Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie przy puszczeniu gazu.
Autor Wiadomość
szymek_001 
W202 1.8 122KM

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 22:05   

Witam,

miałem od dawna podobne objawy w moim aucie, tzn szarpania przy zmianie biegów, gdy było ono zimne.

Problem rozwiązał się trochę przypadkowo. Po ostrym przegonieniu mietka po ekspresówce zaczeły się problemy z odpalaniem. Rzadko - ale jednak były.

Szukałem "dziury w całym" i dobrałem się do przepustnicy. Okazała się strasznie zabrudzona.
Wyczyściłem ją i wszystko wróciło do normy. Przy okazji znikneły problemy z szarpaniem.

Wytłumaczeniem tego może być to, że te wszystkie zabrudzenia gdy silnik jest zimny utrudniają pracę przepustnicy - nie pracuje ona płynnie. Zaś gdy się rozgrzeje, to wszystko zaczyna w miarę normalnie pracować.

PS. Przed czyszczeniem przepustnicy odłączcie akumulator jeśli nie chcecie mieć problemów z obrotami !

edit: dotyczy to silnika 1.8 122km
 
 
Dandiee 
Gwiazda


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1157
Skąd: Głogów
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 22:33   

Teoria z odłączaniem akumulatora przy czyszczeniu przepustnicy jest błędna - Nie trzeba wcale odłączać akumulatora .. Wiele razy czyściłem przepustnicę .. i to nie w w202 i nigdy nie odpinałem klem - Jeżeli Szymek chciał uniknąć "rozporogramowaniu" przepustnicy to niestety to nie działa .. Więc na jedno to wychodzi ..

Najprościej w świecie odłączacie przepustnicę , czyścice - podłączacie .. i tyle :> Jeżeli są problemy z obrotami wystarczy się przejechać w dwie strony , raz spokojnie - drugi przydusić i powinno być lepiej .. Przepustnica sama się ustawi i zaprogramuje - Dziękuję dobranoc :>
_________________
Moja Celina CDI

Jakieś pytania? - pisz na PW

WDB2021331A737483
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 3 Kwiecień 2015, 22:37   

Greg_G napisał/a:
Pioterek, Mój mistrzu, co radzisz ?

Może taki słynny swego czasu na forum i dobry na wszystko ceramizator pomoże? :mrgreen:
A na serio to teorie mogą być różne, ale na odległość to jest zgadywanie. Sugerując się Twoim pierwszym opisem o rozłączaniu napędu stawiałem na jakieś problemy z wysprzęglaniem, potem jednak piszesz, że to szarpanie przy ruszaniu, więc może to być jeszcze coś z wałem, łącznikami, podporą, poduszkami. Jednak po trasie tego nie ma, czyli ja to widzę tak: jak się auto rozgrzeje tematu nie ma, jak jest zimne coś dzieje. Więc może jeszcze zimny silnik ma jakieś fanaberie. I co tu radzić jak w aucie nie siedzisz? Konkluzja wychodzi taka: zmień olej na ceramizator ... :mrgreen:

A z regulacją biegów to najpierw zacznij od wymiany tulejek, które niedawno chyba kolega asasyn18 wymieniał u siebie, a potem dopiero reguluj.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 09:28   

Tulejki przy skrzyni? Nie słyszałem, zorientuje się.
Myślę, że szarpanie podczas ruszania to osobny problem, coś więcej powiesz o tym wysprzęglaniu ?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
szymek_001 
W202 1.8 122KM

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 17:05   

Mietkowy napisał/a:
Teoria z odłączaniem akumulatora przy czyszczeniu przepustnicy jest błędna - Nie trzeba wcale odłączać akumulatora .. Wiele razy czyściłem przepustnicę .. i to nie w w202 i nigdy nie odpinałem klem - Jeżeli Szymek chciał uniknąć "rozporogramowaniu" przepustnicy to niestety to nie działa .. Więc na jedno to wychodzi ..

Najprościej w świecie odłączacie przepustnicę , czyścice - podłączacie .. i tyle :> Jeżeli są problemy z obrotami wystarczy się przejechać w dwie strony , raz spokojnie - drugi przydusić i powinno być lepiej .. Przepustnica sama się ustawi i zaprogramuje - Dziękuję dobranoc :>


Taa...
Też tak myślałem, że sama się ustawi.

I co?
Po czyszczeniu obroty wariowały. Próbowałem porad które Ty podajesz i niestety nie pomogło.

