SWAP silnika v6 ---> 3.7 v6 |
Autor |
Wiadomość |
thepaniq
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Gru 2016 Posty: 519 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 13:27
|
|
|
tak tylko napomne, że Mariuszt0 ma nadal 3.2 v6 z prawie kompletnym osprzętem na sprzedaż, tylko daleko trochę z Augustowa |
_________________ '03 Volvo S60 R AWD
--------------------------------
VIN: YV1RS52X742343111
EX: '11 S204 C180 CDI
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 W202 C180
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682 |
|
|
|
|
bartek22jj
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 421 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 22:22
|
|
|
thepaniq, aż musiałem odszukać temat z mercem o kogo chodzi ale on ma przecież kompresora, tak naprawdę to 3.2 jest sporo do wyboru i ceny też nie są duże bo do kompletu to silnik, komp i stacyjka jest wyłącznie potrzebna chyba? |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 22:28
|
|
|
bartek22jj napisał/a: | thepaniq, aż musiałem odszukać temat z mercem o kogo chodzi ale on ma przecież kompresora, tak naprawdę to 3.2 jest sporo do wyboru i ceny też nie są duże bo do kompletu to silnik, komp i stacyjka jest wyłącznie potrzebna chyba? | Jeśli miałeś 2,6 to najprawdopodobniej nie musisz nic robić. |
|
|
|
|
bartek22jj
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 421 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 22:31
|
|
|
polofix, ale 2.6 nie występowało w w202 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 22:40
|
|
|
bartek22jj napisał/a: | polofix, ale 2.6 nie występowało w w202 |
Występowało chyba od 99r |
|
|
|
|
bartek22jj
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 421 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 22:49
|
|
|
polofix napisał/a: | Występowało chyba od 99r |
ja to pierwszy raz słyszę, w w203, w209 i w211 to tak, ale to nie jest temat o tym akurat |
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 23:11
|
|
|
bartek22jj, w w202 występowało 2,6 v6 standardowo z oznaczeniem c240 i faktycznie chyba od 99 roku ja miałem takie z 2000 roku c240 i 2,6 litra
polofix, były silniki m112 o pojemności 3,7
ja osobiście bym wkładał takiego 3,7 ale on jest droższy nie wiem skąd kolega chciał by go brać ale koszt będzie pewnie większy niż wsadzania silnika 3,2
z ciekawostek miałem okazje kupić 3,2 kompressor za 5 tysi kompletny swap może lepiej czegoś takiego poszukać
a jeszcze co do 3,7 to może nie być to takie proste będzie się trzeba pobawić z sterownikiem silnika bo albo na sterowniku z w208 lub w210 3,2 albo ten z ml do przerobienia
kwestia stacyjek sterowników są inne niż w w202 |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 23:14
|
|
|
adikis napisał/a: | bartek22jj, w w202 występowało 2,6 v6 standardowo z oznaczeniem c240 i faktycznie chyba od 99 roku ja miałem takie z 2000 roku c240 i 2,6 litra
polofix, były silniki m112 o pojemności 3,7
ja osobiście bym wkładał takiego 3,7 ale on jest droższy nie wiem skąd kolega chciał by go brać ale koszt będzie pewnie większy niż wsadzania silnika 3,2
z ciekawostek miałem okazje kupić 3,2 kompressor za 5 tysi kompletny swap może lepiej czegoś takiego poszukać
a jeszcze co do 3,7 to może nie być to takie proste będzie się trzeba pobawić z sterownikiem silnika bo albo na sterowniku z w208 lub w210 3,2 albo ten z ml do przerobienia
kwestia stacyjek sterowników są inne niż w w202 |
W W203 występował 3,2 AMG na dwóch kompresorach z mocą ok 360KM. Części do tego brak, a jeśli już są, to kosztują fortunę. |
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 23:17
|
|
|
bartek22jj, 3,2 ma większa średnicę wydechu od c240 tylny most to mała główka i ciekie pół osie ja zmieniałem razem ze skrzynią i zostawiałem ori most i osie z 2,4 wiec też nie zmieniałem sterownika skrzyni generalnie dzień roboty
[ Dodano: 8 Listopad 2018, 23:20 ]
polofix, przecież to jeden kompresor a nie dwa chyba ze liczysz ten od klimy
fakt części drogie i o koło pasowe dużo ludzi mnie pytało ten silnik występował tez w r170 i crossfire |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
bartek22jj
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 421 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 23:29
|
|
|
adikis, a kolektory wydechowe są te same między 2.4 a 3.2 ? Czy też się różnią?
Co do silnika z c32amg to żeby zapodać go w w202 to trzeba worek dobry mamony mieć |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 23:30
|
|
|
adikis napisał/a: | bartek22jj, 3,2 ma większa średnicę wydechu od c240 tylny most to mała główka i ciekie pół osie ja zmieniałem razem ze skrzynią i zostawiałem ori most i osie z 2,4 wiec też nie zmieniałem sterownika skrzyni generalnie dzień roboty
[ Dodano: 8 Listopad 2018, 23:20 ]
polofix, przecież to jeden kompresor a nie dwa chyba ze liczysz ten od klimy
fakt części drogie i o koło pasowe dużo ludzi mnie pytało ten silnik występował tez w r170 i crossfire |
To ja na razie chowam się pod stół. Pokręciło mi się wszystko. |
|
|
|
|
bartek22jj
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 421 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 8 Listopad 2018, 23:42
|
|
|
adikis, jako, że przerabiałeś temat swapów to co konkretnie od A do Z jest potrzebne w przekładce na 3.2? Bo półosie i dyfer przy seryjnych to kwestia czasu i zmielone |
|
|
|
|
adikis
Pomógł: 117 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 1963 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 9 Listopad 2018, 23:49
|
|
|
generalnie ja wsadzałem silnik ze skrzynia silnik miałem kompletny z clk w208 wszystko pasuje prawie bez przeróbek
chłodnica wody może zostać oraz prawie cały dolot ale polecam wsadzać przepustnice i przepływomierz z v8 jest spora różnica
komputer stacyjka blokada kluczyk wszystko wsadzałem z clk
co do mostu ja zostawiłem serie z 2,4 i było ok jedyny problem był w tym ze musiałem z dwóch wałów napędowych zrobić jeden przednia części była od 3,2 tylna od 2,4 rozłączone i połączone na wielofrezie no i była zmiana wydechu
generalnie potrzebował być słupek skrzynie pół wału zestaw do odpalenia czyli kluczyk stacyjka blokada sterownik silnika wtryski chyba te same jeśli chcesz to mogę kiedyś sprawdzić ale wtryski raczej bym zmieniał na większe niż te co były z 3,2 no i przepustnice i przepływke no i wydech dobrze by było zmienić
moc około 240km |
_________________ S202 4.3 V8 ///AMG
Gość sprawdź \|/
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19034
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 10 Listopad 2018, 15:00
|
|
|
Adkis. Jak przeszczepiać elektrykę, to W MLu jest inaczej. Nie ma CANu i stacyjka itp w tych rocznikach miały kluczyk scyzoryk. A przynajmniej tak było w starszych rocznikach. Jakaś zmiana elektryki była w 2000r. |
|
|
|
|
bartek22jj
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 421 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 10 Listopad 2018, 15:47
|
|
|
A co do skrzyni to może zostać manual chyba co? Gdzieś było, że nie zostawiali automatu tylko manual |
|
|
|
|
|