Przeskakiwanie opon podczas skretu |
Autor |
Wiadomość |
Artur95MB
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 30 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:01 Przeskakiwanie opon podczas skretu
|
|
|
Witam serdecznie, mam problem z przeskakującymi oponami ( właściwie to sam nie wiem jak to nazwac) cały problem pojawia sie kiedy zawracam lub wykrecam przy maksymalnym prawie że skrecie wtedy koła nie toczą sie w sposób normalny tylko zaczynają zwyczajnie przeskakiwac bynajmniej takie jest odczucie, tak jak by opona chciała zeskoczyc z felgi. Po ustawieniu zbiezności jest to samo. Pokazywałem ten przypadek kilku osobą i byli w lekkim szoku wzruszając tylko ramionami. Bardzo prosze o pomoc i rady co może byc powodem tej usterki.
Pozdrawiam |
_________________ Szanuje, nie katuje.
C180 Elegance '95
Łada 2106 '89 |
|
|
|
|
Rusty_Cherry
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2015 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:07
|
|
|
Robiłeś całą geometrię czy tylko samą zbieżność? |
_________________ W210 E300D 1995 r.
WDB2100201A017589 |
|
|
|
|
reptaill
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:11
|
|
|
Artur95MB, też odczuwam coś takiego podczas mocnego skrętu. Kiedyś myślałem że to na sworzniach przeskakuje ale to raczej nie możliwe bo już by dawno sworzeń puścił a koło wpadło w nadkole robiąc spustoszenie.
Ja obstawiam końcówki drążków ale sprawdzałem u siebie brechą i wydają się być ok, bez luzów a nie chce ładować kasy w kolejne wymienianie sprawnych części. Luzów z przodu na wahaczach też nie mam bo ostatnio wszystko sprawdzałem i nawet wymieniałem górne z lewej i prawej strony bo z lewej miał delikatny luz na sworzniu a wymieniam zawsze parami. |
_________________ W202 c180 M111.920
WDB2020181a370223 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
|
Artur95MB
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 30 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:20
|
|
|
Tzn tak, ustawił zbieżnośc i kierownice aby była prosto z tego co pamietam, ale czy coś jeszcze... Nie wiem. Z tego co ja zauważyłem, kiedy kołą są skrecone na maxa w lewo (siedząc za kierownicą) , odnosze wrażenie że to lewe koło ma wiekszy kąt pochylenia niż to prawe. Co ciekawsze wczoraj zauważyłem też, że to lewe koło jest bardziej nachylone do środka wzgledem pionowej koła jakieś 1,5 cm. |
_________________ Szanuje, nie katuje.
C180 Elegance '95
Łada 2106 '89 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:24
|
|
|
Artur95MB napisał/a: | dnosze wrażenie że to lewe koło ma wiekszy kąt pochylenia niż to prawe. |
To akurat normalne, poniewaz lewe koło pokonuje mniejszy promień skrętu Próbowałes jechac cały czas na skręconych kołach na jakims dużym placu i żeby obok szedł ktoś i obserwował co sie dzieje? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Artur95MB
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 30 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:24
|
|
|
asasyn18 napisał/a: | Artur95MB, a dałbyś rade to nagrać |
Myśle, że udało by sie to zrobic lecz na prostej powierzchni wyraźniej sie to odczuwa niż widzi, najlepiej widac to na śniegu lub jak jest troche piachu. Ale postaram sie to w jakiś sposób wam pokazac
[ Dodano: 13 Styczeń 2015, 22:31 ]
perzu126 napisał/a: |
To akurat normalne, poniewaz lewe koło pokonuje mniejszy promień skrętu Próbowałes jechac cały czas na skręconych kołach na jakims dużym placu i żeby obok szedł ktoś i obserwował co sie dzieje? |
Tak była robiona i taka próba i tak jak pisałem, wtedy przy skrecie w lewo to prawe koło kręciło sie ale i też co jakąś chwile przeskakiwało.
