Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy 2.2 cdi
Autor Wiadomość
Frytejro 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2017
Posty: 25
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10 Sierpień 2021, 11:29   

Wlasnie sek w tym ze nie mam czasu drzec teraz kolektora, latwiej sprawdzić najpierw wszystko wokół, ja nie oczekuje żeby ktoś mi wskazal 1 element, który za to odpowiada, nigdzie tak nie napisałem. Ja pytałem o 1 element co to jest. Jest on w każdym w202cdi na scianie grodziowej przy kolektorze. Wlasnie byłem zrobić foty. Okazuje się ze tam sa dwa elementy. Jeden to zawór ciśnienia doładowania w kolektorze, a drugi za nim niestety numerów nie ma, ale idzie wężyk gumowy pod kolektor, wiec pewnie do gruszki od klapek...

Nie watp w schematy. Skoro istnieja do w123,124, 126 to i musza być do 202 zwłaszcza ze jest dużo więcej elementów w tym układzie niż we wcześniejszych modelach ;)

Komputer nie naprawi, no jasne, to po co pisać jak wyżej "jedz na komputer zobacz co pokaze" ? ;)

Grzebie przy mercedesach ogolnie, i innych samochodach, a nie przy 202cdi. gdyby tak było to masz racje, schmat podcisnien tego modelu mialbym w 1 palcu, a tak to wiem ze 1 zle podpięty wężyk pokopie wszystko. Po tylu latach bez serwisówki nie podchodzę do zagadnień i tyle.

A wiesz może jakie wartości mają mieć wtyczki zasilające te zawory ? w sensie jakie napięcia i kiedy?
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 10 Sierpień 2021, 14:26   

Frytejro napisał/a:
Jeden to zawór ciśnienia doładowania w kolektorze, a drugi za nim niestety numerów nie ma, ale idzie wężyk gumowy pod kolektor, wiec pewnie do gruszki od klapek...

To odłącz przewody od klapek zaślep króćce i sprawdź. Wtedy będziesz miał pewność. I tak po kolei aż trafisz na uszkodzenie.
Frytejro napisał/a:

Nie watp w schematy. Skoro istnieja do w123,124, 126 to i musza być do 202 zwłaszcza ze jest dużo więcej elementów w tym układzie niż we wcześniejszych modelach ;)

Na pewno ma je aso. Pogadaj z nimi może dadzą Ci ten schemat.
Frytejro napisał/a:

Grzebie przy mercedesach ogolnie, i innych samochodach, a nie przy 202cdi. gdyby tak było to masz racje, schmat podcisnien tego modelu mialbym w 1 palcu, a tak to wiem ze 1 zle podpięty wężyk pokopie wszystko. Po tylu latach bez serwisówki nie podchodzę do zagadnień i tyle.

Źle podpięty przewód podciśnienia raczej nic nie po kopie. Układ podciśnienia to jest zamknięty obwód którym sterują elektrozaworki. I albo wytwarza się podciśnienie albo nie. Jeżeli przewody są całe oraz ich połączenia to sprawdź same elektrozawory np zamieniając je miejscami - chodzi o te przy chłodnicy.
Frytejro napisał/a:

A wiesz może jakie wartości mają mieć wtyczki zasilające te zawory ? w sensie jakie napięcia i kiedy?

Mnie się wydaje, że 12v ponieważ taka instalacja jest w samochodzie. A żeby dokładnie wiedzieć to trzeba podłączyć miernik do styków elektrozaworu podczas pracy silnika.


Tu zadajesz specyficzne pytanie o jakiś element. Ale z podtekstem co może być uszkodzone. Już Ci raz napisałem nikt Ci na to pytanie nie da odpowiedzi jednoznacznej. Nie da bo nie widzi samochodu. A może ktoś przed Tobą coś kombinował i do tej pory to działało a teraz przestało. Komputer też Ci prawdę powiedział o turbinie. Komputer uznał, że coś się dzieje a powodem tego może być nie otwierany zaworek na turbinie. Może być brak podciśnienia a może brak podciśnienia spowodowany jest uszkodzonym elektrozaworkiem przy chłodnicy lub na turbinie. Co należy w takim przypadku zrobić? Dla sprawdzenia zamienić zaworki miejscami i pozostałe przewody zaślepić. Wtedy turbina zacznie normalnie pracować a nie będą się opuszczały reflektory. To jest taki przykład jak znaleźć usterkę w podciśnieniu. Ale żaby to zrobić trzeba mieć dostęp do auta.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
RemkoK 
S220 CDI

Dołączył: 04 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: Sieklówka
Wysłany: 11 Sierpień 2021, 10:29   

Kolego kubus838 szkoda dyskusji z tym Panem, pomylił forum z serwisem Mercedes Benz. Uczepił się czujnika od załączenia turbiny, a w EGRze i kolektorze prawdopodobnie syf, kiła i mogiła...
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 11 Sierpień 2021, 14:25   

RemkoK napisał/a:
Kolego kubus838 szkoda dyskusji z tym Panem, pomylił forum z serwisem Mercedes Benz. Uczepił się czujnika od załączenia turbiny, a w EGRze i kolektorze prawdopodobnie syf, kiła i mogiła...


