Szarpanie przy puszczeniu gazu. |
Autor |
Wiadomość |
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 24 Maj 2015, 18:55
|
|
|
Dlaczego wygląda na zapowietrzoną? Jest jak było. Nie rozumiem. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Krzychs2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 1554 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 24 Maj 2015, 20:04
|
|
|
Koledzy, temat szarpania czy drgania przy ruszaniu i zmianie biegów może mieć wiele przyczyn. To co piszecie sprowadza się generalnie do sztyności i braku luzów na całym układzie przeniesienia napędu - wszystko sie zgadza.
Ja osobiście obstawiałbym na problem lub kończące się sprzęgło. Na moim przykładzie drgania podczas ruszania ustały po delikatnym przypaleniu sprzęgła. Jestem pewnien, że jego koniec jest juz bliski. |
_________________ W202 C180 '99 Esprit +LPG
WDB2020181A746664
Ford Mondeo '97 2.0B +LPG
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 24 Maj 2015, 22:21
|
|
|
Tzn jak? Gostki z warsztatu by mnie wypuścili z zapowietrzonym układem ? Dookoła w211 i 221 - aj dont fink soł, ale cóż. Napisz mi coś więcej.
Elementy napędu są OK. Poduchy też. Szarpanie ustaje po paru km jak się autko nagrzeje, ale jak zwróciłem uwagę- nie ma takiej siły przy ruszaniu- rusza bez szarpania, ale i bez kopa. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
atQ
Otek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 231 Skąd: Krk
|
Wysłany: 24 Maj 2015, 22:23
|
|
|
Ale te szarpania masz tylko przy używaniu sprzęgła czy przy operowaniu gazem ?? |
_________________ MB W202 2.2 benzyna 93r. Elegance |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 24 Maj 2015, 23:06
|
|
|
Greg_G, nie irytuj się. Potrzebne są dwie osoby. Jedna w kanale druga w aucie. No wiec naciska hamulec i trzyma. Osoba w kanale odkreca odpowietrznik. Osoba w aucie trzyma hamulec tak dlugo, dopóki ta w kanale nie zakreci odpowietrznika. I tak kilka razy. Robilem tak siebie i jest ok. Generalnie po rozgrzaniu silnika tez mi dziwnie szarpie przy ruszaniu. Ale było tak od zawsze i nic z tym nie robie. Laczniki walu ok, poduchy wózka wymienione i dalej to samo. Obstawiam na sprzęglo u mnie. Skoro u Ciebie bylo dobrze zanim zabrali się za wymiane płynu to tu musi być pronlem. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 24 Maj 2015, 23:33
|
|
|
atQ, Tylko przy ruszaniu z 1, puszczaniu sprzęgła.
Perzu, spoko, żadnej irytacji nie ma, źle mnie zrozumiałeś.
Chyba zamiast hamulec miałeś na myśli sprzęgło?
I nie - nie było dobrze- szarpało już dawno- dlatego zabrałem się za wymianę tego płynu na początek. Wcześniej jest to opisane.
Po wymianie było 1 dzień inaczej-lepiej- bez szarpania. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
atQ
Otek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 231 Skąd: Krk
|
Wysłany: 25 Maj 2015, 15:38
|
|
|
Odpowietrzyć zawsze można tym bardziej jak nie było to robione tak jak perzu napisał.
A jesli chodzi o szarpanie przy ruszaniu, jeśli jest gorzej jak przed zmianą płynu to gdzieś w pompce jest powietrze ale jeśli jest porównywalnie to tylko wymiana dwumasy cię ratuje a jak dwumas to i kompletne sprzęgło. Też to przerabiałem po rozmowie z mechanikiem doraźnie wymieniłem pompkę sprzęgła troszkę lepiej ale to nie jest to co być powinno. Ja zostawiłem tak jak jest jak się dwumas wysypie całkowicie to dopiero można wymieniać bo koszt jest fajny... Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia regeneracji ale jak się dowiadywałem to 70% regenerowanych kół wraca na gwarancję po półroku... |
_________________ MB W202 2.2 benzyna 93r. Elegance |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 25 Maj 2015, 17:53
|
|
|
Gorzej nie jest, ale chciałem zapytać, jak to sprzęgło powinno 'brać'? Bo teraz bierze mi prawie dopiero przy końcu, a myślę, że brało wcześniej parę lat temu- tylko wiadomo- jak się codziennie jeździ i się to stopniowo zużywa to nawet nie poczułem.
Wciąż mnie to dziwi i nie wiem dlaczego od razu po wymianie płynu było niby wszystko git- sprzęgło od podłogi i mocne sprawne ruszenie.... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
atQ
Otek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 231 Skąd: Krk
|
Wysłany: 25 Maj 2015, 19:03
|
|
|
Sprawne sprzęgło bierze przy końcu. Wychodzi na to, że wszystko masz sprawne i niepotrzebnie panikujesz |
_________________ MB W202 2.2 benzyna 93r. Elegance |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 26 Maj 2015, 18:23
|
|
|
Nie, nie jest to to samo, co 5 lat temu, nie ma takiego wyrwania do przodu jak było kiedyś, no i cały czas jest główny problem- szarpanie- chociaż np dzisiaj obyło się bez...
Mechanik sugerował, że może pompka sprzęgła wymaga wymiany- Co o tym myślicie? Czy taki objaw jak przydarzył mi się od razu po wymianie, miękki pedał i sprzęgło prawie od podłogi (ale sprawniejsze ruszanie), i to że na następny dzień wszystko wróciło do poprzedniego stanu może na to wskazywać ?
Biegi wchodzą mi lepiej po wymianie, wydaje mi się, że nic nie jest zapowietrzone... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 26 Maj 2015, 19:29
|
|
|
atQ napisał/a: | Sprawne sprzęgło bierze przy końcu. |
Zależy który koniec masz na myśli. Im bardziej zużyte tym wyżej trzeba nogę podnosić.
Greg ją obstawiam że masz jakiś syf w siłowniku albo pompie przez co ciężko chodzi czasami i stąd takie siupy. Jak mocno wkurza to trzeba tam zajrzeć organoleptycznie. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 26 Maj 2015, 20:09
|
|
|
No właśnie, od razu po wymianie płynu sprzęgło brało blisko podłogi, i samochód ruszał bardzo żwawo. Jeden dzień się nacieszyłem. Coś jest nie tak, skoro po skręceniu układu, dniu użytkowania działanie sprzęgła wróciło do poprzedniego trybu pracy...tzn pedał sztywniejszy, branie sprzęgła przy końcu no i szarpanie na zimnym...
Sprzęgło nie chodzi ciężko- praca pedału sprzęgła mi odpowiada, pewnie to jest kwestia przyzwyczajenia, po prostu od razu po wymianie było bardzo lekko. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
|