Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w 2,2diesel... |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 11 Luty 2014, 19:18 Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w 2,2diesel...
|
|
|
W związku z ostatnimi podejrzeniami o puzczanie powietrza w układ paliwa przez podgrzwacz paliwa juz opisuje jego budowę.
Przede wszystkim znajduje sie on pod kolektorem dolotowym. NietRudno go odnaleść: jest tranzytem paliwa pomiędzy filtrem paliwa a bakiem. Zajmuje się wstępnym podgrzaniem paliwa- ma w środku termostat(widoczny w grubym króćcu), który pilnuje, żeby paliwo nie osiągnęło więcej niż 30st. C. Napewno zimą ułatwia życie w dużych mrozach, bo zmniejsza ryzyko zatkania parfiną filtra paliwa. Czy ma znaczenie dla pompy wtryskowej? Nie wiem.
Do demontażu potrzebujemy: jakiś srubokręt, silikon odporny na wysoką temperaturę, klucze torxowe, na pewno oring na przewód paliwowy. I kilka rzeczy o których nie pamietam. Stopień trudności: banał
BUDOWA
Ma dwa krócce: jednym (tym grubym) paliwo idzie od baku, drugim cienkim króćcem, poprzez przezroczysty przewód puszcza (zagrzane paliwo) do filtra.
Czarna częśc jest widoczna od zewnątrz, metalowa częśc, czyli wymiennik ciepła jest schowany w głowicy. Jak zdemontować nie będę opisywał, bo to jasne. Ale: trzeba spuścić troszkę płynu chłodniczego i zdjąć kolektor. A reszte sami zobaczycie.
Częśc metalową i plastikową mozna bez problemu rozłączyć, podwazając płaskim śrubokrętem, ponieważ są zatrzaskach
Po rozebraniu widzimy zielona gumkę uszczelniającą. Jestem na 99% pewny, że to ona jest odpowiedzialna za zapowietrzanie układu. Nie wiem czy można kupić nową, ale zawsze można ja usczelnic silikonem i złożyć z powrotem.
MOŻEMY SPRĘŻONYM POWIETRZEM SPRAWDZIĆ JEGO SZCZELNOŚĆ, DLA PEWNOŚCI
A ciepłą woda puszczoną z kranu prosto w gruby króciec zobaczyć jak otwiera sie termostacik
Zapomniałem!
Potrzebna jest jeszcze taka uszczelka przy montazu. Oryginalna o nr A6040780180 ZA 9,5ZŁ LUB MOZEMY EWENTUALNIE SAMI WYCIĄC Z PAPIERU I USZCZELNIC SYLIKONEM Wybór nalezy do was
 |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 |
|
|
|
 |
Greg_G
The Best or Nothing.

Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1637 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 11 Luty 2014, 20:44
|
|
|
Spoko, ale tak naprawdę nie wiem skąd wyciągnąłeś tą część- Foto tego przy silniku by się przydało |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
 |
kbanaszak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 176 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 11 Luty 2014, 21:02
|
|
|
Podgrzewacz w zwykłym dieslu znajduje się pod kolektorem ssącym. Na zdjęciu jest ściągnięty kolektor.
Jeszcze lepiej ukazują go te zdjęcia- urządzenie do którego wchodzi czarny przewód od boku a wychodzi przezroczysty od góry
W przypadku silników cdi trochę inaczej on wygląda, jednak jego umiejscowienie jest takie samo przed filtrem, i jest on pierwszą rzeczą do której wpięty jest dopływ paliwa (gumowy wąż) i wychodzi z niego pierwszy przeźroczysty wąż (jeśli nic nie było grzebane)
ZDJĘCIA ZAPOŻYCZONE Z INTERNETU |
|
|
|
 |
wiskontii

Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12 Luty 2014, 07:58
|
|
|
perzu126, Bardzo dobra robota |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
 |
jacekjjmixer
C220D Elegance E280

