Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
W202 Kompressor Bicie kierownicy
Autor Wiadomość
matioldi

Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22 Luty 2015, 21:19   W202 Kompressor Bicie kierownicy

Witam, mam problem ze swoją gwiazdą. Od 100 km/h do 150km/h bija koła. Powyżej 150km/h zmniejsza się bicie. Jak jadę w zakręcie to też bije. Bicie zwiększa się przy hamowaniu. Koła wyważone, zawieszenie porobione. Podobno tarcze tylne będą do wymiany niedługo i teraz pytanie, czy jest możliwe, żeby tarcze tylne biły na tyle mocno, że ja myślę, że to koła przednie biją? Panowie pomóżcie co mogę sprawdzić jeszcze, bo normalnie jeździć się nie da.. Ręce opadają a nie chce robić czegoś niepotrzebnie skoro jest dobre. Zauważyłem, że jak trochę pojeżdżę to bicie jest bardziej odczuwalne tak jakby nagrzanie hamulcy zmieniało postać rzeczy i wtedy bije już przy mniejszych prędkościach a powyżej 100km/h jest to naprawdę odczuwalne.. Pomożcie. Pozdrawiam
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Luty 2015, 21:24   

Jeśli są tarcze krzywe to będzie biło tylko podczas hamowania. Sprawdziłbym amortyzator skrętu, drgań bo to jest często powodem bicia przy wyższych prędkościach, a tarcze to swoją drogą.
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 22 Luty 2015, 21:26   

biją, a jakbyś to konkretnie napisał, jakieś stukanie, obcieranie słychać, czy ściąga na którąś strone?
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
matioldi

Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22 Luty 2015, 21:40   

Opisalbym to waleniem jakby nie wyważone koła ale to nie możliwe bo już 3 razy jeździłem żeby sprawdzić. Chyba założę letnie 17 na parę dni bo teraz cieplej żeby sprawdzić czy to napewno nie koła.. Myślicie że to dobry pomysł? Ten amorek miałem robiony miesiąc temu. Wszystko wymieniam na czas a Ci mechanicy nie mogą dojść czemu To bije...

[ Dodano: 22 Luty 2015, 21:41 ]
Muciek, na 100 procent tylko podczas hamowania? Bo u mnie jak się nagrzeja to mocniej bije..
_________________
W202 2.0 kompressor 1996r
 
 
wojtekjasiek 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 573
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 22 Luty 2015, 21:42   

warunki dobre więc wymiana kół jak najbardziej i przynajmniej szansa na niekosztowne wyeliminowanie problemu, jeśli nie toto będziesz kombinował dalej
_________________
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
 
 
matioldi

Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24 Luty 2015, 18:10   

Wczoraj zmieniłem koła, samochód zaczeło lekko ściągać na lewą stronę. Wydaje mi się, że to zbieżność albo opony bo te co są, są już słabe, ale za tydzień dwa będą nówki. Dziś byłem na szarpakach panowie bo chciałem sprawdzić laserowo geometrie, sprawdzili mi zawieszenie i okazało się, że samochód po prawej stronie chodzi na wahaczu górnym. Jak jadę samochodem to słyszę też taki stukanie, czy to może być od tego wahacza. Próbowałem dojść co to tak stuka przez x czasu i każdy mówił, że wszystko dobrze.. Myślicie, że kierownica też może przez to bić podczas hamowania? I podczas jazdy powyżej 100 km/h?
Jest to na pewno jakiś trop.. Jakby to było to, byłoby świetnie, bo samemu to wymienię raz, dwa i po kłopocie.
Dodam, że koła mniej biją przy wyższych prędkościach ale może przez to, że taka super przyczepność na 225 :D przy hamowaniu wali dalej.
Druga sprawa to są dwa rodzaje tych wahaczy, mam obniżone zawieszenie ale nie wiem czy fabrycznie, z VIN wychodzi mi kod :
653 - sportowa karoseria z alufelgami 8-ramiennymi cokolwiek to znaczy :D

Który brać ten wahacz? Lemforder chyba najlepszy? Pozdro!
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 24 Luty 2015, 18:56   

matioldi, kolego po pierwsze to podaj numer nadwozia, bo nie wiadomo o co chodzi. Tarcze nie muszą bić tylko przy hamowaniu, ale im mocniej hamujesz tym bardziej będzie biło. Jak Ci tłoczek nie odbija do końca, to będzie delikatnie biło nawet przy normalnej jeździe.
Opony też mogą walić, jak będą miały uszkodzone zbrojenie. Miałem coś takiego i najbardziej biło przy 80 km/h, a powyej 120 już nic nie było słychać.
Wahacz może hałasować, ale wątpię, żeby powodował bicie na kierownicy.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Karol82 

