Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
12 Styczeń 2012, 09:08
hamulec - pytanko
Autor Wiadomość
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 11 Lipiec 2011, 14:43   

mało płynu?? na górce się przelewa :mrgreen:
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
BLUE 
C 200

Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: WH
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 06:32   

sliderukps napisał/a:
witam,
ja też mam podobny problem ale u mnie te jaja z hamulcem się objawiają trochę inaczej. Dziś np. w drodze do pracy (podobnie jak już kiedyś na tym samym odcinku) po pokonaniu odcinka ze wzniesieniem na którym znajdowały się 2 sygnalizacje świetlne, po wyjeździe na górę hamulec niebezpiecznie robi się luźny i słaby łapiąc prawie przy samej podłodze, naciskając go bezpośrednio drugi raz już łapie wyżej i jest twardy, normalny. Mimo, to że stało się to 2 raz na tym samym odcinku w przeciągu miesiąca uważam, że nie jest to normalne. Sprawdzałem przewody doprowadzające płyn do szczęk, poziom płynu hamulcowego i wszystko wydaje się być ok. Co to może być? pozdr :mb: .


odkopuje...
:twisted: mało śmieszne... j właśnie miałem to samo... tylko bez górki i bez sygnalizacji... :mrgreen: co to może być?? bo potem katowałem hebel jeszcze kilkadziesiąt razy i było ok, łącznie z gaszeniem silnika i odpalaniem za kilka minut... no dziwna akcja, mało przyjemne wrażenie... :| ma ktoś jakiś pomysł na taki dziwny objaw?? :shock:
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 466
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 07:58   

BLUE napisał/a:


odkopuje...
:twisted: mało śmieszne... j właśnie miałem to samo... tylko bez górki i bez sygnalizacji... :mrgreen: co to może być?? bo potem katowałem hebel jeszcze kilkadziesiąt razy i było ok, łącznie z gaszeniem silnika i odpalaniem za kilka minut... no dziwna akcja, mało przyjemne wrażenie... :| ma ktoś jakiś pomysł na taki dziwny objaw?? :shock:


Odpowietrzyć, zapowietrzony układ hamulcowy! na pewno o tym było
Pozdrawiam
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 11:05   

Sam się nie zapowietrzył, więc do przejrzenia przewody.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
BLUE 
C 200

Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: WH
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 18:38   

...no dobra... przewody suche są, i teraz działa ok... :roll: to co?? sam sie odpowietrzył?? i samo sie naprawiło?? :lol: magia :mb: czy co??

e sumie to mnie to nie cieszy bo po takiej akcji mam lekki brak zaufania... :evil:
Ostatnio zmieniony przez BLUE 15 Grudzień 2011, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 18:39   

Pompa hamulcowa też może być nieszczelna, czyt zaciągać lewe powietrze. Ciekawe co się potem z nim dzieje...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
BLUE 
C 200

Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: WH
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 18:47   

...no dobra, a jak pompe sprawdzić?? jak patrzyłm to sucho tam było, nic nie ciekło...
 
 
rzuru222 
Bartek

Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 466
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 15 Grudzień 2011, 20:00   

Poziom płynu sprawdzałes ? ,jezeli jestes pewien ze przewody na całej długosci są suche to pewno szczelne bo cisnienie płyn by wyrzucało. Lepiej nie ryzykowac i wyciągnąc pompke, sprawdzic cisnieniowo
_________________
:mb: W202 2.5TD Elegance WDB2021281A652509
Wołga GAZ24 1979' na wesela lub podwozy do skarbówki:)
UKw202 220CDI 2021932F991108
 
 
 
BLUE 
C 200

Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: WH
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 12:41   

... poziom płynu bez zmian... czyli trzyma prawidłowy stan :roll: gadałem z koleżką o tej usterce, powiedział, że to może... cyt "serwo przepuszcza" ... dziwna ta akcja... a pompe to trzeba gdzieś do fachowca wieźć?? czy samemu można sprawdzić??
 
 
kulas

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 36
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 1 Sierpień 2012, 10:34   

sliderukps napisał/a:
witam,
ja też mam podobny problem ale u mnie te jaja z hamulcem się objawiają trochę inaczej. Dziś np. w drodze do pracy (podobnie jak już kiedyś na tym samym odcinku) po pokonaniu odcinka ze wzniesieniem na którym znajdowały się 2 sygnalizacje świetlne, po wyjeździe na górę hamulec niebezpiecznie robi się luźny i słaby łapiąc prawie przy samej podłodze, naciskając go bezpośrednio drugi raz już łapie wyżej i jest twardy, normalny. Mimo, to że stało się to 2 raz na tym samym odcinku w przeciągu miesiąca uważam, że nie jest to normalne. Sprawdzałem przewody doprowadzające płyn do szczęk, poziom płynu hamulcowego i wszystko wydaje się być ok. Co to może być? pozdr :mb: .