Pomógł: 38 razy Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 1364 Skąd: Kalisz Wlkp
|
Wysłany: 13 Luty 2014, 22:01
|
|
|
perzu126, prosimy zdać relację czy twój patent się sprawdza
ps
możesz podać jaki silikon proponujesz do uszczelnienia |
_________________ WDB2102631B147784 nowa zabawka
WDB2021211A198370
 |
|
|
|
 |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 14 Luty 2014, 01:30
|
|
|
jacekjjmixer napisał/a: | prosimy zdać relację czy twój patent się sprawdza |
Jeszcze go nie stosowałem u siebie. Po prostu sprawdziłem czy da się rozebrać podgrzewacz- da się, więc jak się uszczelni to musi być ok.
jacekjjmixer napisał/a: | podać jaki silikon proponujesz do uszczelnienia |
Oczywiście, że podam Każdy silikon wysokotemperaturowy Bardzo dobry jest Reinzosil- z powodzeniem można zastapic nim zwykłe uszczelki |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 |
|
|
|
 |
FFranz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 71 Skąd: Jawidz
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 12:30
|
|
|
Rozumiem że wymieniłeś uszczelkę z ASO i oringi czy poprawiło się ?? Bo umnie od tamtej strony (podgrzewacz-> filtr) przewód się zapowietrza.
Po tej operacji powietrze zniknęło?? |
_________________ C220D Classic `96 WDB2021211A361602 |
|
|
|
 |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
 |
badmojo

Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1075 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2016, 23:24
|
|
|
Czym "grozi" pominięcie tego podgrzewacza...? Bo przecież przy rozruchu płyn jest też zimny, a później paliwo w zbiorniku i tak się podgrzewa z powrotu z przelewu (przynajmniej w CDI)
I w jaki sposób może się przez niego dostawać powietrze do paliwa, bo jak rozumiem paliwo jest podgrzewane płynem chłodzącym...?
W ASO nowy podgrzewacz to 450zł i podobno był to swego czasu chodliwy towar, bo psuły się na potęgę. Mowa oczywiście o CDI, w którym jest chyba identyczny podgrzewacz, tylko dostęp do niego jest chyba łatwiejszy, bo jest na górze dolotu przed filtrem paliwa.
[ Dodano: 1 Październik 2016, 00:30 ]
perzu126, no i czy bąble zniknęły...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
 |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 1 Październik 2016, 13:06
|
|
|
badmojo, mam niewielkie pęcherzyki powietrza, szczególnie przy ostrej przegazówce.
Co do temp paliwa w CDI to bardziej chyba chodzi o wychłodzenie paliwa niż podgrzanie. W CDI jest bardzo wysokie ciśnienie sprężania to i temperatura wzrasta. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 |
|
|
|
 |
badmojo

Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1075 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Październik 2016, 10:43
|
|
|
perzu126, Od chłodzenia paliwa w CDI, jest cały zespół chłodzenia składający się z wymiennika przy silniku i małej chłodnicy z przodu.
Ciekawi mnie najbardziej funkcja, zasady działania tego podgrzewacza i ewentualne skutki jego pominięcia. Bo ewidentne on jest u mnie powodem zapowietrzenia się układu paliwowego. Mam go tymczasowo pominięty i sprawdzam czy to on nie był winowajcą moich problemów z brakiem paliwa przy gwałtownym wyprzedzaniu.
[ Dodano: 2 Październik 2016, 19:41 ]
Znalazłem taki opis jego funkcji. Tylko zastanawia mnie czy w przypadku CDI jest on w ogóle niezbędny ze względu na fakt, że do zbiornika wraca z przelewów mocno podgrzane paliwo i przynajmniej na chłopski rozum wydaje się być zbędnym.
Podgrzewacz paliwa w silniku diesla służy do podgrzewania oleju napędowego w okresie niskich temperatur w celu uniknięcia zablokowania filtra paliwa. Zablokowanie filtra paliwa może nastapić w ujemnych temperaturach z powodu wzrostu lepkości paliwa i wytracania się części stałych (parafiny).
Olej napędowy sprzedawany na stacjach paliwowych posiada parametr TZZF (Temperatura Zablokowania Zimnego Filtra) określający temperaturę, w której spowoduje on zablokowanie filtra paliwa bez żadnego urzadzenia podgrzewającego.
Ponadto obowiązują okresy, w których ten parametr musi być dostosowany do warunków klimatycznych.
Występuje olej nepędowy letni (od 16 kwietnia do 30 września) o TZZF 0"C, olej przejściowy (wiosną od 1 marca do 15 kwietnia i jesienią od 1 października do 15 listopada) o TZZF -10"C, ON zimowy (od 16 listopada do końca lutego) o TZZF -20"C. W rejonach o ostrzejszych zimach stosuje się odmiany arktyczne o TZZF od -20 do -44"C.
Producent samochodów postanowił jednak, że dla wygody użytkowników zamontuje podgrzewacz paliwa zapobiegający zablokowaniu filtra. Ma to sens w okresie krótkotrwałych przymrozków poniżej TZZF danego paliwa lub jesli samochód stał pół roku i w zimie mamy letni olej napędowy.
Ponadto podgrzane paliwo ma mniejsza lepkość, czyli lepiej jest przetłaczany do pompy wtryskowej a z tamtąd do wtryskiwaczy, lepiej jest rozpylany i lepiej się spala.
Podgrzewacz posiada wewnetrzny termoregulator właczający go poniżej 0"C i wyłaczający powyżej 130"C (elementu grzejnego).
Podgrzewacz paliwa nie żadnego wpływu na rozruch zimnego silnika. Spełnia swoje zadanie w czasie dłuższej pracy silnika (po ok 5 min).
Posumowując, jeżeli uda nam sie uruchomic silnik to podgrzewacz niedopuści do zatrzymania silnika w czasie jego pracy/jazdy z powodu zablokowania filtra.
Jeżeli paliwo "zgęstniało" na tyle, że nie mozemy uruchomić silnika z powodu niedopływającego paliwa do pompy to pomóc nam może tylko ogrzanie wszystkich elementów, w których znajduje sie paliwo.
Samochody bez podgrzewacza są narażone na zatrzymanie silnika z powodu wzrostu lepkosci paliwa ("zgęstnienia") lub wydzielenia sie parafiny w czasie jazdy, gdy pęd zimnego powietrza znacznie oziębia przewody i filtr paliwa.
Zaleca sie stosowanie dodatków poprawiających własności niskotemperaturowe paliwa zwane depresatorami (depresator) jednak ich skuteczność zależy od jakości (TZZF) paliwa. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
 |
Svempa
Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 59 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 3 Październik 2016, 18:28
|
|
|
W moim 2.5 TD jest ten element pominięty, auto mam od Maja wiec jeszcze mrozów nie czułem, wszystko smiga elegancko tylko jakiemuś druciarzowi nie chciało się naprawiać tego... |
|
|
|
 |
badmojo

Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1075 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Październik 2016, 14:27
|
|
|
U mnie pominięty jest na razie w celach diagnostycznych. By potwierdzić lub wykluczyć jego wpływ na zapowietrzanie się układu paliwowego. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
 |
dhab
Dołączył: 11 Lis 2016 Posty: 2 Skąd: Rudna
|
Wysłany: 11 Listopad 2016, 15:08
|
|
|
Witam. I jak diagnoza? Dało coś pominięcie podgrzewacza?
Ja u siebie wymieniłem filtr paliwa oraz oringi (niestety 3 z 4) pomylili się w serwisie i dali mi jeden inny. Kilka dni było fajnie ale ostatnio znowu lekko zaczęły falować obroty. |
|
|
|
 |
|