|
|
adi469, widzisz ja u siebie mam tak (bo uszczelke miałem wymieniana w DE), że koło pasowe nie wiem czy jest nie od tego modelu, czy jaki pies, ale znak OT na tym kole nie oznacza GMP na pierwszym cylindrze!!!! Kapnąłem sie jak zobaczyłem znaki na rozrządzie i to OT na kole pasowym, które było w innym miejscu. Aha i na pompie jakiś szwab zaznaczał tez znaki. Więc ustawiłem rzrząd na znakach, pompe i kołe pasowe. I tak zrobiłem tez punkt na kole pasowym. po zdjęciu głowicy okazało się że miałem rację: GMP pierwszego tłoka miało sie nijak do do fabrycznego znaku na kole pasowym |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Marzec 2014, 23:03
|
|
|
Perzu126, Czyli poskladales tak jak ja? Tzn walki rozrzadu na punkty, zrobiles znaczek na kole pasowym, przekreciles 14st po znaczku i pompa na punkcie i odpalil bez problemu? |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Marzec 2014, 11:59
|
|
|
Dokladnie tak. Ale miałem juz na kole pompy znaczek zrobiony. W kazdym badz razie musisz ustalic jakos GMP pierwszego tloka, czy napewno sie pokrywa znak OT na kole pasowym z taka strzalka. U mnie sie nie pokrywały, nie wiem dlaczego?? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 10 Marzec 2014, 15:21
|
|
|
nie kreci sie silnikiem tylko pompa tak bedziecie go rok jeszcze ustawiać
p.s GMP a OT wiedziecie czym się różni |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Marzec 2014, 17:12
|
|
|
tom1245 napisał/a: | nie kreci sie silnikiem tylko pompa |
Sprecyzuj, bo jakos nie potrafie sobie tego wyobrazic.
tom1245 napisał/a: | p.s GMP a OT wiedziecie czym się różni |
To zalezy co masz na mysli? |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 10 Marzec 2014, 20:13
|
|
|
adi469 napisał/a: | tom1245 napisał/a: | nie kreci sie silnikiem tylko pompa |
Sprecyzuj, bo jakos nie potrafie sobie tego wyobrazic.
tom1245 napisał/a: | p.s GMP a OT wiedziecie czym się różni |
To zalezy co masz na mysli? |
silnik ustawiasz na znaki wal korbowy i wałki rozrzadu a tu sam pomyśl jak pompe ustawić
perzu126 napisał/a: | tom1245, CZYM SIĘ RÓŻNIĄ, BO BYC MOŻE O CZYMS NIE WIEM... |
GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego w tym archaicznym dieslu |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Marzec 2014, 20:27
|
|
|
tom1245 napisał/a: | GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego w tym archaicznym dieslu |
Jak robiłem głowice to pytałem Cie przez telefon, dlaczego znaki na wałkach nie pokrywaja sie z OT i nie powiedziałeś |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 10 Marzec 2014, 20:32
|
|
|
perzu126 napisał/a: | tom1245 napisał/a: | GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego w tym archaicznym dieslu |
Jak robiłem głowice to pytałem Cie przez telefon, dlaczego znaki na wałkach nie pokrywaja sie z OT i nie powiedziałeś |
a bo Ci to nie bylo potrzebne
napisz co kazałem ci zrobić i się sprawdziło |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Marzec 2014, 01:48
|
|
|
tom1245 napisał/a: | GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego |
perzu126 napisał/a: | Jak robiłem głowice to pytałem Cie przez telefon, dlaczego znaki na wałkach nie pokrywaja sie z OT i nie powiedziałeś |
tom1245 napisał/a: | a bo Ci to nie bylo potrzebne |
To wiesz, napiszesz i ulatwisz ludzia w koncu zycie, czy ktos Ci tylko powiedzial, ze jest jakas roznica i ot tak sobie powielasz czyjes slowa nie znajac konsensum zagadnienia? Bo jak dla mnie, to jakas dziwna teoria, od zawsze ustawiajac rozrzad, GMP pierwszego cylindra zawsze pokrywal sie z punktem OT i nie chcialo byc inaczej... |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 12 Marzec 2014, 12:30
|
|
|
adi469 napisał/a: | tom1245 napisał/a: | GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego |
perzu126 napisał/a: | Jak robiłem głowice to pytałem Cie przez telefon, dlaczego znaki na wałkach nie pokrywaja sie z OT i nie powiedziałeś |
tom1245 napisał/a: | a bo Ci to nie bylo potrzebne |
To wiesz, napiszesz i ulatwisz ludzia w koncu zycie, czy ktos Ci tylko powiedzial, ze jest jakas roznica i ot tak sobie powielasz czyjes slowa nie znajac konsensum zagadnienia? Bo jak dla mnie, to jakas dziwna teoria, od zawsze ustawiajac rozrzad, GMP pierwszego cylindra zawsze pokrywal sie z punktem OT i nie chcialo byc inaczej... |
do mnie piszesz bo nie rozumiem wiem jak to ustawić mi nikt nie ułatwia życia |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Marzec 2014, 23:02
|
|
|
tom1245 napisał/a: | do mnie piszesz bo nie rozumiem |
A jak myslisz?
tom1245 napisał/a: | wiem jak to ustawić |
Brawo! Skoro ustawiasz znak OT i nie pokrywa on sie Tobie z GMP, to gratuluje...
tom1245 napisał/a: | mi nikt nie ułatwia życia |
To po co wtracasz swoje 3 grosze? By nabic kolejnego bezwartosciowego posta w tym temacie...?
