|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
C200 Kompressor 163KM skąd bierze podciśnienie |
Autor |
Wiadomość |
karol129
Uparty jak osioł ;)
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 35 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 1 Marzec 2019, 09:25
|
|
|
Sprawdziłem dzisiaj awaryjne i u mnie tak samo działają więc to normalne.
Co do przepływki to jak ją odpiął to komputer silnika przechodzi w domyślne działające ustawienia więc wzrośnie spalanie, spadnie moc ale nie powinien szarpać, itp.
Tak mi kiedyś w serwisie wytłumaczyli jak się "bawiłem" z moją przepływką.
Edit:
Co do podpięcia MAP sensora to wpiąłem ją do przewodu podciśnienia idącego z kolektora do pierwszego "rozgałęźnika". |
_________________ Jest: WDB2020871F963154 C200 Kompressor
163KM
był: WDB2021211F315162 C220 Diesel na Lucasie |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 1 Marzec 2019, 11:53
|
|
|
adamd napisał/a: | A przepływki dalej nie wymieniłeś ? Nie ma się co zastanawiać najpierw dobrej marki przepływomierz a potem dopiero reszta. |
Ano, nie, jeszcze nie kupiłem.
Dziś podpinam go pod kompa i sprawdzam co się dzieje, następnie, kontrolnie przepustnica wialni i wariator.
A jak czasu zostanie to piąteczek, piątunio, flaszeczka pęknie coby gardło odkazić. |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 1 Marzec 2019, 19:38
|
|
|
polofix napisał/a: | Mit mówi jeszcze o oleju w wiązce. Ja też go miałem, i ECU zalany olejem. Z tego co wiem, to wszyscy tak mają i jeżdżą. |
Kiedyś NOC pisał na jakimś forum, że olej w sterowniku to jest fabrycznie. Także chyba nie jest tak, że wszystkim jednakowo idzie w sterownik?
Co do klapy obejściowej kompressora tzw przepustnicy kompressora, jej awaria daje błąd w sterownik i silnik wchodzi w tryb awaryjny. U mnie w CLK działąo się tak co kilka tygodni. Rozebrałem obudowę- niby ok. Poprawiłem takie włoski co jeżdżą po potencjometrze, chwile dobrze i znów to samo. W końcu kupiłem inna używaną i narazie spokój. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 1 Marzec 2019, 20:01
|
|
|
Perzu, racja. Mi też wpadał w tryb awaryjny. Zdarzało się to nieregularnie, i po wymianie przepustnicy jak ręką odjął. Ja u siebie wyciągałem sterownik zaraz po zakupie i cała płytka była w oleju. Na spodzie wszystko pływało. Wyczyściłem i zmontowałem z powrotem.
Kabelek od wariatora uciąłem i zrobiłem na wsuwki. |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 2 Marzec 2019, 06:34
|
|
|
perzu126, polofix, no nie bardzo, bo widzicie Panowie, w moim oryginalny przewód składa się z dwóch elementów, pierwszy z nich podpięty do wariatora ma około 5cm długości i zarobiony jest dwoma wtyczkami, kabelek oryginalny z etykietką, drugi zaś, czyściutki, suchy bez oleju, zasuwa do ECU.
Pierwszy z nich rzeczywiście, usmarowany olejem calusi, aż z niego kapało.
Niestety, jako że wczoraj był piąteczek, więc zdążyłem rozebrać wariator oraz przepustnicę wialni.
Wariator był cały upierdzielowy w nagarze, na tyle że element, ten co się wysuwa z wałka rozrządu obtarł osłonę cewki w wariatorze, poniżej na zdjęciu,
https://drive.google.com/open?id=1Mvg_40u3afH7T8m0fUj8arY0ie0Nurtl
moim zdaniem, nie wiem czy bobrze myślę, element który się wysuwa i zakłóca pole magnetyczne w wariatorze, po prostu zacinał się w nim i nie wracał do swojego spoczynkowego położenia.
Przepustnica czyściutka, zębatki oraz potencjometr w idealnym stanie.
Dziś reset błędów i jazda próbna. |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
karol129
Uparty jak osioł ;)
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 35 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2 Marzec 2019, 08:59
|
|
|
yarroslav to my mamy tak samo. Też mam kabelki oryginalne i tak samo zrobione. Pewnie w mercedesie się zorientowali że coś nie tak i poprawili 😏
Co do wariatora to być może się zacinał i źle otwierał zawory. Być może będziesz musiał go wymienić, na szczęście nie jest kosmiczne drogi, z pierburga kosztuje ok 180 zł i to jest tej samej produkcji co oryginał tyle że bez gwiazdki.
Swoją drogą ciekawe czy są dostępne same uszczelki takowego wariatora? |
_________________ Jest: WDB2020871F963154 C200 Kompressor
163KM
był: WDB2021211F315162 C220 Diesel na Lucasie |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 2 Marzec 2019, 09:59
|
|
|
Błędy skasowane, kontrolny przejazd wykonany, przyspiesza, błędów nie łapie.
Wygląda na to że to była wina wariatora.
Teraz zostaje tylko kilka dni jazdy i sprawdzenie czy mu znów coś nie odbije. |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 2 Marzec 2019, 20:37
|
|
|
Ten kabelek kosztuje prawie tyle co wariator. Zdzierstwo. Przerwać obwód gdzie płynie olej można zrobić domowym sposobem, i kosztuje 0zł. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,223 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|