Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przedni dolny wahacz przegnił - przestroga
Autor Wiadomość
KubaV 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 311
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 4 Wrzesień 2015, 23:05   

generalnie lepszy będzie nawet tańszy zamiennik ale nowy niż rupieć z wymienianymi tulejkami po 100 razy. No chyba że ktoś ma już mega rzeźnie to mu wyjdzie przy wybijaniu sworznia :mrgreen: korozja atakuje najmocniej kiedy auto robi mało kilometrów albo głównie po mieście. Moje miasta prawie nie widzi i się trzyma ale widziałem w 99rok na oryginałach i wygnite jak z dna oceanu
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit 1997r.
VIN: WDB2020181A479527
kolor: Aquamarinblau
 
 
dybek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 12 Wrzesień 2015, 19:44   

właśnie też mnie to spotkało, z tym że na progu zwalniającym, bardzo wysokim. Jak zjeżdżałem to wygięło wahacz a przy okazji wydarło obydwa kielichy sprężyn i tak citroenem dojechałem pod dom, a na drugi dzień na lawetę - fart, sprężyny wsparły się na amorach i nie siadł całkiem i kielichy wyrwało tak że trzymały się na 1,5 cm pasku górnej blachy. Dobrze że wahacz na szrocie kosztuje 50 zeta i kielichy są po 60. Spawanie i montaże kosztowały mnie 200. ale zielony złomek dalej jeździ.
_________________
TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!

C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594
 
 
LewyPas 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 324
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Styczeń 2016, 23:20   

Haha i mnie to dopadło... wahacze ładne z wierzchu. Popukałem młotkiem i oba są przegnite i pęknięte przy sworzniu.
Niedługo wymiana.
_________________
Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r -
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 4 Styczeń 2016, 00:03   

LewyPas napisał/a:
Niedługo wymiana.
Jeśli widoczne są już dziury przy sworzniach, to radzę do wymiany nie jeździć wcale, bądź wymienić już. Sam wiesz, co może się stać przy wjechaniu w dziurę.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
LewyPas 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 324
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Styczeń 2016, 00:51   

Wiem... w tym tygodniu zamówię. W dodatku zaczęło ściągać go w lewo...
Dobry kolega miał w W210 to samo, jechał sobie 60 km/h i nagle jeb, wahacz złamany. Dobrze, że nie jechało nic z przeciwka, bo go zarzuciło...
_________________
Mercedes W202 2.2CDI 125 KM 1999r - 01.02.2015 - 18.09.2016.
Peugeot 406 1.8 116 KM 2004r. - 09.09.2016 - 04.03.2018r.
BMW E46 1.9 M43 1998r. - 25.03.2018r -
 
 
OzioramWAS 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 224
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 10:59   stukanie w zawieszeniu. diagnoza.

witam.
jak zauwazyliscie od paru miesiecy narzekalem na pukajace zawieszenie.
przedwczoraj przy predkosci 5km/h uderzylem w kraweznik. i cofnelo sie kolo o jakies 2cm.
....
pojechalem do warsztatu. okazalo sie ze przez pare miesiecy jezdzilem na peknietym wachaczu, pukniecie w kraweznik rozwarstwilo miejsce w ktorym byl pekniety. ja obstawialem na dolne sworznie nawet je kupilem ale nie zdazylem zamontowac.
takze wymieniony prawy wachacz gora prawy wachacz dol koncowka drazka kier prawa i dwie poduszki stabilizatora. 880zl w tym 10% znizki.
bylem zbyt leniwy zeby polozyc sie pod samochod a kanalu nie mialem. takze panowie jak wam cos puka to lepiej polozcie sie i sprawdzcie co jest pięć. :D

przy okazji pukniecia okazalo sie ze nie mam juz okladzin na klockach przod (2 dni wczesniej lekko mrugala mi kontrolka klockow)
mialem p***** czujniki. wymienilem na takie z W210 po 15zl za sztuke (jakies 2cm dluzszy kabelek ale wszystko ladnie wchodzi.
klocki to jakis beznadziejny textar. w epc pan mi powiedzial ze montuja to na pierwszy montaz. kosztowaly 200, na magazynie byly jeszcze jakies ATE ale widzialem ze niektorzy z was narzekaja na piszczenie. aby do wiosny pojezdzily wtedy wymienie tarcze i klocki. moze jakis koplecik z wiekszym zaciskiem poleci:D poszla przerzutka na 16" to troche miejsca jest. zdaje sie ze przy 15" na ktorych wczesniej jezdzilem nie da sie zalozyc wiekszych hamulcow:D
wiem wiem ze demona predkosci nie mam. ale dla mnie liczy sie wynik od 100km/h do zera. nie odwrotnie ;)
pozdrawiam
_________________
S202 C220 D "ELEGANS :D " \'97 FL WDB2021821F637594
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 11:43   

OzioramWAS, Textar i Ate to jedne z lepszych kompletów jeżeli chodzi o hamulce...
W tym momencie Textar różni się od Ate tym, że Ate (podobno) zaczyna już pakować rzeczy... Textar natomiast robi tylko hamulce.