Podbijam, bo mam to samo. Nadmienię, iż wymiana pompy hamulcowej nie pomogła. Dodatkowo po wymianie i przejechaniu 30km zaczęła się palić kontrolka ABS i przy pierwszym hamowaniu pedał wpadł w podłogę. Każde następne naciśnięcie pomagało polepszyć skuteczność hamowania.
_________________
Sprzedane i jest w dobrych rękach.

ESPRIT 2.2D 1994 Lucas po regeneracji ;-)
WDB2021211A152209 w jedynym słusznym kolorze ;-)
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Sierpień 2012, 10:54   

typowe objawy zapowietrzonego układu hamulcowego. Pompę wymienili, ale trochę powietrza jeszcze zostało gdzieś w układzie. Od tego bym zaczął.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kulas

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 36
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2 Sierpień 2012, 11:10   

perzu126 napisał/a:
typowe objawy zapowietrzonego układu hamulcowego. Pompę wymienili, ale trochę powietrza jeszcze zostało gdzieś w układzie. Od tego bym zaczął.


Dzięki. Dziś auto jedzie z reklamacją.

[ Dodano: 2 Sierpień 2012, 18:42 ]
Ciekawie się porobiło.

Dziś jadąc do tego mechanika, który mi wymienił pompę po 30km jazdy straciłem hamulce, pedał w podłogę i łapał minimalnie na samym dole. W tym samym czasie wspomaganie kierownicy zaczęło szwankować a temperatura cieczy chłodzącej silnik wzrosła. Po tym pierwszym nieudanym hamowaniu zauważyłem, że wzrósł poziom płynu hamulcowego co sugeruje, że w układzie znalazło się powietrze.

Przejechanie 55 km zajęło mi 1h 40min, gdyż zatrzymywałem się co kawałek i chłodziłem silnik. Przez ostatnie kilometry jechałem z włączonym ciepłym powietrzem i jakoś powoli dało się dojechać do mechanika.

Auto jutro od rana będzie na warsztacie, ale zastanawiam się co do jasnej anielki dzieje się z moim autem.

Jakieś sugestie panowie?
_________________
Sprzedane i jest w dobrych rękach.

ESPRIT 2.2D 1994 Lucas po regeneracji ;-)
WDB2021211A152209 w jedynym słusznym kolorze ;-)
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 20:50   

A temperaturę silnika sprawdzałes tylko ze wskaxnika, czy zaglądałeś również pod maskę? Takie zachowanie sugeruje zarwanie się paska wieloklinowego, ale z drugiej strony wtedy niemiałbys również ładowania :roll:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
kulas

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 36
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 21:16   

perzu126 napisał/a:
A temperaturę silnika sprawdzałes tylko ze wskaxnika, czy zaglądałeś również pod maskę? Takie zachowanie sugeruje zarwanie się paska wieloklinowego, ale z drugiej strony wtedy niemiałbys również ładowania :roll:


Zaglądałem pod maskę, ale nie było objawów "przegrzania".

Ostatnie info. Jak samochód trochę przejedzie to dwa koła wyraźnie mają większe opory toczenia co może wpływać na przegrzanie silnika, ale jak to się ma do hamulców i wspomagania kierownicy?


EDIT: tłoczenia -> toczenia :]
_________________
Sprzedane i jest w dobrych rękach.

ESPRIT 2.2D 1994 Lucas po regeneracji ;-)
WDB2021211A152209 w jedynym słusznym kolorze ;-)
 
 
daviders
Mercedes C250 TD T


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Gostyń/Krobia
Wysłany: 7 Sierpień 2012, 22:09   

A jak po przejechaniu się to sprawdziłeś czy te koła są bardzo gorące?
_________________


S202 C250 TURBODIESEL 1999r. CLASSIC
WDB2021881F824254
W202 C180 1995r. ELEGANCE (była 10 lat)
WDB2020181A329196
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,135 sekundy. Zapytań do SQL: 11