To wszystko wygląda tak jak by jedno koło miało za mocny skret wzgledem drugiego koła i w zalezności w która strone skrecam to te koła muszą sie (brzydko mówiąc) na zmiane ciągnąc. |
_________________ Szanuje, nie katuje.
C180 Elegance '95
Łada 2106 '89 |
Ostatnio zmieniony przez Artur95MB 14 Styczeń 2015, 13:03, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Karol82
Pomógł: 38 razy Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 1450 Skąd: Żnin/Włocławek
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:33
|
|
|
Artur95MB
Chodzi Ci o to że przy skręcie występuje tzw. skrobanie opon. Opona nie toczy się normalnie tylko jest pchana. U mnie dzieje się tak gdy założyłem sprężyny od sporta a mam elegance i nie mam idealnie ustawionej zbieżności. Teraz mam opony zimowe 195/55/15 (letnie 205/55/16) i te skrobanie jest prawie nie wyczuwalne. |
_________________ C200 KOMPRESSOR 98r. WDB2020251A582643
Zobacz moją Celinę
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=22295
|
|
|
|
|
Artur95MB
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 30 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:34
|
|
|
Cytat: | Co ciekawsze wczoraj zauważyłem też, że to lewe koło jest bardziej nachylone do środka wzgledem pionowej koła jakieś 1,5 cm. |
Mówie kiedy kołą są ustawione prosto |
_________________ Szanuje, nie katuje.
C180 Elegance '95
Łada 2106 '89 |
|
|
|
|
Rusty_Cherry
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2015 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Styczeń 2015, 22:55
|
|
|
No to do sprawdzenia kąt pochylenia koła, diagnosta nie sprawdzał? Jaki to był sprzęt do geometrii? |
_________________ W210 E300D 1995 r.
WDB2100201A017589 |
|
|
|
|
Artur95MB
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 30 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 14 Styczeń 2015, 11:00
|
|
|
Karol82 napisał/a: |
Chodzi Ci o to że przy skręcie występuje tzw. skrobanie opon. Opona nie toczy się normalnie tylko jest pchana. U mnie dzieje się tak gdy założyłem sprężyny od sporta a mam elegance i nie mam idealnie ustawionej zbieżności. Teraz mam opony zimowe 195/55/15 (letnie 205/55/16) i te skrobanie jest prawie nie wyczuwalne. |
Dokładnie, wygląda to tak jak by opona była pchana. Ja żadnych sprężyn nie wymieniałem. Z tego co się dowiedziałem najlepsze opony to 205/55/15. Wiec co moze być u mnie przyczyna skoro sprężyn nie wyieniałem? |
_________________ Szanuje, nie katuje.
C180 Elegance '95
Łada 2106 '89 |
|
|
|
|
Rusty_Cherry
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2015 Posty: 53 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Styczeń 2015, 11:52
|
|
|
Jedź na porządną geometrię i niech Ci sprawdzą kąt pochylenia koła. Zobaczysz co wyjdzie. |
_________________ W210 E300D 1995 r.
WDB2100201A017589 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 14 Styczeń 2015, 13:05
|
|
|
Coś musi byc nie tak z geometria z przodu. Moźe wręcz zwrotnica krzywa? Na pewno dobry warsztat musisz odwiedzić i niech sprawdzą: kąty pochylenia kół, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, zbiezność. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Artur95MB
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 30 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 14 Styczeń 2015, 13:07
|
|
|
perzu126, A co Ty proponujesz? Pytam, ponieważ ostatnim razem jak wymieniałem uszczelke pod głowicą i źle złożyłem napinacz to od razu zdiagnozowałeś problem i wiedziałes co jest nie tak, dlatego tez czekam teraz na Twoja opinie
[ Dodano: 14 Styczeń 2015, 13:13 ]
Rozumiem, a jeszcze spytam czy np zużyte amortyzatory moga być tego przyczyna? Aaa co ciekawsze teraz tak kojarzę, że jakies czas temu ułamał mi sie kawałek sprężyny jakies 3-4 cm i jej nie wymieniłem bo nie miałem czasu. Moze i to jest też tego wszystkiego przyczyna? |
_________________ Szanuje, nie katuje.
C180 Elegance '95
Łada 2106 '89 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 14 Styczeń 2015, 14:29
|
|
|
W McPhersonie połamana spręzyna może wywoływać hałasy przy skręcie. W W202 jest inny typ zawieszenia z przodu i ułamany zwój zasadniczo nie wpływa prowadzenie itp. Zacznij od sprawdzenia punktów które Ci opisałem wyżej. Zbieznośc to nie wszystko. Może z oponami cos nie tak- ale to raczej zostawiam na koniec |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|