Ate mam któryś rok i nigdy nic nie piszczało...
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
OzioramWAS 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 224
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 12:37   

tak? w takim razie na tyl tez wloze textara:D ciekawe czy jest jakis sposob zeby na tyl dolozyc czujniki klockow. to kwestia podciagniecia instalacji do kola i kupna klocka z miejscem na czujnik? w ogole jak dziala ten czujnik? on zamyka czy otwiera obwod? na logike zamyka obwod zaroweczki i wtedy swieci? wazna jest oporowosc? wystarczy tylko zmostkowac kabel zeby wywalilo kontrolke od okladzin?
_________________
S202 C220 D "ELEGANS :D " \'97 FL WDB2021821F637594
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 12:41   

OzioramWAS, z tego co mi się wydaje to czujnik działa na takiej zasadzie, że jak skończy się klocek i zetrze się ten czujnik to zwiera się obwód i zaczyna świecić kontrolka. Najlepiej jednak niech ktoś to jeszcze potwierdzi, bo nie chciałbym wprowadzać w błąd. Co do hamulców ATE, u siebie od początku mam tarcze i klocki ATE i nigdy nie narzekał ani na piszczenie ani na jakość hamowania.
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
OzioramWAS 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2016
Posty: 224
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Grudzień 2016, 08:48   

Tez mi sie tak wydaje. ze czujnik zamyka obwod (tarcza robi za mostek)
fajnie gdyby ktos to potwierdzil.
na ipartsie sa klocki na tyl z miejscem na czujnik.
_________________
S202 C220 D "ELEGANS :D " \'97 FL WDB2021821F637594
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 4 Grudzień 2016, 10:16   

Panowie to nie temat o klockach, tylko o zgnitym wahaczu i zaraz powywalam posty nie na temat jak nie skończycie oftopa.
A żeby nie było miliona odpowiedzi zaraz to zakończmy: W naszych W202 tak, czujnik zamyka obwód i kontrolka świeci - do czujnika dochodzi jeden przewód więc nie ma innej opcji.
W nowszych autach do czujnika dochodzą dwa przewody i wtedy kabelek się przeciera i otwiera obwód - wtedy kontrolka świeci.
Koniec OFTOPA :idea:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Al Capone 

Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 66
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Grudzień 2016, 20:31   

Dziś zdiagnozowałem ,że wahacz z lewej strony zaczyna gnić i pojawiają się dziury w okolicy sworznia. Co ciekawe wahacz z tej strony był już wymieniany jakieś 3 lata temu po tym jak całkiem się urwał. Wtedy kupiłem używkę i zastanawiam sie co zrobić teraz.
Nowy wahacz lepszej firmy to koszt ponad 500zł, coś gorszego można dostać za około 240 a z kolei używkę za około 120 zł i można by ją zabezpieczyć antykorozyjnie. Co polecacie w takiej sytuacji?
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 6 Grudzień 2016, 22:14   

Al Capone, kupując używkę bez organoleptycznego sprawdzenia nie wiesz, czy jeszcze do czegokolwiek się nada. A wątpię, żeby sprzedawca pozwolił walić młotkiem i dłutem po swoim towarze :P
Trudno tutaj cokolwiek mądrego doradzić z tego względu, że nowy porządny pewnie przeżyje auto, o ile nie robisz go na klasyka, a nowy chińczyk pojeździ jakiś czas, jednak nie wiadomo, jak długo i znając życie trzeba będzie kupować zaraz nowe tuleje.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Grudzień 2016, 22:20   

kamil_0793, a JA w swoim pozwole walic Młotkiem sam w niego waliłem przed pomalowaniem mam na zbyciu lewy :D

Al Capone, trafiłes akurat na badziewie
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 7 Grudzień 2016, 19:12   

wiskontii, no to jeden będzie :mrgreen:
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,168 sekundy. Zapytań do SQL: 9