Może i masz rację. Ale moim zdaniem to podyktowane jest brakiem chęci do ubrudzenia rąk. Bo komputer nie chciał powiedzieć co jest uszkodzone i na forum nikt nie chce powiedzieć co się zepsuło ani przesłać schematu.

Przez ten czas co wałkuje temat schematu podciśnienia to by sam wymontował te rurki sprawdził i zabrał się za zaworki oraz wywalił klapki i wyczyścił egr razem z kolektorem - jednocześnie rysując sobie schemat. Ciekaw jestem co będzie jak okaże się, że trzeba wyczyścić kolektor i egr z tego syfu. I od razu uprzedzą, że do mycia kolektora potrzebne będą trzy butelki cocacoli i trzy butelki nitro, oraz chęć do ubrudzenia rąk.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Frytejro 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2017
Posty: 25
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12 Sierpień 2021, 09:27   

Cytat:
Kolego kubus838 szkoda dyskusji z tym Panem, pomylił forum z serwisem Mercedes Benz. Uczepił się czujnika od załączenia turbiny, a w EGRze i kolektorze prawdopodobnie syf, kiła i mogiła...


dobre sobie, a myślałem ze po to jest forum by nie jezdzic po serwisach, ze tutaj jest kopalnia wiedzy... EGR jest czyściutki bo jest caly czas zamknięty, jak i klapka przed nim caly czas otwarta. bo i sprawdzałem ;)

kubus838 napisał/a:
Może i masz rację. Ale moim zdaniem to podyktowane jest brakiem chęci do ubrudzenia rąk. Bo komputer nie chciał powiedzieć co jest uszkodzone i na forum nikt nie chce powiedzieć co się zepsuło ani przesłać schematu.


w dupie mam komputer :) byłem tam tylko dlatego by nikt nie doczepil się ze od tego trzeba zacząć. Bo to ze turbina się wylacza i wskakuje tryb awaryjny to czuc na samochodzie i trudno by za to był odpowiedzialny np. czujnik tylnej klapy - wiadomo ze cos jest w układzie turbiny, co tez stwierdził komputer , wielkie odkrycie :D

kubus838 napisał/a:
Przez ten czas co wałkuje temat schematu podciśnienia to by sam wymontował te rurki sprawdził i zabrał się za zaworki oraz wywalił klapki i wyczyścił egr razem z kolektorem - jednocześnie rysując sobie schemat.


przez ten czas to już dawno wymieniłem zawór na chłodnicy, zlikwidowałem nieszczelności w podciśnieniu bo nie działały reflektory, sprawdziłem stan egr, wymienielm olej w asb w w126, trochę zawiasu w w126 i trochę elektryki i takie tam... ;) Uwierz mi, na forum wchodzę w momencie jak nie mogę być przy samochodzie, po to by wlasnie przy samochodzie działac, a nie doktoryzować się. Gdyby ten tryb był notoryczny to zapewne byłoby łatwiej. Ale on pojawia się losowo i tak jak mowie czekam od zeszłego tygodnia na niego, by zobaczyć w jakim polozeniu są zawory w momencie jak wskoczy tryb awaryjny.

kubus838 napisał/a:
To odłącz przewody od klapek zaślep króćce i sprawdź. Wtedy będziesz miał pewność. I tak po kolei aż trafisz na uszkodzenie.


czyli dobrze wydedukowałem, ze to od klapek ?

Cytat:
Na pewno ma je aso. Pogadaj z nimi może dadzą Ci ten schemat.

A wiesz ze tak sprobuje zrobić, faktyczeni nie pomyślałem o tym :D

kubus838 napisał/a:
Źle podpięty przewód podciśnienia raczej nic nie po kopie. Układ podciśnienia to jest zamknięty obwód którym sterują elektrozaworki.

to zamien na zaworkach kolejność podciśnien i zobacz czy nie będzie roznicy ;)

kubus838 napisał/a:
Mnie się wydaje, że 12v ponieważ taka instalacja jest w samochodzie. A żeby dokładnie wiedzieć to trzeba podłączyć miernik do styków elektrozaworu podczas pracy silnika.