Panowie dzis rozmawialem z dwoma znajomymi mechanikami w tym jednym z Mercedesa i potwierdzili, ze znak OT na kole pasowym walu korbowego oznacza jednoznacznie GMP co utwierdzilo mnie w tym co juz od dawna wiedzialem a czego nauczylem sie w technikum saochodowym i w wieloletniej praktyce.
Wiec kolego Tom1245 nie zasmiecaj mi tematu prosze. Dziekuje. |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 13 Marzec 2014, 01:20
|
|
|
adi469 napisał/a: | tom1245 napisał/a: | do mnie piszesz bo nie rozumiem |
A jak myslisz?
|
bo ja już ci napisałem jak to zrobić a ty dalej swoje
adi469 napisał/a: | tom1245 napisał/a: | wiem jak to ustawić |
Brawo! Skoro ustawiasz znak OT i nie pokrywa on sie Tobie z GMP, to gratuluje... |
patrz i jezdzi
adi469 napisał/a: | Panowie dzis rozmawialem z dwoma znajomymi mechanikami w tym jednym z Mercedesa i potwierdzili, ze znak OT na kole pasowym walu korbowego oznacza jednoznacznie GMP co utwierdzilo mnie w tym co juz od dawna wiedzialem a czego nauczylem sie w technikum saochodowym i w wieloletniej praktyce.
Wiec kolego Tom1245 nie zasmiecaj mi tematu prosze. Dziekuje. |
to idź zapytaj swoich znachorów czemu bezyniaki na kole maja znaki OT (chwile przed GMP) i O(jako GMP) i ile stopni trwa GMP
[ Dodano: 13 Marzec 2014, 00:42 ]
p.s w starym bezyniaku krecisz aparatem czy wałem korbowym |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
adi469
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Marzec 2014, 02:02
|
|
|
Najpierw piszesz:
tom1245 napisał/a: | bo ja już ci napisałem jak to zrobić |
Tzn krecic pompa a nie silnikiem? Wybacz ale nadal nie potrafie sobie tego wyobrazic zgrywajac pompe z silnikiem...
Czy to:
tom1245 napisał/a: | silnik ustawiasz na znaki wal korbowy i wałki rozrzadu |
Po pierwsze nie sprecyzowales na jakie znaki i w jakim polozeniu ma byc wal korbowy a w jakim walki rozrzadu wiec jak mam to rozumiec? Ps.Rzeczywiscie Ameryke odkryles. Ta informacja jest w niczym nieprzydatna, poniewaz strone wczesniej napisalem:
adi469 napisał/a: | ustawilem walki na swoich punktach i sprawdzilem kolo pasowe walu korbowego i "zaznaczylem" punkt OT(zdaje sie, ze okrag z stopniami musial sie kiedys nieco przesunac wzgledem kola pasowego, tak to wyglada a jest sprasowany na gumie z kolem pasowym walu korbowego). Ustawilem ok.14 st po zaznaczonym przeze mnie punkcie OT, wyjalem pompe, ustawilem w polozeniu ustalonym i wsadzilem. |
A nawet na tej stronie:
adi469 napisał/a: | Czyli poskladales tak jak ja? Tzn walki rozrzadu na punkty, zrobiles znaczek na kole pasowym, przekreciles 14st po znaczku i pompa na punkcie |
I jeszcze to:
tom1245 napisał/a: | wiem jak to ustawić mi nikt nie ułatwia życia |
To wiesz i nie powiesz/nie ulatwisz ludzia zycia, bo Tobie nikt nie ulatwia czy napisales juz jak to zrobic ale w sumie i tak nic z tego nie wyniklo?
Poza tym:
tom1245 napisał/a: | GMP oznacza górny martwy punkt a OT całkiem co innego w tym archaicznym dieslu |
A pozniej:
tom1245 napisał/a: | to idź zapytaj swoich znachorów czemu bezyniaki na kole maja znaki OT (chwile przed GMP) i O(jako GMP) |
To o jakim silniku jest ten temat? Wiesz-nie wiesz?
Ponad to;
tom1245 napisał/a: | i ile stopni trwa GMP |
GMP nie "trwa stopni". GMP poprostu jest lub go nie ma. Zeby nie byc goloslownym... GMP, to skrajne gorne polozenie tloka w cylindrze odpowiadajace najmniejszej objetosci przestrzeni roboczej. Kazde inne polozenie tloka a zatem i walu nie bedzie juz GMP. Jeszcze raz prosze nie zasmiecaj mi tematu, bo nic nie wnosisz do niego. |
_________________ W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Marzec 2014, 20:07
|
|
|
adi469, i jak tam ustawianie? Co do kręcenia wałem to krecimy wałem, ale tylko w prawo, żeby łańcuch nie przeskoczył
[ Dodano: 13 Marzec 2014, 19:10 ]
Ale wracając do początku, to pisałeś, że pompa paliwa nie zasysała, czyli może problem nie tkwi w ustawieniu pompy względem wału i wałków? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|