Pomógł: 38 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 1450
Skąd: Żnin/Włocławek
Wysłany: 24 Luty 2015, 19:12   

Z tego co się dowiedziałem odnośnie wahaczy przednich górnych to są takie same. Wersja sport ma tylko trochę twardszą gumę.
_________________
C200 KOMPRESSOR 98r. WDB2020251A582643
Zobacz moją Celinę :-)
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=22295
 
 
matioldi

Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24 Luty 2015, 19:46   

WDB2020251F445939

[ Dodano: 25 Luty 2015, 07:59 ]
Pomoże ktoś z tym wahaczem? :) jak sprawdzić samemu ten wahacz? Jaki kupić sportowy czy nie? Jest możliwe bicie przez ten wahacz? Jak skręcam przy wolnej jeździe w prawo słychać takie przeskakiwanie jakby. Do tego w czasie jazdy słychać walenie lekkie z prawej strony z przodu. To wszystko przez ten wahacz? Pomóżcie.
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Luty 2015, 09:30   

matioldi, wymonotwać, ewentualnie na podnośnik i dobra brecha. Mnie diagności go sprawdzali, na stacji płaciłem chyba 10 zł za sprawdzenie przodu...
Tutaj na forum masz dużo o wymianie, można zrobić to samemu:
http://www.w202.pl/viewto...ghlight=#213765
http://www.w202.pl/viewto...der=asc&start=0
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Karol82 

Pomógł: 38 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 1450
Skąd: Żnin/Włocławek
Wysłany: 25 Luty 2015, 17:41   

matioldi z tym przeskakiwaniem opon na zakręcie mam to samo. Problem prawie ustaje gdy jeżdżę na zimówkach 195/60/15. Podobno przyczyną może być zerwana tulejka dolnego wahacza chyba tylna.
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=22078
_________________
C200 KOMPRESSOR 98r. WDB2020251A582643
Zobacz moją Celinę :-)
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=22295
 
 
matioldi

Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25 Luty 2015, 22:17   

Tuleje juz miałem wymieniane, panowie dziś pojechałem wymienić ten wahacz do mechanika, stwierdził że nie ma luzu na nim i ze na stacji diagnostycznej mi głupoty powiedzieli. Koło prawe stoi tak \ lewe prosto. Do tego moim zdaniem lekko kolo prawe jest skierowane w lewo, że trochę skręca ale może mi się wydawać. Do tego samochód ściąga w lewo. Panowie tracę pomysły mówią ze nie mam luzów to czemu kolo stoi \ tak? Co może być nie tak. Do tego słychać takie przeskakiwanie kół przy skrecie na placu przy wolnej jeździe. Jakie są wasze doświadczenia? Pojadę na zbieżność laserowa ale najpierw wolałbym zrobić to pochylenie koła. Jak to sprawdzić? Z prawej strony na pewno jest coś nie tak, bo jak jadę po nierówności ach to tak popiskuje, czasem walnie. Może sprężyna i przez to siedzi i tak jest? Ręce opadają jakich mamy mechaników w tym kraju.. Człowiek chce zapłacić, zrobić żeby mieć spokój a tu dupa.. Nic nie mogą wykryć a ja na chybił trafił nie będę pol samochodu wymieniał szczególnie ze juz pół mam nowe zawieszenia.
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 25 Luty 2015, 23:30   

A jakaś przeszłość wypadkowa jest?
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
matioldi

Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 37
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26 Luty 2015, 09:54   

Raczej brak, przód prosty.. Panowie cóż to może być z tym kołem ze tak stuka i koło stoi \?
_________________
W202 2.0 kompressor 1996r
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Luty 2015, 10:15   

matioldi, bez sciągniecia koła i sprawdzenia jak sprężyna siedzi ciężko coś powiedzieć...
Sprawdź czy jest dobrze osadzona w gnieździe, sprawdź kielichy i poszukaj dobrych diagnostów w okolicy.

Z ciekawości, jak mechanik sprawdził ten wahacz? Demontował?
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,124 sekundy. Zapytań do SQL: 9