No maksymalne zapewne tak. Ale skoro zawór pracuje płynnie to to napięcie nie zawsze tam jest i ma różne wartości i może pracować od 0 do 12 albo od 12 do 0 ;)
Z kolektorem wiem ze będzie dużo zabawy jeśli klapki stoją, dlatego tez jeżeli tym będzie trzeba się zajac co jak mowie zostawiam na koniec to będę miał drugi wcześniej ogarnięty by tylko przelozyc :wink:


dzięki za wszelkie podpowiedzi! :)
 
 
RemkoK 
S220 CDI

Dołączył: 04 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: Sieklówka
Wysłany: 12 Sierpień 2021, 22:41   

Frytejro napisał/a:
Cytat:
Kolego kubus838 szkoda dyskusji z tym Panem, pomylił forum z serwisem Mercedes Benz. Uczepił się czujnika od załączenia turbiny, a w EGRze i kolektorze prawdopodobnie syf, kiła i mogiła...


dobre sobie, a myślałem ze po to jest forum by nie jezdzic po serwisach, ze tutaj jest kopalnia wiedzy... EGR jest czyściutki bo jest caly czas zamknięty, jak i klapka


Gdyby tak było sieć sewisów pewnie by splajtowała, bo każdy z zamkniętymi oczami dokonywałby napraw w przydomowych garażach. Uważaj, że w ASO MB wybiegną wszyscy na powitanie Twej osoby ze schematami i manualami w ręku...
Weź człowieku wyluzuj, bo zachowujesz się jak dzieciak któremu ktoś wyrwał cukierka...
 
 
Frytejro 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2017
Posty: 25
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18 Sierpień 2021, 15:47   

RemkoK napisał/a:


Gdyby tak było sieć sewisów pewnie by splajtowała, bo każdy z zamkniętymi oczami dokonywałby napraw w przydomowych garażach. Uważaj, że w ASO MB wybiegną wszyscy na powitanie Twej osoby ze schematami i manualami w ręku...
Weź człowieku wyluzuj, bo zachowujesz się jak dzieciak któremu ktoś wyrwał cukierka...


Nie wiem na ilu forach bywałeś, no ale ja właśnie na takich się wychowałem i 2 samochody swoje tak naprawiałem. Jeśli myślisz że przez to upadną serwisy to gratuluję. Bo pod blokiem to nie bardzo idzie naprawić wszystko, a ja dzięki takim sytuacjom wiele się nauczyłem i wylądowałem później w jednym z takich serwisow. Owszem coraz częściej zdaza się ktoś taki który mówi jak Ty albo dodaje, że wiedza kosztuje... Tak czy siak mniej więcej tak było, zadzwoniłem, przyjechałem i proszę załącznik - wszystkie schematy podciśnień jakie występowały w w202, część elektrycznych również mam. (nie mam uprawnien by JPG dołączać do rozmowy, więc nawet takiego poglądowego nie pokaże ;) )
Ja jestem bardzo wyluzowany, i naprawdę mam duża cierpliwość ;)
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 18 Sierpień 2021, 17:00   

Frytejro napisał/a:


Bo pod blokiem to nie bardzo idzie naprawić wszystko, a ja dzięki takim sytuacjom wiele się nauczyłem i wylądowałem później w jednym z takich serwisow.


Wybacz kolego, ze to napiszę ale inaczej się nie da.
Jeżeli mechanicy w serwisach przechodzą taką edukację to teraz już wiem dlaczego ludzie nie korzystają z takich serwisów i powstają takie fora. Jeżeli klient wstawia auto do naprawy a mechanik przez miesiąc szuka dokumentacji używając do tego forum publicznego to ja bardzo dziękuję za jakąkolwiek naprawę. Ja osobiście nie chciałbym aby mechanik uczył się i doświadczał się na moim samochodzie. A nie chciałbym dlatego, ze ja tym samochodem jeżdżę a nie mechanik.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
RemkoK 
S220 CDI

Dołączył: 04 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: Sieklówka
Wysłany: 19 Sierpień 2021, 19:50   

Mam pytanko do orientujących się w silniku om611. Czy na ciepłym silniku turbosprężarka powinna się załączać przy każdorazowym dodaniu gazu, nawet na biegu jałowym? Czy komputer uruchamia elektrozawór sterujący, gdy dostanie sygnał o zaistniałym obciążeniu silnika?
Problem, który mnie trapi objawia się w następujący sposób:
Gdy uruchomię zimny silnik klapa przed EGR'em jest otwarta, po minucie lub dwóch zamyka się. Wtedy gdy dodam gazu klapa otwiera się i równocześnie załącza się turbosprężarka. Na ciepłym silniku klapa jest otwarta, jednak gdy dodać gazu turbo nie zostaje uruchomione.
Zastanawiające jest jeszcze to, że wąż za intercolerem bardzo słabo puchnie.
 