Po co się męczyć i kombinować po zabiegu aby obroty wróciły do normy, jak dużo szybciej odłączyć na chwilę aku i mieć spokój.
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 18:14   

Greg_G napisał/a:
Tulejki przy skrzyni? Nie słyszałem, zorientuje się.

Pioterekowi chodziło o tulejki gumowe które znajdują się na cięgnach "od biegów". Nie musisz ich od razu wymieniać, tylko sprawdź czy nie na tych tulejkach zbytniego luzu.
Wspominałeś wcześniej, że masz problemy z wbijaniem I, i może te tulejki są winne temu. Dla tego Pioterek, podsunął ten pomysł na problem z wrzucaniem biegów.

Tu masz zdjęcie tych tulejek / gumek
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 4 Kwiecień 2015, 23:55   

Greg_G, no to tulejki już widzisz, a co do wysprzeglania to kiedy płyn zmieniałes w układzie? Być może się trochę wysprzęglik przycina. Taka teoria.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Kwiecień 2015, 12:17   

Płyn zmieniałem rok temu. Tylko, że mój mechanik, przy wypuszczaniu płynu z układu sprzęgła nie naciskał pedału sprzęgła by ten płyn wypompować, mimo, że się o to dopominałem. W efekcie mogło nie wylecieć tyle ile powinno. :roll: Jednak szarpanie i te objawy rozłączania miałem już wcześniej, po wymianie płynu nic się nie zmieniło.
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 5 Kwiecień 2015, 14:03   

Greg_G, to jak pedalem nie naciskał, to jak by go nie wymiemiał :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Kwiecień 2015, 17:11   

Eh, no tak myślałem, że to niewiele mogło dać, i weź tu jedź do fachowca, i jeszcze mu coś powiedź :twisted:
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 5 Kwiecień 2015, 18:26   

No ale może użył przyrządu i wyciągnął podcisnieniowo? Bo jak odkręcił odpowietrznik i czekał aż samo zleci to lipa.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 8 Kwiecień 2015, 08:25   

Czekał aż samo zleci.

To 'zerwanie napędu' przy wciśnięciu sprzęgła zdarza się na najczęściej gdy samochód ma pod górkę i muszę się zatrzymać, jadę na 1, wciskam sprzęgło i jest taki dziwny odgłos- coś jakby stuknęcię / uderzenie...
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
Alpen 

Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: WWE
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 20:43   

No niestety, szarpanie nie ustało. Myślicie, że winna może być skrzynia? Jest w niej coś takiego co by mogło to powodować? Bo chyba przymierzam się do wymiany.
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1636
Skąd: lubelskie
Wysłany: 24 Maj 2015, 11:40   

Wracam do tematu.

Byłem na wymianie płynu hamulcowego w znanym lubelskim warsztacie od mb :D
Wymiana wyglądała w sposób taki, że na dole korek został odkręcony, a z góry zostało dmuchnięte kompressorem :mrgreen: . Podobno sposób który nigdy nie zapowietrzy.
Pozakręcane, poskładane, wsiadam do auta, wciskam sprzęgło- i nie odbija, brak, biegi nie wchodzą.
Damn it. Trochę go ręcznie pod pompowaliśmy i zaczęło działać. Co ciekawe, pedał wciąż był bardzo luźny, miękki, a samo sprzęgło brało od samej podłogi, ale samochód ruszał bardzo silnie. Tak nie było wcześniej. Gdyby nie to, że bierze od samej podłogi i luźny pedał to bym już był zadowolony. Powtórzyliśmy operację i pedał nabrał większej sztywności, ale start auta i moment wysprzęglania pozostał.
Na drugi dzień jazda spoko, żadnych drgań, ładnie rusza itd. Następny dzień, sprzęgło wróciło do starej formy ruszania, czyli już nie bierze od podłogi i szarpie znowu. Gdy już przestanie szarpać, to nie rusza z taką siła jak od razu po wymianie płynu. Wiecie może z czego mogą wynikać takie anomalia? Co jeszcze mógłbym zrobić (czy wymiana wysprzęglika mogłaby pomóc, czy ten element nie ma na to wpływu ) ?
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package
 
 
atQ 
Otek

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 231
Skąd: Krk
Wysłany: 24 Maj 2015, 18:32   

Jeśli wcześniej było wszystko ok to wysprzęglik jest ok. Ja bym spróbował odpowietrzyć pompkę sprzęgła przy pedale bo wygląda na zapowietrzoną.
_________________
MB W202 2.2 benzyna 93r. Elegance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 9