 
Frytejro 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2017
Posty: 25
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13 Wrzesień 2021, 14:11   

kubus838 napisał/a:
szuka dokumentacji używając do tego forum publicznego to ja bardzo dziękuję za jakąkolwiek naprawę. Ja osobiście nie chciałbym aby mechanik uczył się i doświadczał się na moim samochodzie. A nie chciałbym dlatego, ze ja tym samochodem jeżdżę a nie mechanik.

to było do prywatnego auta :) widzisz, Ty zapewne jeździsz do takich co by już dawno sciagneli Ci kolektor, wywalili klapki bo przeceiz one sa niepotrzebne, skasowali za robote 4x tyle tak jak i tutaj zalecano mi… a ja pozbyłem się problemu bez sciagana kolektora dzięki schematowi. Nie sztuką jest rozebrać wszystko na pałe ;) Nie ważne jest tez skad czerpiesz wiedze, ważne by wiedza była rzetelna. ;) szerokości Ci zycze i dobrych i tanich mechaników.

RemkoK napisał/a:
Czy na ciepłym silniku turbosprężarka powinna się załączać przy każdorazowym dodaniu gazu, nawet na biegu jałowym?


tak
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 13 Wrzesień 2021, 14:51   

Frytejro napisał/a:

to było do prywatnego auta :) widzisz, Ty zapewne jeździsz do takich co by już dawno sciagneli Ci kolektor, wywalili klapki bo przeceiz one sa niepotrzebne, skasowali za robote 4x tyle tak jak i tutaj zalecano mi… a ja pozbyłem się problemu bez sciagana kolektora dzięki schematowi. Nie sztuką jest rozebrać wszystko na pałe ;) Nie ważne jest tez skad czerpiesz wiedze, ważne by wiedza była rzetelna. ;) szerokości Ci zycze i dobrych i tanich mechaników.


Ja nie jeżdżę do mechaników ... bo oni najpierw szukają wiedzy.
Klapki to ja już sam wydłubałem bo one są tylko problemem.

A jeżeli Ty twierdzisz, ze mając schemat pozbyłeś się problemu z klapkami to jesteś zwykłym ignorantem i ignorujesz problem który czy chcesz czy nie i tak Cie dopadnie. Także nie myśl, że zdejmowanie kolektora dolotowego masz głowy. To, że podciśnienie już działa to nie znaczy, że klapki pracują normalnie. A jak walnie Ci silnik to też będziesz szukał schematu? Dlatego pisałem jak padnie układ podciśnienia to należy sprawdzić wszystko a nie tylko schemat. A przede wszystkim gruszkę od klapek. Jeżeli gruszka jest walnięta to na 90% klapki stoją. A jak klapki stoją to nie demontując klapek możesz się z nim żegnać.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
RemkoK 
S220 CDI

Dołączył: 04 Lip 2021
Posty: 38
Skąd: Sieklówka
Wysłany: 13 Wrzesień 2021, 23:27   

Taki już świat, że część mechaników jest niekompetentna - ostatnio tak mi się przytrafiło i pozostał niesmak - ehh. Zakasałem rękawy i udało mi się odnaleźć winowajcę trybów awaryjnych.
Silniki mercedesa są tak specyficzne, że wymagają okresowego "grzebania" w niektórych mechanizmach. Dobrze jest co ok. 60 tysi wyjąć mu wtryski i oczyścić je, świece żarowe również dobrze jest wykręcić i przynajmniej przesmarować gwinty miedzianką. Wreszcie wspomniane klapy wirowe, też wypada tam czasem zajrzeć (jeżeli ktoś je nadal ma).
W202 ma dosyć solidne te przepustnice, mi udało się je wyczyścić dosyć ładnie - jutro wstawię fotkę.

PS. Zdejmować kolektor dolotowy w 2.2 CDI, to jak jechać po diamenty konno do Londynu😀 Normalnie jakbym jakiś samolot rozbierał...

Fotka wyczyszczonych przepustnic: http://foto-hosting.pl/im...f37e0b3b55.jpeg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,139 sekundy. Zapytań do SQL: 10